Jump to content

Terrorhotet i Europa


Renard
 Share

Recommended Posts

Men vaaarför? Det bor mycket muslimer i Malmö, korrekt. Varför skulle de spränga Turning Torso?

Dels så förstör man TT och orsaker stora skador för svenska staten. Dessutom finns det många bostadshus runt omkring TT som också kan bli skadade och förstörda. Sen så bor det ju människor i de här husen så det civila dödsantalet kan bli högt.

Men ärligt talat så tror jag inte riktigt på att de attackerar Turning Torso. Jag tror mer på att de attackerar flera olika mål samtidigt. Om de vill förnedra fransmannen så försöker de göra något med Effieltornet, ett annat mål som jag också tror på är Europatunneln. Ett tredje alternativ kan vara Hovedbanegård i Köpenhamn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dels så förstör man TT och orsaker stora skador för svenska staten. Dessutom finns det många bostadshus runt omkring TT som också kan bli skadade och förstörda. Sen så bor det ju människor i de här husen så det civila dödsantalet kan bli högt.

Terroristernas mål är ju inte bara att förstöra och döda, utan antagligen snarare att skrämmas. Att döda är ett sätt att skrämmas, men de bryr sig antagligen inte speciellt mycket om att orsaka skador för svenska staten osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dels så förstör man TT och orsaker stora skador för svenska staten. Dessutom finns det många bostadshus runt omkring TT som också kan bli skadade och förstörda. Sen så bor det ju människor i de här husen så det civila dödsantalet kan bli högt.

Men ärligt talat så tror jag inte riktigt på att de attackerar Turning Torso. Jag tror mer på att de attackerar flera olika mål samtidigt. Om de vill förnedra fransmannen så försöker de göra något med Effieltornet, ett annat mål som jag också tror på är Europatunneln. Ett tredje alternativ kan vara Hovedbanegård i Köpenhamn.

Det var inte valet av attackmål som jag undrade över, utan varför du tror att någon skulle vilja spränga TT eller motsvarande byggnad. Finns det eller misstänks det finnas malmöitiska islamister som planerar att göra det? (eller är du bara fördomsfull mot muslimer?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte valet av attackmål som jag undrade över, utan varför du tror att någon skulle vilja spränga TT eller motsvarande byggnad. Finns det eller misstänks det finnas malmöitiska islamister som planerar att göra det? (eller är du bara fördomsfull mot muslimer?)

Gissar på det senare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte valet av attackmål som jag undrade över, utan varför du tror att någon skulle vilja spränga TT eller motsvarande byggnad. Finns det eller misstänks det finnas malmöitiska islamister som planerar att göra det? (eller är du bara fördomsfull mot muslimer?)

Det finns inga misstankar, jag gissar bara vad jag tror kan hända eller inte hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bor i Malmö och jag kan med all säkerhet säga att terroristerna inte kommer välja Turning Torso. Inget speciellt med byggnaden, bara massa rika som bor där och har hemmafester fredag- och lördagkvällar. Öresundsbron kan jag tänka mig som mål. Tillexempel kan man placera en självmordsbombare i varje tågvagn och när tåget är i mitten av bron, kaboom. Fast detta är väl ett milt attentat? Hade varit värre om terroristerna gjorde något på ytan av bron, där bilarna kör.. familjer och turister. Ett attentat mot byggnader här i Sverige skulle dock inte göra så stor skada, bussar- tunnelbanor- events (fotbollsmatcher, konserter, Idol finalen) är värre.

Tråkigt att det ska behöva vara så här. Jag hoppas att de här terroristerna, om de nu finns, att de inte väljer Sverige. Vill vara ifred här förfan.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vara kul att höra om vad ni tror om så kallade "sleeper cells" i Sverige. Finns det?

För er som inte vet så är en "sleeper cell" en liten del av en större terroristorganisation som liger och "sover" alltså inväntar order från bossen att attackera.

Antiterrorexperter hos FBI har sagt att Sverige är det bästa landet att gömma sig i för terrorister. Ioförsig var det ett antal år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tsk. Nordstan, en fredag- eller lördagseftermiddag? Hur många tuuuusen passerar inte där, liksom. För att inte tala om att det är Skandinaviens största varuhus och att hundratals butiker kan gå upp i rök. Ett otroligt lätt mål med tanke på Sveriges svaga försvar och allmänna intresse av att försvara sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tsk. Nordstan, en fredag- eller lördagseftermiddag? Hur många tuuuusen passerar inte där, liksom. För att inte tala om att det är Skandinaviens största varuhus och att hundratals butiker kan gå upp i rök. Ett otroligt lätt mål med tanke på Sveriges svaga försvar och allmänna intresse av att försvara sig.

Säg inte så, nu kommer jag inte våga gå där och shoppa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stor är chansen att Sverige eller andra länder i Europa blir attackerat

Risken. Och den är nog relativt stor - det var ju för bara några år sedan Madrid och London blev drabbade. Men ska man försöka förutspå en 'hitlist' känns Paris som en lågoddsare. Men jag har ingen aning egentligen, jag bara gissar hejvilt.

Men alltså, när rötägg ur fredsstyrkorna i Afghanistan beter sig som de gör (och när det är den bilden av truppnärvaron som pumpas ut i medierna i Mellanöstern) ökar inte direkt arabvärldens sympatier för väst.

Ta inte det här på fel sätt men, vi tar ju in nästan för mycket muslimer in i sverige, nu säger jag inte att just muslimerna är terrorister men det kan ju finnas någon, om nu Sverige skulle bestämma sig för att helt plötsligt sluta ta in muslimer kan ju någon sorts terrorkälla komma fram. Det är åtminstone vad jag tror!

Vad menar du? Att om vi skulle minska invandringen av muslimer, så skulle risken för terrorattentat öka?

Eftersom det är en skitful byggnad?

:D

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...