Jump to content

OST!


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Posta original soundtracks! Vilka ni tycker är bra eller bäst eller mitt emellan och varför eller därför om något alls! Kanske en cover eller ett live-framträdande!

Jag tycker att Venture Bros. har ett bra soundtrack. Mississippi Noir är en som jag gillar lite extra, förstås!

Tuff är också en bra låt!

I all ärlighet började jag lyssna igenom soundtracker för att leta efter låten som visade sig vara Gawker. Helt värt att lyssna på resten också!

Jag fastnade för intro-låten till Cowboy Bebop när jag tittade på den serien.

Här är en live-version:

Jag minns inte säkert, men jag tror att det är ett skönt saxofon-solo i live-varianten. Jag har installerat om Windows för att min dator pajade och har inte Flash än. Posta egna bidrag som vi kan lyssna på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grim Fandango har det bästa soundtracket någonsin by far! Iallafall i spelsammanhang. :wub:

---

Sen har jag en förkärlek till Ennio Morricone westernsoundtrack. Den onde, Den gode, Den fules temalåt är ju det mest kända såklart men de nedanstående är mina favoriter:

Once upon a time in the west (0:50 framåt är ljudorgasm)

For a few dollars more

A fistful of dollars

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Erkänn att du skapade tråden enbart för att få döpa den till "OST!" :D

Jag trodde faktskt att en tråd om ostsorter hade skapats i fel forum och gjorde mig beredd att flytta den. Men så är jag väldigt trött just nu också... :rolleyes:

För övrigt gillar jag Herbie Hancocks jazziga soundtrack till Michelangelo Antonionis film "Blow up" från 1966. Riktigt groovy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...