Jump to content

Dishonored


Renard
 Share

Recommended Posts

Bethesta (skaparna av Fallout och The Elder Scrolls spelen) kommer med ett nytt spel. Dishonored. Ett sneak em up spel i futuristisk miljö där du spelar som en lönnmörade, som istället för att döda sina fiender direkt via kroppskontakt, bygger fällor. Ju brutalare desto bättre. Så här skriver utvecklarna:

“It’s a game about assassination where you don’t have to kill anyone. It’s a game about infiltration where you can set up traps and slaughter the entire garrison of an aristocrat’s mansion rather than sneak in. It’s a game about brutal violence where you can slip in and out of a fortified barracks with nobody ever knowing you were there. It’s a game about morality and player choice where the world you create is based on your actions, not navigating conversation trees"

Vad tror ni? Själv tycker jag att det låter rikitgt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allting lät väldigt intressant! Synd bara att de måste förstöra allting med att skiten ska utspela sig i en futuristisk miljö.

Det är det väl inget fel på? Vilken miljö hade du hoppats på?

Hade väl varit ganska badass att springa runt under medeltiden och slänga fram rävsaxar förvisso, men det här kan säkert bli ballt det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

8057119322_29fb7e4a54_o_1240884_0.gif

Kom igen nu GTAsajten, var är hypen? En vecka kvar!

Pro-tip: Köp spelet via Greenman Gaming med koden GMG25-EVFWS-4Z4ZN så blir det 25% rabbatt. Det drar ner spelet från $59,99 till $44,99 = 315 SEK! Koden fungerar förövrigt på alla GMG-spel under begränsad period.

Interaktiv trailer:

Tales from Dunwall:

Utvecklardagbok:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Klarade precis spelet. I överlag mycket bra och infriar de flesta förväntningar jag hade. Spelmässigt känns det som en blandning mellan Deus Ex och BioShock (en hel del Thief också, enligt de som spelat det). Den enda kritiken jag egentligen har är att det är lite för lätt, även på de högre svårighetsgraderna, och navigationen som är helt binär. Spelet guidar dig ständigt mot dina mål med flytande pilar som förvisso går att stänga av, men då förlorar du helt all vetskap om var du ska någonstans eftersom de är det enda i hela spelet som guidar dig. Det slutade med att jag tillfälligt satte på dem när jag behövde uppdatera eller påminna mig om vart jag skulle och sedan direkt stänga av dem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...