Jump to content

HP-dator


Arman
 Share

Recommended Posts

För bra för att vara sann kommer aldrig en märkesdator vara. Vad ska du använda den till?

Speldatorer finns det bättre för det priset, gammalt grafikkort.

Jag ber dig att lägga upp en dator för 11k med komponenter (och möjligtvis OS+montering) som har högre prestanda än märkesdatorn. Det är Arman värd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ber dig att lägga upp en dator för 11k med komponenter (och möjligtvis OS+montering) som har högre prestanda än märkesdatorn. Det är Arman värd.

Du får det att låta som att det skulle vara någon slags utmaning.

Nu är det ren spelprestanda jag gått efter, ej anpassad för flertrådade, tunga program.

Edit: Ett par till. "Får" jag skippa OS och montering blir det jättekul.

Edit2: Hexacore, 8GB RAM, prisvinnande chassi och god kylning med trivsam ljudnivå för samma pengar. Detta är inte ett alternativ för spel utan för tunga program som Photoshop och videoredigering.

post-848-1274506526_thumb.png

post-848-1274506944_thumb.png

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får det att låta som att det skulle vara någon slags utmaning.

Nu är det ren spelprestanda jag gått efter, ej anpassad för flertrådade, tunga program.

Edit: Ett par till. "Får" jag skippa OS och montering blir det jättekul.

Edit2: Hexacore, 8GB RAM, prisvinnande chassi och god kylning med trivsam ljudnivå för samma pengar. Detta är inte ett alternativ för spel utan för tunga program som Photoshop och videoredigering.

Den har ju Intel Core i5. HP:n använder i7.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den har ju Intel Core i5. HP:n använder i7.

i5 7xx är i7 8xx utan Hyper-Threading. HT ger ibland sämre prestanda i spel, oftast är skillnaden mellan 750 och 860 i princip noll. Om jag inte vet vad du är ute efter kan jag inte göra bästa möjliga paket till dig heller.

Edit: För att förtydliga: i5 750+HD5850 är en kraftigare kombination för spel än i7 860+GTX260. Värt att notera är att HP tycker det är kul att försöka använda trichannel (6GB = 3x2GB) på en plattform som endast har dualchannel (2x2GB, 4x2GB optimalt)

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då fattar jag.

Om någon kan göra mig tjänsten av att hitta en färdigmonterad speldator som är bättre än HP-datorn så skulle jag bli jättetacksam! Den får inte kosta mer, antingen lika mycket eller mindre. Och den får inte ha några viktiga delar som är sämre/äldre än HP-datorn alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då fattar jag.

Om någon kan göra mig tjänsten av att hitta en färdigmonterad speldator som är bättre än HP-datorn så skulle jag bli jättetacksam! Den får inte kosta mer, antingen lika mycket eller mindre. Och den får inte ha några viktiga delar som är sämre/äldre än HP-datorn alls.

Ptja, du har tre stycken alternativ i mitt tidigare inlägg.. :P

Den för 11 419 kr är väl trevligast overall medan den för 11 698 kr ger mest prestanda i de flesta spel. Alla är från Inet.se och är monterade med två års garanti och inklusive OS. Sök på produktnamnet på Inet och lägg varorna i korgen. Den enda nackdelen är väl att du får 500GB mindre HDD, men det är världens enklaste att slänga in vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...