Jump to content

Dags att skaffa mus.


eXotic
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Min trotjänare till mus sedan mer än fyra år tillbaka sade precis tack och adjö och lämnade mig ensam och förkrossad.

Jag surfade direkt ut på internätet för att hitta en ny mus, jag vet ungefär vad för märke jag vill ha, men jag vet inte var jag ska beställa ifrån.

Länka lite sidor som har möss man kan beställa som ni tycker är skitbra hemsidor.

Om det är en sida man slipper regga sig på för att beställa så är det ett plus, då jag ogillar att skapa ett konto och ge ut mitt kortnummer när jag vet att jag bara kommer använda det en gång. :P

Men om man måste regga sig så ska det inte hindra er från att tipsa om sidan, jag är öppen för alla förslag.

Om, men bara om, ni orkar så kolla gärna upp att sidan säljer A4Tech-möss då det är en sådan modell jag tänker köpa. Men det är inget krav då jag själv kommer söka på sidan.

Sedan får ni, om ni kan, komma med tips på bra A4Tech-möss, jag har egentligen bara ett krav och det är att musen ska ha den här formen:

Ja just det, den ska minst ha 2500 dpi, men det kanske alla möss har nu för tiden?

Jag vet att det finns några A4Tech-användare där ute, om ni har en mus som är formad som den på bilden så berätta gärna om hur ni tycker musen är, så jag blir övertygad om att skaffa en modell som just du har! :yes:

TL;DR JAG VILL HA NY MUS DET SKA VARA EN A4TECH LÄNKA EN HEMSIDA DU TYCKER HAR BRA MUSUTBUD HAR DU EN A4TECH SÅ FÅR DU GÄRNA TIPSA OM HUR BRA DIN MUS ÄR MUSEN SKA VARA FORMAD SOM PÅ BILDEN.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade likadan som din, men efter en olycka så var jag tvungen att köpa en ny.

Då hade den där utgått från lager, så jag köpte en nyare modell, XL-750BK, eller "Oscar".

Den lacksvarta ytan är utbytt till en mattsvart och lite strävare yta, vilket är ett STORT PLUS!

Man byter helt klart upp sig, men det är ändå den gamla vanliga man vant sig vid :)

Så det är inga drastiska förändringar, bara finslipningar.

XL-750BK_1189913_0.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra utbud? Maxfps.se

Bra priser? Njaaaaeeeeeeeeeeeeeeeee

Jag hittade bara en mus där som uppfyllde mitt formkrav. :P

Men det är ju å andra sidan fullt tillräckligt.

Hade likadan som din, men efter en olycka så var jag tvungen att köpa en ny.

Då hade den där utgått från lager, så jag köpte en nyare modell, XL-750BK, eller "Oscar".

Den lacksvarta ytan är utbytt till en mattsvart och lite strävare yta, vilket är ett STORT PLUS!

Man byter helt klart upp sig, men det är ändå den gamla vanliga man vant sig vid :)

Så det är inga drastiska förändringar, bara finslipningar.

XL-750BK_1189913_0.jpg

Jo jag såg den där, och var på vippen att beställa direkt när jag hittade den. Men enligt X7 så har den bara 2000 dpi, kommer man märka någon jätteskillnad? Jag har inte testat att sänka dpi:n på min mus på flera år, förutom ned till 600 ibland. Men det borde väl inte kännas så oerhört stor skillnad mellan 2000 och 2500?

Fakeedit: Nej, det var 710BK jag såg, som bara har 2000 dpi. Vet du var jag kan hitta 750varianten? För den har precis allt jag vill ha. :D

Riktigedit: Enligt prisjakt finns den bara på en massa fishy hemsidor jag inte känner till. Man kanske får bege sig ut, suck, fysiskt och köpa en. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

värför ska den ha minst 2500 dpi?

Min nu har 1500 dpi och är rätt billigt :)http://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-gaming-mouse

För att jag har gått och blivit van vid 2500 dpi efter att ha haft min mus i fyra år. Varje gång jag sätter mig med en mus som har mindre dpi så känns det ovant och helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden lite grann är det värt att köpa denna mus Razer DeathAdder RESPAWN för 489kr(internet pris) eller kan man hitta den billigare? Annars ska teknikmagasinet ha den för ca 600kr.

Beror helt på dig. Den finns på komplett för 475kr. Så, beroende på dig, vad du tycker om den också. Den mus jag har trivs jag jätte mycket med, och jag tycker absolut den är värd pengarna jag köpte den för. Har du testat att "Känna" på deathadder? Har du 600kr över? Gå och köp den då. Du kan ju titta på prisjakt annars.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror helt på dig. Den finns på komplett för 475kr. Så, beroende på dig, vad du tycker om den också. Den mus jag har trivs jag jätte mycket med, och jag tycker absolut den är värd pengarna jag köpte den för. Har du testat att "Känna" på deathadder? Har du 600kr över? Gå och köp den då. Du kan ju titta på prisjakt annars.

