Jump to content

Folk hör vad jag hör genom mitt headsett.


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Sitter och spelar DayZ med några kompisar nu, och det är lite irriterande för dom att höra mig skjuta. Folk hör om jag gör annat på datorn också, som youtube och andra spel. Går det att fixa på något sätt?

Sänk volymen eller skaffa ett headset som inte läcker en massa ljud. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läcker ljudet via hörlurarna eller direkt genom ljudkortet?

Vet faktiskt inte, andra verkar höra rätt mycket. Kan vara att min mick tar upp mycket ljud och att ljudet hörs ur hörlurarna. Testade och spela med nedsatt ljud och då funkade det bättre, skott hördes inte. Så borde vara micken som tar upp mycket och är känslig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet faktiskt inte, andra verkar höra rätt mycket. Kan vara att min mick tar upp mycket ljud och att ljudet hörs ur hörlurarna. Testade och spela med nedsatt ljud och då funkade det bättre, skott hördes inte. Så borde vara micken som tar upp mycket och är känslig.

Stäng av volymen helt en stund och spela, sätt på den igen sedan och fråga dem om det blev tyst, så får du ett garanterat svar på om det är hörlurarna som läcker eller någon inställning som är fel.

Om hörlurarna läcker finns det ibland inställningar i VoIP-programmen där man kan stänga av bakgrundseko och liknande. Annars får du väl ghetto-modda headsetet på något sätt. Sätt papper runt lurarna eller något. mf_doof_1186830_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet faktiskt inte, andra verkar höra rätt mycket. Kan vara att min mick tar upp mycket ljud och att ljudet hörs ur hörlurarna. Testade och spela med nedsatt ljud och då funkade det bättre, skott hördes inte. Så borde vara micken som tar upp mycket och är känslig.

Om du inte har det sämsta headsetet i historien och du tryckt in mikrofonen i örat så ska dom inte höra det du hör. Skulle micken vara så jävlig skulle det ju i praktiken betyda att folk skulle höra dig som att du skrek i en megafon, vilket dom inte gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...