Jump to content

Windows Serialkod


Boomer
 Share

Recommended Posts

Okej, nu ligger det till så här: en bekant till mig har en dator som denne inhandlade från Komplett för något år sedan. Den kom färdigmonterad med Windows 7 och en massa onödiga tillbehörsprogram. Bla bla bla, long story short - han fick inte med någon skiva för operativsystemet, men däremot en serialkod. Skulle det gå att, säg, råka hitta en sån skiva någonstans och sedan använda hans serialkod? Själv så säger jag att detta kommer helt klart fungera, men han vill ha en "second opinion".

Bonusfråga: vore det lagligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu ligger det till så här: en bekant till mig har en dator som denne inhandlade från Komplett för något år sedan. Den kom färdigmonterad med Windows 7 och en massa onödiga tillbehörsprogram. Bla bla bla, long story short - han fick inte med någon skiva för operativsystemet, men däremot en serialkod. Skulle det gå att, säg, råka hitta en sån skiva någonstans och sedan använda hans serialkod? Själv så säger jag att detta kommer helt klart fungera, men han vill ha en "second opinion".

Bonusfråga: vore det lagligt?

Om det fungerar eller inte kan jag tyvärr inte svara på, men jag ser inte varför det inte skulle fungera? Och om det är lagligt eller olagligt är nog en lite balans-fråga. Själv tycker jag att, eftersom att det är själva nyckeln som är det som gör produkten giltig och han har den lagligt, det borde vara fullt acceptabelt :) Men sen vet vi att staten och jag inte alltid ser "eye to eye" med allt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...