Har testat kompisens Deathadder när jag var hos han för ett tag sen. Sitter just nu bara på original musen som följde med till denna dator jag har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag såg den där, och var på vippen att beställa direkt när jag hittade den. Men enligt X7 så har den bara 2000 dpi, kommer man märka någon jätteskillnad? Jag har inte testat att sänka dpi:n på min mus på flera år, förutom ned till 600 ibland. Men det borde väl inte kännas så oerhört stor skillnad mellan 2000 och 2500?

Fakeedit: Nej, det var 710BK jag såg, som bara har 2000 dpi. Vet du var jag kan hitta 750varianten? För den har precis allt jag vill ha. :D

Riktigedit: Enligt prisjakt finns den bara på en massa fishy hemsidor jag inte känner till. Man kanske får bege sig ut, suck, fysiskt och köpa en. :P

Tyvärr vet jag inte var den finns. Kan mycket väl vara så att just den modellen utgått.

Jag köpte den på Overclockers här i Luleå för ett år sen ungefär.

Finns säkert någon lokal butik som har den inne om du söker lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr vet jag inte var den finns. Kan mycket väl vara så att just den modellen utgått.

Jag köpte den på Overclockers här i Luleå för ett år sen ungefär.

Finns säkert någon lokal butik som har den inne om du söker lite :)

Ah, fasen vad surt. Får antingen leta efter en snarlik modell då, eller se om jag hittar den där i en affär, offline så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat kompisens Deathadder när jag var hos han för ett tag sen. Sitter just nu bara på original musen som följde med till denna dator jag har nu.

ja.. och vad tyckte du om den då? Tyckte du den var bar så köp den då.. Har du redan spanat på den så är det väll lika bra att köpa den. Visst kan du få en bra mus för längre än 475kr, men det är upp till dig om du trivs med den eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja.. och vad tyckte du om den då? Tyckte du den var bar så köp den då.. Har du redan spanat på den så är det väll lika bra att köpa den. Visst kan du få en bra mus för längre än 475kr, men det är upp till dig om du trivs med den eller inte.

Fast det var ju iofs ett tag sen nu ja prövade den men ska iallafall be dem om man får testa den igen fast då i butiken. Kommer det bli nån skillnad sen när man sitter med den musen i handen och prövar den? Har inte sån stor koll på sånt där faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det var ju iofs ett tag sen nu ja prövade den men ska iallafall be dem om man får testa den igen fast då i butiken. Kommer det bli nån skillnad sen när man sitter med den musen i handen och prövar den? Har inte sån stor koll på sånt där faktiskt

Att testa musar i butiker är oftast inget bra. Eftersom du bara står och håller i den i luften. Bättre fråga din polare om du kan få låna den i 1-2 timmar, för jag brukar efter 1-2 timmar märka om jag "gillar" musen eller inte. Jag tror tyvärr inte butiken kommer tillåta att du håller på med den på en dator där, men vad vet jag. Låter ju lite konstigt om dem tillåter det. Men, fråga din polare om du får låna den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att testa musar i butiker är oftast inget bra. Eftersom du bara står och håller i den i luften. Bättre fråga din polare om du kan få låna den i 1-2 timmar, för jag brukar efter 1-2 timmar märka om jag "gillar" musen eller inte. Jag tror tyvärr inte butiken kommer tillåta att du håller på med den på en dator där, men vad vet jag. Låter ju lite konstigt om dem tillåter det. Men, fråga din polare om du får låna den.

Tror han inte har nån annan mus att använda såfall. Men annars köper ja den musen då jag har redan testat den en gång och gillade den då. Tror jag har testat den 2-3 gånger men jag tror det blir ändå ett köp nästa månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja sluta hijacka min tråd, för nu tänker jag styra den bort från möss och till hur man beställer på webhallen.

Jag har så tagit beslutet att köpa en Oscar 710 BK trots lite lägre DPI, jag får helt enkelt vänja mig vid 2000 igen. Fast å andra sidan så vill jag minnas att det inte var så oerhört stor skillnad så det ska nog gå bra.

Men. När man ska beställa, så väljer man en massa inställningar. Jag har valt: Privatperson > Kortbetalning > VISA > Skicka till mig... Sedan får man välja postpaket eller hempaket, vad fasen ska jag välja där? Hempaket var mycket dyrare i alla fall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...