Jump to content

Bygga forum.


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag som undrar vad du ska göra? Ska du göra ett helt nytt forum? Ska du byta färger? Ska du lägga till nya forumdelar? Ska du göra en ny design bara?

Det jag bara har gjort nu är att bygga om forumet tabort allt från forumet och bygga nya kategorier iallafall och nu letar vi efter nytt tema till hemsidan. Kan lägga upp en bild senare på hur jag har gjort men det duger så länge det jag har gjort.

Här är bilden på det jag har gjort jag tycker iallafall det duger eftersom vi är inte så många i klanen än.

Men jag tar gärna emot tips på lite förändringar också:

forum1z.th.png

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dra ner på Bevel&Emboss-effekten och dra ner på gradients så får du mindre 90-talskänsla på det hela. Forumet skulle även må bra av att bli lite bredare. Någon extra färg skulle inte skada heller, jag blir helt deprimerad av att se allt i grått.

Sånt där vet ja inte hur man gör eftersom jag har inte tillgång till själva hosten där den ligger på. Så det enda jag har som uppgift var att göra om forumet lite. Just nu letar vi ett nytt tema till själva hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni letar efter nytt tema till hemsidan borde ni ju ha samma tema till forumet med. Angående kategorier så, beror ju det på er..

En kan ju heta "Taktiker" där ni lägger upp olika tips och taktiker på banorna ni spelar. En kan annan kan ju vara "Tips och tricks" där ni lägger upp olika tips och tricks i livet, på datorn, i spelet. Jag vet inte ni vill ha "stora" kategorier, eller om ni vill ha många olika. Det du ska göra är alltså hitta på kategorier och inget annat?

Du kan ju fråga dem andra clan medlemmarna med om dem har några önskningar.

Sen kanske skulle Teamspeak & Server vara en egen kategori, lär ju inte postats speciellt mycket i Teamspeak ändå.

Sen skulle jag vilja ändra lite i ordningen med, men det är ju jag. Jag tycker "Server","Teamspeak & "Tips" borde vara längre ner med. I en "egen" kolumn, typ. Där man ger kritik, och olika tips.

Och erat forum skulle nog må bra av lite flera färger med.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt där vet ja inte hur man gör eftersom jag har inte tillgång till själva hosten där den ligger på. Så det enda jag har som uppgift var att göra om forumet lite. Just nu letar vi ett nytt tema till själva hemsidan.

Okej, då vet jag inte riktigt. Kan ju ge lite input på texten i alla fall:

"Om du har tips om hur vi ska förnya forumet eller hemsidan så ge dina förslag här då."

Några saker. Dels avslutas meningen med punkt, medan en del av beskrivningarna INTE avslutas med punkt. Bestäm dig för en metod och använd den på alla beskrivningar. Sedan heter det "tips PÅ hur" och inte "tips om hur". Att avsluta meningen med "då" ser inte snyggt ut. Förslag:

"Om du har tips på hur vi ska förnya forumet eller hemsidan, ge då dina förslag här"

---

"Skicka din ansökning här till klanen om du vill göra en tryout hos oss."

Dålig uppbyggnad. Sedan borde det stå ansökan. Förslag:

"Om du vill göra en tryout hos oss, skicka in din ansökan till klanen här"

---

"Om ni vill utmana oss posta här då."

Återigen, avsluta inte med "då". Meningen mår även bra av ett kommatecken. Förslag:

"Om ni vill utmana oss, posta då här"

---

"Om du har nå klagomål så tas det här."

Skriv inte "nå", det ser gräsligt ut. "Tas det här" känns också... sådär. Förslag:

"Om du har något klagomål, skriv det här"

inb4 nästa språkpolis rättar mina rättningar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...