Jump to content

Datorn startas om när jag startar FM


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hejsan när jag startar Football Manager 2010 och FMRTE(Editor program för FM) Så startas datorn om men den har inte gjort det när jag har startat Metro 2033 eller Prison Break. Vad kan felet vara? Jag kan öppna Firefox och ha MSN igång utan nåt händer. Kan det va Överhettning?

För det kan inte va damm som orsakar det då jag har inge sido kåpa på datorn så jag ser inge damm bland fläktarna samt grafikkortet. Jag har senaste drivrutiner till grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan när jag startar Football Manager 2010 och FMRTE(Editor program för FM) Så startas datorn om men den har inte gjort det när jag har startat Metro 2033 eller Prison Break. Vad kan felet vara? Jag kan öppna Firefox och ha MSN igång utan nåt händer. Kan det va Överhettning?

För det kan inte va damm som orsakar det då jag har inge sido kåpa på datorn så jag ser inge damm bland fläktarna samt grafikkortet. Jag har senaste drivrutiner till grafikkortet.

Startar den om direkt när du startar spelet eller hinner du spela ett litet tag?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Startar den om direkt när du startar spelet eller hinner du spela ett litet tag?

Den startar om sig direkt men jag kom på en sak om jag öppnar FMRTE först typ att jag dubbel klickar snabbt sen öppnar FM så startar den om. Men om jag inte startar nåt av dem på några minuter och startar FM först sen FMRTE så går det hur bra som helst att spela.

Men jag har kunnat öppna FMRTE snabbt och först sen starta FM utan datorn startas om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla virus?

Jag hade nått skumt virus eller så var det någon fil som saknades i min system32 mapp förut som gjorde så att min dator startades om lite random!

Okej men jag är säker på att jag inte har virus har inte fått meddelande om saknade filer eller dylikt. Eftersom då skulle virus programmet säga till direkt det säger direkt till om det är nåt skumt på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men jag är säker på att jag inte har virus har inte fått meddelande om saknade filer eller dylikt. Eftersom då skulle virus programmet säga till direkt det säger direkt till om det är nåt skumt på datorn.

Man är aldrig säker, dra en skanning med Ccleaner.

Ta applikationen "Registret", där kollar den om något fattas etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man är aldrig säker, dra en skanning med Ccleaner.

Ta applikationen "Registret", där kollar den om något fattas etc.

Har tyvärr det inte inlagt kör med ESET och tycker det funkar rätt så bra. De senaste gångerna jag har haft virus så har programmet alltid skickat en virus varning åt mig. Så jag är 99% säker på att jag inte har virus men visst kan jag testa Ccleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på att FMRTE är en Football Manager Real Time Editor och spelet skall således vara igång när du startar programmet! Jag använder Genie Scout istället då jag endast är sugen på att scouta samt hålla koll på spelare.

Ja jag vet vad FMRTE är och att man måste ha FM igång för att kunna använda. Men frågan var nu varför startas datorn om helt när jag öppna FMRTE snabbt sen FM men inte tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag vet vad FMRTE är och att man måste ha FM igång för att kunna använda. Men frågan var nu varför startas datorn om helt när jag öppna FMRTE snabbt sen FM men inte tvärt om.

Då beror det nog på RAM. Jag har för mig att FM har 1.5Gb som rekommenderad och FMRTE är kanske en minnesslukare?

Annars är det väl bara att köra FM först sedan FMRTE, om det nu funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då beror det nog på RAM. Jag har för mig att FM har 1.5Gb som rekommenderad och FMRTE är kanske en minnesslukare?

Annars är det väl bara att köra FM först sedan FMRTE, om det nu funkar.

Jag har som sagt 1gb ram och har aldrig vart med om detta problem med FM 2010 eller övriga FM spelen detta kom plötsligt och har haft FMRTE igång varje gång jag spelar FM2010. Har haft nu FM2010 ca 2-3 månader spelar då och då men problemet kom nu i helgen att den startas om.

Men det verkar som att jag kan spela det nu då datorn inte startas om längre när jag startar FM sen FMRTE. Men jag återkommer om det händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det hände igen att datorn startas om när jag startar FM 2010 endast.

EDIT: Råka bli replay knappen sorry för dubbel post.

EDIT 2: Kommer lite bilder snart första från speedfan

Här kommer två bilder från CC med.

cc1jqth_1162887_1.jpg

cc2wmth_1162887_2.jpg

EDIT: 3 Körde så han fixade valda problem nu men då får jag upp lite meddelande som jag orkar inte ta bild på över 50 styckna. Ska testa starta spelet nu om han startas om så ska jag dammsuga datorn.

EDIT 4: Startade FM och FMRTE samtidigt datorn startades inte om men temperaturen på CPUn gick från 75C till 88C sen när jag stängde av så gick den till 78C sen till 75C. Men kan bero på att jag har lite annat öppet. Men om datorn startas om så tar jag och dammsuger den och se hur det går. Så jag avvaktar lite.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder du CoreTemp för att avläsa CPU-värmen? 75 grader är väldigt högt så det kanske är överhettning på processorn. Titta så att kylaren sitter åt ordentligt om inte så köp kylpasta och montera om den.

Annars kör Orthos (om du har dualcore-cpu) tillsammans med coretemp (speedfan kanske funkar, har ej använt det) så får du temperaturen vid full-load samt att den testar minnena. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Använder du CoreTemp för att avläsa CPU-värmen? 75 grader är väldigt högt så det kanske är överhettning på processorn. Titta så att kylaren sitter åt ordentligt om inte så köp kylpasta och montera om den.

Annars kör Orthos (om du har dualcore-cpu) tillsammans med coretemp (speedfan kanske funkar, har ej använt det) så får du temperaturen vid full-load samt att den testar minnena. Lycka till!

Jag vill inte börja mixtra nåt med datorn då det är fortfarande morsans då hon har en ny och det är ca 3-4 år gammal. Sen är jag även dåligt på datorer vart allt ska sitta på moderkortet. Eller jag vet vart det mesta sitter på moderkortet.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Cpu:n ligger alltså på 75 grader när du inte gör något :) , låter väldigt högt!

Om nu fläkthastigheten stämmer, 4400 RPM :)

Som sagt har ju massa annat som körs i bakgrunden som tar kraft. Sen kan det va att grafikkortet inte får tillräckligt med ström då det behövs mellan 450-500w och jag har runt 350 eller nåt. Som kanske gör att den får jobba mera.

EDIT:

Nu står den på mellan 60-70C på CPU kan gö en lista här:

CPU: 60-70C 4051RPM

Ambient 37C

Remote 31C

HD0 44C

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...