Jump to content

Gta IV, jävla skitspel som krånglar konstant!


Logiken
 Share

Recommended Posts

Ja.. För helvete, köpte en dator som skulle kunna klara GTA IV hyfsat!

Och vad i helvete är det som händer när jag startar ett "New Game"? Ja du, det ska du jävla namma få veta!

Spelet laggar, musen hackar när man kör bil hackar det det till ibland, gick in på Can You Run It.

Dom sa att jag skulle ha en jävla bra upplevelse när jag kör spelet, helvete heller.

Laddade ner 1.0.7.0 patchen, kommer tre stycken filer. Media1.cab (VETEFAN VART DEN SKA VARA!?) Sen 2 stycken skit exe filer.

Öppnade dom 2, vad händer då?! INGET.

4 GIG RAM

GTX 640 Ti

3,2 ghz x4

Ska inte denna dator klara GTA IV?!

Det laggar till och med på Minecraft när jag har fancy! :blink:

Steam konto till den som hjälper mig.

/ MVH JÄVLA ARG DUMSKALLE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant, hur laggar det för dig?

När jag är i Nikos och romans lägenhet funkar spelet bra. Men direkt jag går ut ut rummet börjar det framedroppa och hacka. Går jag ut på galan är det likadant och skärmen blinkar till lite. Kör jag en bil kan det flyta på några meter, men sen börjar allt framdroppa och det känns nästan som bilen stannar och sen börjar köra normalt. Hus och andra texturer laddar segt och ploppar upp när man är precis bredvid. När jag kollar runt med musen så hackar det fram och att kolla runt ett varv kan ta ett tag.

Håller mig till IV på xbox 360 just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 GIG RAM

GTX 640 Ti

3,2 ghz x4

Ska inte denna dator klara GTA IV?!

Det laggar till och med på Minecraft när jag har fancy! :blink:

GTX 640 Ti är något du har hittat på (eller skrivit fel på), så det blir svårt att avgöra om det klarar spelet eller inte. Är det ett GTX 560 Ti skall datorn inte ha några problem med GTA IV, då är det något annat som spökar. Mitt 2½ år gamla HD4870 512MB klarar av IV hyfsat i 1920x1080 med liknande processor (Phenom II X4 @ 3,6GHz). I och för sig var det länge sen jag öppnade grundspelet, har bara spelat Episoderna den senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTX 640 Ti är något du har hittat på (eller skrivit fel på), så det blir svårt att avgöra om det klarar spelet eller inte. Är det ett GTX 560 Ti skall datorn inte ha några problem med GTA IV, då är det något annat som spökar. Mitt 2½ år gamla HD4870 512MB klarar av IV hyfsat i 1920x1080 med liknande processor (Phenom II X4 @ 3,6GHz). I och för sig var det länge sen jag öppnade grundspelet, har bara spelat Episoderna den senaste tiden.

Förlåt. :> Det var 560 Ti, skrev lite fel.

Jag förstår inte vad som är felet, min kusin har det på PC och där är det laggfritt, han har tillochmed en sämre dator(!!!)

Ska jag länka alla specsen?

Ska iaf köpa ny processor snart, om det är de som är felet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag länka alla specsen?

Ska iaf köpa ny processor snart, om det är de som är felet.

Du bör inte ha några problem, som sagt. Att köpa ny processor är pengar i sjön, finns ingen processor till socket AM3 som är värd att uppgradera till. Processorn är alltså inte problemet.

Så du har inga problem i några andra spel än GTA IV (och Minecraft)? Om det är lika dålig prestanda hela tiden skulle det kunna vara en strömsparfunktion som inte låter processorn eller grafikkortet gå över en viss klockfrekvens, men det känns väldigt osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Du bör inte ha några problem, som sagt. Att köpa ny processor är pengar i sjön, finns ingen processor till socket AM3 som är värd att uppgradera till. Processorn är alltså inte problemet.

Så du har inga problem i några andra spel än GTA IV (och Minecraft)? Om det är lika dålig prestanda hela tiden skulle det kunna vara en strömsparfunktion som inte låter processorn eller grafikkortet gå över en viss klockfrekvens, men det känns väldigt osannolikt.

Nepp! Kan maxa Metro 2033 och Crysis 2 demo, så jag vettefan.

Tack för snabbt svar btw! :)

Redigerad av Logiken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Kan hålla med om att det här spelet inte riktigt håller måttet med alla dessa buggar och skit. Så satans trött på att skiten fryser/dör efter att man klarat ett uppdrag och får starta om datorn, kan inte fortsätta framåt i storyn i tbogt eller lost and the damned pga konstanta krashar vid specifika uppdrag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...