Jump to content

Var kan man delbetala Spel?


DizzY
 Share

Recommended Posts

Ja som titeln lyder så undrar jag om någon kan tipsa på ställen där man kan köpa spel på delbetalning?

t.ex jag såg att CDON erbjuder denna tjänst fr. ca 50kr/månaden. men det spelet jag vill ha har dom inte inne just nu! (red dead redemption)

så jag undrar om det finns då andra sidor man kan göra det?

tror inte det bara är jag som skulle uppskatta detta, då många tkr att 500-700:- är mycket att lägga på ett spel direkt, hade varit skönt med alternativet att delbetala såntfall!

och vanligtvis sparar jag till spel jag vill ha, men oturligt nog så hade jag heeelt missat RDR på någotvis...

tacksam för snabba svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är ju om det verkligen är "bra för dem med svag ekonomi". Dels betalar man för hela spelet, sedan tillkommer ju ränta på runt 1% - 10% beroende på belopp och tid, + uppläggningsavgift på några hundra i vissa alternativ + aviavgift i CDON:s fall. Ta mina exempel med en nypa salt. Är man dock beredd att betala lite mer för spelet kan det kanske vara värt. Vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är ju om det verkligen är "bra för dem med svag ekonomi". Dels betalar man för hela spelet, sedan tillkommer ju ränta på runt 1% - 10% beroende på belopp och tid, + uppläggningsavgift på några hundra i vissa alternativ + aviavgift i CDON:s fall. Ta mina exempel med en nypa salt. Är man dock beredd att betala lite mer för spelet kan det kanske vara värt. Vad vet jag.

hm, alltså jag är ju inte så insatt i hela detta så vad betyder allting..?

typ detta med ränta skiter jag i helt o hållet, för ja hade tänkt ta delbetalning på va de nu finns, sen betala av den såfort jag bara kan, så den inte hinner växa så värst.

men vad e uppläggningsavgift o allt detta? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh jag måste haft en ren tur då (hoppas jag), beställde spelet tidigare idag från cdon (limited) och då gick det.

haha, you fucker!

men kan någon ge exempel då på hur de ser ut om ja beställer det genom, webhallen (såg att dom har delbetalning).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hm, alltså jag är ju inte så insatt i hela detta så vad betyder allting..?

typ detta med ränta skiter jag i helt o hållet, för ja hade tänkt ta delbetalning på va de nu finns, sen betala av den såfort jag bara kan, så den inte hinner växa så värst.

men vad e uppläggningsavgift o allt detta? :P

Räntan är ofta 0 %, de tar istället betalt för uppläggning och avier. Med en uppläggningsavgift och avikostnad på 95 respektive 29 kr (=182 kr på 3 månader, 270 kr på 6 månader osv) lär dina indianer ha trillat ur båten och drunknat för att du ska fundera på saken. Kostnad vid försening är 50 kr + 24 % dröjsmålsränta.

För övrigt går det bara att välja 24 månader på Webhallen, vilket blir 1 608 kr. Men det lär väl gå att betala tidigare.

men kan någon ge exempel då på hur de ser ut om ja beställer det genom, webhallen (såg att dom har delbetalning).

Lägg det i varukorgen och välj delbetalning.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha, you fucker!

men kan någon ge exempel då på hur de ser ut om ja beställer det genom, webhallen (såg att dom har delbetalning).

Du får en räkning på beloppet du skall betala in. Oftast är det inte nån ränta på så små belopp. Det delas ju oftast max i 2 eller 3 ggr.

En extra avgift, oftast runt 30:- brukar de ibland ta ut. Men de flesta kör även utan det.

Köpte själv assasins creed 2 till PS3 och Xbox360 på delbetalning. Betalde på 2 ggr 0:- i ränta eller avgifter. Kostade lika mycket som jag hade köpt det på en betalning

Skall dock passad dig för det där med lån. Har du inga pengar ska du inte handla. Lätt att man börjar köpa mer och mer och dyrare saker på kredit i framtiden. Spara ihop pengarna istället. Kolla på tradera, om en månad kan du få det inplastat där för 300:-

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får en räkning på beloppet du skall betala in. Oftast är det inte nån ränta på så små belopp. Det delas ju oftast max i 2 eller 3 ggr.

En extra avgift, oftast runt 30:- brukar de ibland ta ut. Men de flesta kör även utan det.

Köpte själv assasins creed 2 till PS3 och Xbox360 på delbetalning. Betalde på 2 ggr 0:- i ränta eller avgifter. Kostade lika mycket som jag hade köpt det på en betalning

Skall dock passad dig för det där med lån. Har du inga pengar ska du inte handla. Lätt att man börjar köpa mer och mer och dyrare saker på kredit i framtiden. Spara ihop pengarna istället. Kolla på tradera, om en månad kan du få det inplastat där för 300:-

var köpte du det då? för de är mer så jag tänkt.

min plan är ju att ta ett ställe så jag betalar ca 300 slutet av denna månaden, och sen 300 till nästa månad, så jag delar upp den 2ggr (MAX 3 ggr!!!)

och jag vet att jag kan spara ist,men då får ja vänta 2 månader på spelet kanske, och de vill jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

var köpte du det då? för de är mer så jag tänkt.

min plan är ju att ta ett ställe så jag betalar ca 300 slutet av denna månaden, och sen 300 till nästa månad, så jag delar upp den 2ggr (MAX 3 ggr!!!)

och jag vet att jag kan spara ist,men då får ja vänta 2 månader på spelet kanske, och de vill jag inte.

