Jump to content

Vampyr-spel


Xersize
 Share

Recommended Posts

Goder afton, både herre och fru!

Jag letar efter ett bra gjort vampyr-spel! Nu menar jag inte som i exempelvis Oblivion där man kan bli vampyr som bara kan dricka lite blod ifrån sovande människor, utan nu menar jag som i exempelvis Vampire: The masquerade - Bloodlines där man faktiskt fullt ut är en blodsugande liten skit, så att säga. Enda kravet jag har förutom det är att spelet ska vara från senast 2004. All grafik från tidigare år är strängt förbjuden!

Någon som har några tips?

/X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en lista över dem mest kända Vampyr-spelen, antar att du redan har

sett den eftersom det är det första Google-resultatet, dem flesta är till konsol dock.

http://www.listal.com/list/blood-suckers-vampire-gaming

BloodRayne 2 var ganska nice, om det faller dig i smak.

Åtminstone tills du har tagit dig igenom halva spelet.

Håller med att det är synd att det inte finns fler bra vampyr spel,

men är ganska svårt att göra ett som inte slutar som flopp, eftersom det

finns många olika smaker och syner på vampyrer, och vissa vill vara vampyr-dräparen

och vissa vill vara vampyren. Sen, det där med att få in en bra story.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en lista över dem mest kända Vampyr-spelen, antar att du redan har

sett den eftersom det är det första Google-resultatet, dem flesta är till konsol dock.

http://www.listal.com/list/blood-suckers-vampire-gaming

BloodRayne 2 var ganska nice, om det faller dig i smak.

Åtminstone tills du har tagit dig igenom halva spelet.

Håller med att det är synd att det inte finns fler bra vampyr spel,

men är ganska svårt att göra ett som inte slutar som flopp, eftersom det

finns många olika smaker och syner på vampyrer, och vissa vill vara vampyr-dräparen

och vissa vill vara vampyren. Sen, det där med att få in en bra story.

Har skummat igenom den, och kan tillägga lite snabbt att det är till PC jag letar och jag vill gärna spela som vampyren. That's the beauty of it!

Har inte testat BloodRayne 2 eftersom att jag mer eller mindre avskydde ettan, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spel som involverar vampyrer som jag spelat:

Vampire: the Masquerade - Bloodlines (Skitbra)

Elder Scrolls Oblivion (Jodå)

A Vampire Story (Trevligt)

Vampire Saga Pandoras Box (Rövdåligt)

Dracula 3: Path of the dragon (Okej)

Vampireville (Rövdåligt)

The Sims 2 Nightlife (Nja)

The Sims 3 Late Night (Nja)

Metal Gear Solid 2 (Lol)

Kan tyvärr meddela att förutom VTMB så involverar ingen speciellt mycket vampyrerier.

I The Sims titlarna kan man bita folk, men inte mycket mer. Barnvänliga spel, därav värdelöst på vampyrfronten.

Dracula 3 är ett pussel/äventyrsspel som är sjukt svårt, snyggt och spännande faktiskt. Tråkigt nog spelar man en prästajävel och ingen vampyr, därav underkänt på vampyrfronten.

A Vampire Story är även det ett pussel/äventyrsspel där man spelar som en vampyrbrutta. Dock ingen seriös story eftersom det är en komedi i princip, med lustig dialog som involverar minst en lol-punch line per dialog. Dock ett bra spel i övrigt.

Vampire Saga Pandoras Box och Vampireville bör du inte beblanda dig med ö.h.t. för dom är inget att ha.

Oblivion och VTMB vet du redan om.

MGS 2 har en boss, han heter Vamp. Lol.

Kommer säkert på fler titlar om jag brainstormar lite till, men på rak arm var det där dom första som kom upp i huvudet. Förövrigt borde någon göra fler vampyrspel, eftersom vampyrer är snuskigt coola och även TRENDIGA i dagsläget. :mf_doof:

Edit: Jag har provat Dracula Origin i typ 20 minuter, men jag störde mig på att det var uppenbart Bram Stoker tema och dom inte följde storyn så väl. (Har läst boken och sett filmen så det blev jobbigt.)

Redigerad av IceCandy
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spel som involverar vampyrer som jag spelat:

Vampire: the Masquerade - Bloodlines (Skitbra)

Elder Scrolls Oblivion (Jodå)

A Vampire Story (Trevligt)

Vampire Saga Pandoras Box (Rövdåligt)

Dracula 3: Path of the dragon (Okej)

Vampireville (Rövdåligt)

The Sims 2 Nightlife (Nja)

The Sims 3 Late Night (Nja)

Metal Gear Solid 2 (Lol)

Kan tyvärr meddela att förutom VTMB så involverar ingen speciellt mycket vampyrerier.

I The Sims titlarna kan man bita folk, men inte mycket mer. Barnvänliga spel, därav värdelöst på vampyrfronten.

Dracula 3 är ett pussel/äventyrsspel som är sjukt svårt, snyggt och spännande faktiskt. Tråkigt nog spelar man en prästajävel och ingen vampyr, därav underkänt på vampyrfronten.

A Vampire Story är även det ett pussel/äventyrsspel där man spelar som en vampyrbrutta. Dock ingen seriös story eftersom det är en komedi i princip, med lustig dialog som involverar minst en lol-punch line per dialog. Dock ett bra spel i övrigt.

Vampire Saga Pandoras Box och Vampireville bör du inte beblanda dig med ö.h.t. för dom är inget att ha.

Oblivion och VTMB vet du redan om.

MGS 2 har en boss, han heter Vamp. Lol.

Kommer säkert på fler titlar om jag brainstormar lite till, men på rak arm var det där dom första som kom upp i huvudet. Förövrigt borde någon göra fler vampyrspel, eftersom vampyrer är snuskigt coola och även TRENDIGA i dagsläget. :mf_doof:

Edit: Jag har provat Dracula Origin i typ 20 minuter, men jag störde mig på att det var uppenbart Bram Stoker tema och dom inte följde storyn så väl. (Har läst boken och sett filmen så det blev jobbigt.)

Som sagt, vill inte vara vampyr som i Oblivion, det var bara riktigt mesigt. Bloodlines är det jag har just nu och det gillar jag men jag vill ha lite mer! Sims ger jag mig inte i närheten av, men A Vampire Story ska jag kolla in, har jag inte hört om. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...