Jump to content

Personlig utveckling...


kicken
 Share

Recommended Posts

God kväll.

Hittade ingen passande tråd att skriva mina tankar i, så jag tänkte att det var lika bra att ta det i en egen.

Hur länge har inte vi varit medlemmar på GTAsajten? Väldigt, väldigt många har lämnat, men trots det finns kärnan kvar med medlemmar som hängt här sedan mitten av 00-talet. Några har till och med hängt med sedan början, medan andra slutit upp under senare år. Vad jag tycker varit extra intressant att läsa de senaste månaderna är vad alla har för sig idag. Det är som natt och dag jämfört med hur det såg ut för fem-sex år sedan.

Karatemorfar gick från en vanlig gymnasielev till kökschef på en lyxresturang i Oslo. Umberto har efter alla år nästan studerat klart. P-C har lämnat sitt söndertyglade - om jag får kalla det så - liv bakom sig och är nu en vanlig arbetsmänniska. Vissa har flyttat utomlands (jag, aikjonas12, Gof, Karatemorfar, Tweak och många fler). Några har åldrats rejält (kattälskaren). Vissa har farit på jorden-runt-resor (Tweak) medan andra stannat kvar och studerat hemma (Jacker, Olle, Henkibojj m.fl.).

Vi har VaXXor som gick från att vara total goth/emo till en helt vanlig kille. Eller Mark som gick ner 20-30(?) kilo. Några har genomfört lumpen (Kebab, Lajnux, ferkurz m.fl.) och andra har bara chillat hemma (Tossie). Jag menar, om vi alla stannar kvar i fem år till - var kommer alla befinna sig då?

Vad vill jag komma fram till? Egentlingen ingenting. Det jag undrar är om ni också tänkt på det, hur alla sajtare utvecklats. Vi har ju ändå varit rätt nära varandra, trots att många av oss aldrig träffats IRL (det har dock väldigt många gjort). Det känns på något sätt fascinerande att kunna följa alla livsöden hos personer som man varit hur nära som helst (psykiskt), men ändå så långt ifrån som helst (fysiskt). Min fråga är således: känner ni samma sak?

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-C har lämnat sitt söndertyglade - om jag får kalla det så - liv bakom sig och är nu en vanlig arbetsmänniska.

Ja, jag har nu lämnat denna lilla udda subkultur av tonåringar som festar varje helg och röker på en gång i månaden och nu istället gått över till den andra lilla gruppen av ungdomar som jobbar inom hotell och restaurang och inte vet vad de ska göra av sina liv. Det har varit tufft men jag har klarat det.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag har nu lämnat denna lilla udda subkultur av tonåringar som festar varje helg och röker på en gång i månaden och nu istället gått över till den andra lilla gruppen av ungdomar som jobbar inom hotell och restaurang och inte vet vad de ska göra av sina liv. Det har varit tufft men jag har klarat det.

Haha! Har alltid fått bilden av att du var mer hardcore, men då har jag fått det om foten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag först kom hit så var jag en långhårig GTA älskande 14årig grabb. Mycket ensamhet och sittandes framför datorn. Senare började mina faser! Blev först en av kidsen som köpte märkeskläder, och då menar jag märkeskläderna som alla gick runt med ett tag. Som hade stora tryck av märkena så alla skulle se hur cool man var :P Senare kom jag in i min lilla skate period, då var det skatekläder och skateboard som gällde och det ledde senare in i min EMO period. Alla mina faser har handlat om kompisar, följde liksom strömmen, grupptrycket. Efter min EMO period blev det mer metal av olikaslag och sen tvärvände det när jag sa upp kontakten med dom kretsarna. Då blev det hiphop/rapp som gällde och jag körde min egna väg. Lyssnar fortfarande på rapp och hiphop, har alltid gjort det.

Men efter ett tag så började jag klarna i huvudet och började söka hjälp med att bli en normal kille, börja klä mig normalt så man ser ordentlig ut, bästa valet i mitt liv. Vet inte vad jag höll på med :D Tacka gud att jag inte tatuerade mig eller skaffade massa hål. Man ser bara nu hur alla man var med förut får skära i öronen och skit för att få töjningar att läka ihop, skönt att slippa ångra sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag reggade mig 2004 som en liten äcklig fjortis av det slag jag själv avskyr idag. Det var inte bara på Internet jag var irriterande, utan även irl. Jag är så glad att den perioden tog slut runt 16-17 års åldern. Idag försöker jag för det mesta vara en schysst snubbe som ger människor lite positiv feedback och stöd då och då. Jag har även utvecklat en småbra analytisk förmåga som faktiskt lett mig till många MVG:n de senaste åren. Det är inte bara som person man utvecklas med åren, utan även intellektuellt. Man går igenom gammla skolarbeten och tänker "Varför formulerade jag saken på det viset? Varför fick jag inte in den där samhällsvinkeln i uppsatsen?" Då kommer man på att man faktiskt var 13 år när man skrev arbetet och inser att man kommit långt sen dess.

Nu blev jag ta mig i brasan studiemotiverad till tusen! Ska sätta mig och skriva om kapitalismens alla fördelar mot planekonomins konformism!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...