Jump to content

DC Universe Online


Mark
 Share

Recommended Posts

dc-universe-online-logo_1200842_0.png



  • Experience the power of visceral combat where you control every blow your character strikes, delivering a level of action that is unparalleled in the MMO segment.
    dualwield_weapon_1200842_1.png

  • Choose your side -- superhero or villain -- as you battle to save or conquer the universe.

    lexluthor_1200842_2.jpg
  • Fight alongside or against your favorite DC heroes and villains including Batman, The Joker, Superman, Wonder Woman and others. The next legend is YOU!
    joker_1200842_3.jpg

  • Experience the intensity of a world created in the artistic vision of legendary comic book artist Jim Lee.
    dc-universie-online_600x316_1200842_4.jpg

  • Take advantage of the state-of-the-art physics engine and use objects in the world around you as weapons, including even your enemies!
    mental_power_1200842_5.png

  • Players will create their own custom DC-style hero or villain, each with a unique look and combination of superpowers.
    cc01-620x_1200842_6.jpg

  • Embark on heroic or villainous story-driven adventures penned by famous DC writers including Geoff Johns and Marv Wolfman.
    batman_mentor_1200842_7.png

  • Gameplay is optimized for both the PS3 computer entertainment system and PC.
    DCUO_CharBios_001-MrFreeze-993w_1200842_8.png

  • Explore the DC Universe; walk the darkened streets of Gotham City, investigate the mysteries of the futuristic cityscape of Metropolis and travel to legendary locations including Arkham Asylum and the Justice League of America Watchtower.
    DC-Universe-Online-Gotham-Trailer-Screenshot-2_1200842_9.jpg

-

SÅJA.

Började lira detta igår, och shit vilket spel! Hack 'n Slash MMORPG i sitt esse! Det kostar 355kr och första månaden är gratis. Är det någon fler här som spelar eller som är sugen på att börja? Det jag gillar mest är hur cool man kan se ut redan från början när man gör sin karaktär. En grym superhjältekostym? Check! En grym kappa? Check! En grym hjälm? Check!

Själv lirar jag som Villain med mentala krafter och flygförmåga. Lex Luthor som mentor. Spelar med två kompisar på servern Looking For Trouble EU :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första impression: Jag har personligen lite svårt med lagg, det finns rätt lite valmöjligheter i jämförelse med Champions Online och en rätt uppenbar port från PS3an till PCn. Men det kompensrar upp med mycket bättre combat än 90% av alla MMOs ute just nu. Det är nytt, det kommer komma patchar till grejor.

Det är lovande och badass med så mycket kända röster till röstskådespelet.

Okej, fuck that. Det här är awesome, jag har spöat skiten ur Robin, räddat Harley Quinn, spöat på Superman tillsammans med Lex Luthor och slagits mot Zatanna med Mark och Eclipso.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är spelet värt att införskaffa? Har hört att det bara har sin lilla "funtime" upp till level 30, sen försvinner det roliga.

Is this true?

Det finns inte mycket att göra solo på level 30, men i vilket MMORPG kan man göra roliga saker solo på maxlevel?

Du kör duos, hard alerts, raids, PvP osv. Skaffa gear. Bli asgrym. Döda Heroes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vild jakt efter Batman pågick igår. Vi insåg att jag kunde lyfta en truck på flera ton och vi skulle kasta den på Batman. Men vi hittade aldrig honom, men idag så hittade jag honom själv så då sprang jag och hämtade en SWAT-bil istället och kastade på honom. Han slängde en Batarang på mig så jag flög av taket och mid-air så såg jag honom försvinna som igår. Jävla trollbatman.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...