Jump to content

Vad önskar du var socialt accepterat?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag vet inte, men jag tror inte samhället skulle må toppen om var och varannan var heroinister. Det finns en ganska stark anledning till att vissa områden i Dublin t.ex är rena rövarområden som man inte för sitt liv skulle gå igenom själv (och helst inte med något sällskap heller) på kvällarna.

Kanske skulle se annorlunda ut om drogerna var mer lättillgängliga, förvisso, men jag är övertygad om att det ändå skulle ge ganska förödande kosekvenser för samhället. Allt annat är nog önsketänkande. Antar att det är det tråden är till för dock, så kör på. smile_1181703_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cannabis är ju redan socialt accepterat. Bara det att det är olagligt.

Det känns som att det är mer socialt accepterat bland ungdomar. Men det är ingenting man nämner för sina föräldrar eller mor- och farföräldrar.

Så jag håller inte med dig, helt socialt accepterat tycker jag inte att det är.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns som att det är mer socialt accepterat bland ungdomar. Men det är ingenting man nämner för sina föräldrar eller mor- och farföräldrar.

Så jag håller inte med dig, helt socialt accepterat tycker jag inte att det är.

Droger är i allmänhet något som är mer accepterat bland unga och ensamstående. Så har det varit i många decennier. Däremot är föräldrar den "samhällsgrupp" som i olika undersökningar ständigt brukar vara mest drogkritisk och positiv till droglagstiftning. Varför? Jo, för att i princip inga föräldrar vill att deras barn grejar med droger. Så länge det finns föräldrar kommer det att finnas droglagar.

Jag känner för övrigt ganska många som ser ner på cannabis eftersom cannabis uppfattas som en ganska... "trashig" drog. Möjligtvis är den accepterad men inte alltid så respekterad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...