Jump to content

Be någon annan beskriva din stil!


Gof
 Share

Recommended Posts

TJA FORUMITER. Fick en sådan här idé, ni är ganska stilmedvetna av er va? Jo, det är ni. Men hur uppfattas eran stil av andra? Fråga någon i din närhet (kanske inte din mor, "Njaaa du är så sportig o duktig!!!" låter inte ganska bra när man är över 11 år vet ni! :)

Jag börjar väl, i sedvanlig ordning!

Din stil. Alternativ skulle jag säga. Punk om vi tänker kläd och hårmässigt, men även indie och metal.

Svårt att placera dig.

Jag blev smått överraskad, då jag visserligen kan förstå att det är punkkänsla över mitt hår som är något av en fauxhawk-variant, dock inte så extremt som i bilden där. Över mina kläder så känns det bara "punk" att gå i halvtajta Cheap Monday-jeans och annat färgglatt. Byxor i sköna färger och mängder med jackor (bl.a en blå trenchcoat, raur <3) återfinns i min garderob, men den är svår att sätta finger på tycker jag.

Ni kan fråga om eran musikstil också, tycker jag!

Jag tycker själv att det är metal som gäller, enstaka avstickare till andra genrér, dock ganska bundet till ett enda band då.

Uhm, du är ganska mixad. Vissa saker HATAR du.

Du tycker typ om svensk indie, men du tycker inte om svenska band som sjunger indie på engelska.

Du tycker om typ skate/metal/indie/elektro elle iallafall musik som är glad.

Svårt typ, men din musiksmak är metal/skate/indie, så skulle jag klassa den.

---------------------------------

Ja, ni känner er själva bäst och om ni vill bli placerade i ett fack så bestämmer ni det själv (tråkiga människor). Men det är väl alltid roligt att höra vad andra tycker om er? =D

Jag är lite extra sugen på hur AngryAxels omgivning ser på honom, så om du tittar förbi i tråden, släng gärna ihop ett svar :P

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar få höra att jag ser ut som en luffare med mina slitna och gamla kläder. Har även fått höra att min klädstil är skabbit. Det har jag ingenting emot, faktiskt. Tycker inte om att behöva anstränga mig för att se bra ut, så jag nöjer mig med att skita i vilket och se ut som en luffare.

"Du skiter i allt" säger folk om jag frågar om min attityd, och det stämmer in relativt bra, skulle jag vilja säga.

Blir kallad "haschtomte" av min lärare, och jag antar att det ligger lite sanning i det.

Annars brukar "hårdrockare" vara en definition av mig. Detta uttrycket avskyr jag. I mina ögon är hårdrockare femtonåriga Iron Maiden-fans blir arga om man säger att Iron Maiden är dåliga, och sen så är de mycket stolta över att vara hårdrockare. De gillar också att headbanga in-public, spela luftgitarrsolon allt om jämnan och visa "hårdrockstecknet".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker det hade vart kul att låta folk bedöma varandras stil här på forumet istället!

Håller med! Visserligen svårt att få en rättvis uppfattning om alla, men det är ju spännande att se vad det forumiterna gjort här på forumet skapat för intryck hos andra.

Jag gillar dock din idé med, Gof. Att höra vad folk i sin närheten tycker om en är både nyttigt och kul. Väldigt starka minnen jag har från långt bak i tiden som handlar om just sånt, jag minns mycket väl vad kompisar sa om mig när vi gjorde liknande övningar i skolan (lika mycket från klass 4, som gymnasiet och en kurs nu på högskolan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite extra sugen på hur AngryAxels omgivning ser på honom, så om du tittar förbi i tråden, släng gärna ihop ett svar :)

Oj, haha. Ska jag vara ärlig så vet jag inte, jag brukar inte höra mig för. Det händer att folk kommenterar mina kläder positivt, men någn helhetlig bild har jag aldrig fått pejl på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...