Tror jag köpte det från cdon

Ja, då kanske de tog 50 spänn extra.Minns inte så noga. Men det är ju egentligen skitsamma. Inte så mycket. Känner du för det så ta det på delbetalning. Men mit tips är att inte göra det till en vana

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag köpte det från cdon

Ja, då kanske de tog 50 spänn extra.Minns inte så noga. Men det är ju egentligen skitsamma. Inte så mycket. Känner du för det så ta det på delbetalning. Men mit tips är att inte göra det till en vana

självklart självklart! är sån tur e inte en av dom korkade som tar allt på avbetalning! ;) schysst att ni bryr er! :P haha!

som sagt innan så brukar ja vanligtvis ha sparat till spelet När det väl släpps, men detta missa jag helt! därav tänkte ja göra ett undantag! :D

så vi säger nu ja tar detta på webhallen, så när ja kollar infon där så hittar jag detta;

· Delbetalning - Vi erbjuder i samarbete med Klarna möjlighet till delbetalning i 3, 6, 12 eller 36 månader för belopp över 2000 och en kampanj (upp till 24 månader) för lägre belopp, ner till 200 SEK. Enkelt och smidigt! Du gör din ansökan om delbetalning här i kassan i samband med ditt köp. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett alternativt betalningssätt. Delbetalning är endast tillgängligt för privatpersoner och ordern levereras enbart till din folkbokförda adress.

Delbetalning

Period Ränta Uppläggningsavgift Avikostnad

3 månader 0% 95 SEK 29 SEK

6 månader 0% 195 SEK 29 SEK

12 månader 0% 295 SEK 29 SEK

24 månader 19,5% 0 SEK 29 SEK

36 månader 9,95% 295 SEK 29 SEK

jag har valt den på 24mån (finns inget annat alternativ?!) MEN som sagt, så ska ja ju betala av de på 2, MAX 3 månader.

så kan någon som förstår sig på detta räkna ut va ja kommer få betala på ett ungefär? om vi räknar 3 månader!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Delbetalning

Period Ränta Uppläggningsavgift Avikostnad

3 månader 0% 95 SEK 29 SEK

6 månader 0% 195 SEK 29 SEK

12 månader 0% 295 SEK 29 SEK

24 månader 19,5% 0 SEK 29 SEK

36 månader 9,95% 295 SEK 29 SEK

jag har valt den på 24mån (finns inget annat alternativ?!) MEN som sagt, så ska ja ju betala av de på 2, MAX 3 månader.

så kan någon som förstår sig på detta räkna ut va ja kommer få betala på ett ungefär? om vi räknar 3 månader!

Haha säg att du skrev fel!

19,5% Jävla ockerpris!!!

Om du väljer 24 månader delas det ju upp på 24 månader. Det blir c.a 30:-/mån

Välj 2 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha säg att du skrev fel!

19,5% Jävla ockerpris!!!

Om du väljer 24 månader delas det ju upp på 24 månader. Det blir c.a 30:-/mån

Välj 2 månader.

nej jag skrev inte fel, om jag tar 24mån så blir jag av med uppläggningsavgiften ju?

sen bara för jag väljer 24månader så MÅSTE jag inte betala ca 30kr per månad? jag kan ju betala in 300 en månad och sen 300 nästa månad, sen försvinner de ju? right?

åh, varför e detta så förvirrande :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns som att under tiden du filurar ut allting så kommer du hinna spara ihop till spelet ;)

haha tur nog så blev de inte så! beställde de genom webhallen runt 18tiden idag! :D

tog på den 24månader (enda som gick!) men ska som sagt betala av de på högst 3månader!!! :P

någon som vet nu hur de funkar, om de finns chans att få de imon, eller fredag? i och med att de finns i lager i malmö..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha tur nog så blev de inte så! beställde de genom webhallen runt 18tiden idag! ;)

tog på den 24månader (enda som gick!) men ska som sagt betala av de på högst 3månader!!! :D

någon som vet nu hur de funkar, om de finns chans att få de imon, eller fredag? i och med att de finns i lager i malmö..?

Hur ska du betala in det på 3 månader, om du valde 24? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

precis som iweX sa, så tänker ja bara betala av de snabbare! precis som när du tar en mobil på abonnomang eller så, så även om du tar 24mån så kan du betala av hela precis när du vill.

och har pratat runt med folk o det ska tydligen funka med detta med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...