Jump to content

Dödsstraff för pedofiler


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag såg en dokumentär igår. Den handlade om en maktgalen pedofil som kidnappat en söt liten fyraårig flicka. Det var en ovanlig dokumentär. Man fick faktiskt reda på exakt vad han gjort mot den lilla oskyldiga stackars flickan innan hon dog. Känsliga läsare varnas.

Han hade våldtagit henne bakifrån så att tarmen spruckit.

Han hade brutit båda hennes armar.

Han hade stampat på henne så många gånger, och med en sådan kraft, att bröstkorgen gett vika och punkterat lungorna och orsakat inre blödningar.

Allt detta och säkerligen mer mot den mest oskyldiga, och sötaste lilla flickan ni kan tänka er.

Och så finns det människor där ute som inte förespråkar dödsstraff. shakehead_1212083_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pedofiler som denna ondsinta jävel förtjänar inte att få leva imo. Det är en extrem åsikt som jag alltid kommer stå upp för att jag har. Denna snubbe kommer tex släppas om ca 20 år. Fritt fram för honom att göra om samma sak igen.

Det är inte pedofilen som gjorde det utan den sexuella förbrytaren, stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte pedofilen som gjorde det utan den sexuella förbrytaren, stor skillnad.

Helt sant. Bara för att du är pedofil behöver du inte vara en våldtäktsman.

Man väljer inte sin sexuella läggning.

Vad beträffande dödstraff är det befängt hur mycket de än förtjänar det. Ett brott kan aldrig sonas med ett annat.

Jag kan inte slå Umberto på Käften och sen kommer StellHell och säger: "Nej så gör man inte Vice" Sen smäller han mig på käften som straff... :confused:

Intressant diskussion, borde bli en tråd det här

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte slå Umberto på Käften och sen kommer StellHell och säger: "Nej så gör man inte Vice" Sen smäller han mig på käften som straff... :confused:

Du får ta och skilja på begreppen "kan" och "bör". Stellan KAN ju (hypotetiskt sett) smälla dig på käften som straff. Att han sen inte bör göra det är en helt annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte man skall sätta folk i fängelse eller ha ihjäl dom p.g.a. deras läggning/sexuella störning. (Välj själv vilket ord du trivs bäst med i sammanhanget!)

Det är handlingen som är brottet, inte dom sexuella fantasierna. Och utför man handlingen så anser jag fortfarande inte att dödsstraff är rätt. Tycker inte att man är så mycket bättre själv om man faktiskt önskar livet ur någon.

Oh, och en sak till, inte för att jag tror det gör så stor skillnad i folks ögon, men jag tror att det finns två olika sorters (handlingsbenägna) pedofilsorter. Den ena varianten vill dominera och se sitt offer lida, precis som exemplet i denna tråden. Den andra varianten tror jag identifierar sig med barn, och finner därför sexuell dragning till barn istället för vuxna människor.

Menar inte att den ena varianten skulle vara bättre än den andra. Jag tycker sexuella brott mot barn är dåligt hur man än vrider och vänder på det. Men man får väll ändå medge att det finns flera grader i helvetet, och då känns det märkligt att alla som blir stämplade som pedofiler skulle dras över en kam. Dessutom finns det ju folk som faktiskt bara håller det hela till fantasier, och jag tycker ärligt inte att dom förtjänar att få sitt liv förstört genom den ryktesspridning som skulle ske om det kom ut i media eller liknande. Ännu mindre förtjänar dom hot, dödsstraff eller liknande. Man kan inte styra över vad man attraheras av, tråkigt nog. Jag tvivlar på att det finns någon som VALT att bli pedofil, eller vilken annan läggning som helst.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...