Jump to content

MSN-spam, hjelp!


Patrik
 Share

Recommended Posts

Från början la någon till mig, och jag accepterade för att se vem det var. Sedan tog jag bort den eftersom det bara var fejk.

Men då hamnade jag tydligen i någon spamlista där fler och fler fake-användare addar mig. Börjar bli lite irriterande.

Någon som vet hur man löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från början la någon till mig, och jag accepterade för att se vem det var. Sedan tog jag bort den eftersom det bara var fejk.

Men då hamnade jag tydligen i någon spamlista där fler och fler fake-användare addar mig. Börjar bli lite irriterande.

Någon som vet hur man löser detta?

Om det inte är så att domänen är den samme på samtliga adresse som läger till dig (alltså @domän.se) så finns det nog inte mycket du kan göra (om inte någon annan har någon lösning), det kanske finns någon inställning i MSN som gör att du kan blockera tilläggningar helt och hållet, möjligtvis även i Digsby... annars kan du ju alltid byta adress, eller vänta ännu längre för att se om det går över. Jag råkade också ut för en sådan, men det försvann efter två tilläggningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur anmäler man som spam? Får testa det nästa gång en invite dyker upp.

Där du väljer att inte lägga till personen som frågar kan du bocka i två alternativ, ett heter något i stil med att du blockar alla förfrågningar från den personen och den andra är att anmäla personen som spam-bot.

Edit: Det beror ju visserligen på om du har en senare version av MSN såklart, sitter du med en äldre så finns inte de alternativen när man tackar nej till addningen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även fast jag knappt sitter på msn så är det minst 1 om dagen som addar mig.

Jag har ingen aning, en polare har också samma problem, han har accepterat typ 5 men dom skriver inget till honom utan bara vibbar honom.

En annan polare har precis fått det här problemet. Fattar verkligen inte hur spambots får tag på ens mail!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även fast jag knappt sitter på msn så är det minst 1 om dagen som addar mig.

Jag har ingen aning, en polare har också samma problem, han har accepterat typ 5 men dom skriver inget till honom utan bara vibbar honom.

En annan polare har precis fått det här problemet. Fattar verkligen inte hur spambots får tag på ens mail!

Räcker med att de går in på din profil här på GTASajten faktiskt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...