Jump to content

Hur länge tror ni de har utvecklat GTA V?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Eftersom vi har sett rykten om GTA V sen somras om jag minns rätt och redan sett första trailern och vi såg ju en del av spelet så frågan är till er hur länge tror ni att Rockstar har utvecklat med GTA V? Själv tror jag mellan början och mitten av året nånstans där.

Nänänä, de har jobbat på det i minst 2 år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom vi har sett rykten om GTA V sen somras om jag minns rätt och redan sett första trailern och vi såg ju en del av spelet så frågan är till er hur länge tror ni att Rockstar har utvecklat med GTA V? Själv tror jag mellan början och mitten av året nånstans där.

Att döma av hur spelet såg ut i trailern så har det varit under utveckling under betydligt längre tid än sedan mitten av året. Speciellt ett så pass storskaligt spel som GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle tro att utvecklingen har pågått ända sen GTA IV släpptes, om inte redan innan. Sen vintern/våren 2007/08 är min gissning, småskaligt i början för att sedan ta fart ordentligt efter GTA IV-releasen.

Det är det jag tror också. Men eftersom att alla R* studios hjälper varandra med diverse spel så är det möjligt att de inte kunnat gå fult ut och arbetat på endast GTA V stenhård förens nyligen, eftersom att North hjälpt till med både Red Dead Redemption och L.A Noire, samt säkerligen jobbat på Agent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. De har ju hjälpt till med andra spel också. Sedan vet man inte om det helatiden hade namnet Grand Theft Auto V. Kan vara så att det först var tänkt att bli ett spel som byggde på GTAIV likt GTA: Vice City och GTA: San Andreas byggde på GTA3, bara det att projektet blev så stort att de beslutade sig för att gå 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...