Jump to content

Nedladdning


goar
 Share

Recommended Posts

Fildelning skall ses som en del av marknadsföringen.

SF bio gjord sitt bästa år någonsin -09 nedladdningar till trotts.

Jag köper aldrig musik, senast jag gjorde det var 1996, absolut music -96 om jag minns rätt. Har inget intresse av musik, lyssnar aldrig.

Köper ps3 spel däremot. Inga problem med att betala 7-8 hundra för ett spel. Det är det värt enligt mig.

De som är intresserade bör betala resten kan ta det gratis. Det handlar om intressen. Även om PS3 spel hade varit gratis, hade jag betalt för att jag vill ha allt som följer med.

Men hade gärna sett att man kunde tanka ner spelen gratis, genom att se elelr höra nån form av reklam. Typ Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köper aldrig musik, senast jag gjorde det var 1996, absolut music -96 om jag minns rätt. Har inget intresse av musik, lyssnar aldrig.

Now that's just crazy.

---

Det är bra med nedladdning på det planet att mindre artister och band lyckas sprida sin musik mycket mer, men jag är trots allt emot det eftersom att alla förtjänar att få pröjs för sina verk. Från film till musik.

Det är en jäkligt svår fråga och jag har aldrig lyckats ta ställning. Jag är mer emot än för, i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fildelning skall ses som en del av marknadsföringen.

Var inte fånig. Spelmarknaden har stadigt gått rätt åt helvete sedan det blev "mainstream" att torrenta. Det finns en anledning varför PCn anses vara ett sjunkande skepp, och varför alla releases på multi-platforms är senare för PCn. (Vilket är pga. att de vill sälja fler kopior på konsoller, för att täcka lite för kostnaderna de aldrig kommer få in på PC. Speciellt med single-player spel.) Fildelningen har inte gjort något bra de senaste 6-8 åren för någon media. För rätt länge sedan - ja. Fildelning hjälpte till att få små-artister att bli stora, men de tiderna är över, och de tiderna har varit över bra jävla länge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fildelningen har inte gjort något bra de senaste 6-8 åren för någon media. För rätt länge sedan - ja. Fildelning hjälpte till att få små-artister att bli stora, men de tiderna är över, och de tiderna har varit över bra jävla länge nu.

Nu tänker du enbart i termer om ekonomisk tillväxt? Fildelning av film och musik har gjort oerhört mycket kulturellt sett.

Personligen ser jag ett antal filmer i veckan och upptäcker ett nytt band någon gång i månaden, tack vare att fildelning gör det gratis och lättåtkomligt. Fråga dina föräldrar och jämför kulturutbudet mot när de var unga...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tänker du enbart i termer om ekonomisk tillväxt? Fildelning av film och musik har gjort oerhört mycket kulturellt sett.

Personligen ser jag ett antal filmer i veckan och upptäcker ett nytt band någon gång i månaden, tack vare att fildelning gör det gratis och lättåtkomligt. Fråga dina föräldrar och jämför kulturutbudet mot när de var unga...

Nej, nej. Jag menade kulturellt, som t.ex. Metallicas grund iom. att folk delade runt band med dem osv. Ekonomiskt sett var det tidigare stycket, dock så borde jag nog ha nämnt att jag menade kulturellt för länge sedan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...