Jump to content

Handlingsplan


Xersize
 Share

Recommended Posts

Tjosan ännu en gång!

När jag gick i tredje året på gymnasiet så hade jag och en klasskompis som projektarbete att komma upp med en handlingsplan utformad för skolor angående skolskjutningar. Det är en handlingsplan som förklara förebyggande metoder, vad man kan göra efter en eventuell skottlossning på en skola och vad man bör göra under tiden. Vi jobbade riktigt tight med olika skolor i Eskilstuna och vi hade väldigt mycket samarbete med polismyndigheten här i hela länet för att utforma den. Själva arbetet blev klart och betygsatt, men som ni förstår så är det mycket som kan finnas med så själva handlingsplanen hann tyvärr inte bli helt klar.

Efter gymnasiet så har jag jobbat vidare på den ensam för att få klart den, och nu är den äntligen klar! Jag har skickat ett sista utkast till en man hos polisen som jag jobbat extra mycket med och han, som jag, tycker att det är dags att skicka ut den. Så jag ska börja med olika skolor här i Eskilstuna, men jag vill ha lite hjälp av er. Jag ska höra av mig till skolor i hela landet och se vilka som är intresserade av handlingsplanen, och jag vill ha lite tips på olika skolor som ni känner till, exempelvis de som ni själva har gått på eller de som finns i er kommun. Så har ni några tips på skolor så tas de mer än gärna emot :)

Tack så mycket i förhand!

Xersize

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att Vällingbyskolan löper rätt stor risk för skolskjutning. Värre skola får man leta efter. Mobbing stog i princip på schemat på min tid där, och om jag ska tro gammla polare så har det bara blivit värre med åren.

Glömde säga att skolan också vid flera tillfällen brunnit. Gissa varför?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att Vällingbyskolan löper rätt stor risk för skolskjutning. Värre skola får man leta efter. Mobbing stog i princip på schemat på min tid där, och om jag ska tro gammla polare så har det bara blivit värre med åren.

Glömde säga att skolan också vid flera tillfällen brunnit. Gissa varför?

Ska kolla upp det, vilken kommun är skolan i?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste väl finnas något smidigare sätt att få ut informationen än att du ska sitta och maila varje skola? Typ regionschefer eller vad skolan nu har.

Jo, jag funderade på det, faktiskt. Det ska gå via varje kommuns hemsida, men jag litar inte riktigt på att det kommer fram så jag kör Ctrl + C --> Ctrl + V till alla skolor istället.

Hey, jag är arbetslös och har inget annat för mig, I've got nothing but time! :D

Mitt gymnasium, Blackebergs Gymnasium, skulle nog också vara intresserade av en sån här grej. Det är en skitbra och seriös skola, som säkert skulle vilja ta del av ditt arbete!

Vilken kommun ligger skolan i? Låter riktigt intressant :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gött!

Bygger på en lista med tips så att jag kan fixa det imorgon, tack så mycket! :D

Fler tips, någon?

Renard levererar ännu en skola :D Denna gång Adolf Fredriks Musikklasser, som ligger i Vasastan i Stockholm! Inte för att det någonsin, no way in hell, skulle ske en skolskjutning på en skola full med "under"barn, men endå :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Renard levererar ännu en skola :D Denna gång Adolf Fredriks Musikklasser, som ligger i Vasastan i Stockholm! Inte för att det någonsin, no way in hell, skulle ske en skolskjutning på en skola full med "under"barn, men endå :)

Renard is on a roll! Och säg inte det, kan vara någon arg unge som hatar överklass-snobbar och "underbarn" och går in där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite offtopic.

Men det är nog bra mycket bättre att ringa imo.

Det framstår som seriösare, och dem prioriterar ditt samtal högre än ett mail, som dem lätt kan skippa att läsa för att det är så långt, eller bara klicka in i papperskorgen.

Sant, men då jag inte äger hemtelefon, inte ringer gratis och knappt har pengar så är detta mer ekonomiskt för mig. Dessutom, av de 10 skolor jag har hört av mig till hittills så har 6 hört av sig och 2 kom mailen inte fram till, så det är win hittills :D Planerar dock att ringa till de som inte svarat inom en viss tid :)

Behöver ju inte vara en unge :naughty:

Sant. Du ska bara se vilka anteckningar jag har haft en gång i tiden :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...