Jump to content

Uppdatering av dator.


Mordos
 Share

Recommended Posts

Hejhej. Jag vill uppdatera min dator, för jag känner verkligen hur den åldras iom. att jag inte kan göra ett skit längre med nyare spel och den är bara allmänt meh just nu. Så jag vill göra något - och en uppdatering är "något".

sIitX_1212266_0.png

Är mina specifikationer just nu. Vad kan ändras? Vad kan förbättras? Varför? osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejhej. Jag vill uppdatera min dator, för jag känner verkligen hur den åldras iom. att jag inte kan göra ett skit längre med nyare spel och den är bara allmänt meh just nu. Så jag vill göra något - och en uppdatering är "något".

sIitX_1212266_0.png

Är mina specifikationer just nu. Vad kan ändras? Vad kan förbättras? Varför? osv osv.

Alltså, ett 5850 borde prestera rätt bra i spel än idag. Även ett Phenom2 X4 borde vara nog (Är inte lika säker här, har väldigt dålig koll vad AMD CPUer presterar)

http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990/16#pagehead

Det jag skulle föreslå är ett 6950 (eller 560 Ti som presterar liknande) som kostar ca 2200 och ger ca 30% bättre prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejhej. Jag vill uppdatera min dator, för jag känner verkligen hur den åldras iom. att jag inte kan göra ett skit längre med nyare spel och den är bara allmänt meh just nu. Så jag vill göra något - och en uppdatering är "något".

sIitX_1212266_0.png

Är mina specifikationer just nu. Vad kan ändras? Vad kan förbättras? Varför? osv osv.

Annars kan en formatering vara intressant. Ger en känsla av fräschhet och rensar bort all eventuell skit som segar ner för datorn. Dina delar känns väldigt moderna nämligen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp en kylare till processorn och överklocka och vänta tills geforce 600/AMD 7000 serierna och köp ett nytt grafikkort då (om du nu känner att det sackar, tycker det är en modern rigg du har). En SSD, trots att jag inte har någon personlig erfarenhet av dessa, kan snabba upp rejält. De är dock riktigt dyra (per GiB), men om du har pengar att spendera kan det vara värt.

Ja och +1 på Kamrat Boomers inlägg. Ominstallation av Windows, som jag förmodar att du använder, är rätt trevligt.

Din dator borde väl klara av alla spel på bra inställningar enligt mig.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...