Jump to content

Bilstereo vill inte ta brända skivor


Halo
 Share

Recommended Posts

I've got a huge problem. Jag är en av dom som inte kan köra bil utan musik, och radio räknas inte. Nu är det såhär, vi har en Volvo V70, den har original-stereo i och den känns i stort sett omöjlig att byta ut då den sitter i panelen. Stereon vägrar att köra brända skivor, gamla, nya, olika märken, alla. Inga fungerar.

Finns det något man kan lösa detta på eller får jag helt enkelt bita i det sura äpplet och enbart köra köpta skivor i den?

//Halo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars får du se det som ett sätt att bidra till artisten så denne får viljan att skapa mer!

Om man inte är sugen på att köpa en skiva för varje låt man vill ha, vad gör man då? Är som sagt inte så sugen på att byta skiva så fort man vill höra "nästa" låt. I övrigt så går det ju faktiskt att köpa mp3-filer också :wub:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att bränna CD-skivan med jättelåg hastighet, minns att det funkade på någon stereo som jag hade när jag var mindre. Med den stereon så funkade även ibland 650 mb-skivor när 700 mb-skivor inte fungerade, vet inte om dom finns kvar, men det kan också testas!

Good point there! :)

Kunde inte spela mina brända skivor på en äldre stereo jag hade en gång,

men kunde spela äldre brända skivor, brända i en äldre brännare med lägre hastighet.

Är det en kombi kasett- och cd-spelare finns det också att skaffa "elektro-magnet"-band kasetter,

som man kan koppla till MP3-spelaren. Ljudet överförs direkt från mp3 spelaren till kasetten som

radion lyssnar av. Vet inte dock var man får tag på dessa kasetter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Good point there! :)

Kunde inte spela mina brända skivor på en äldre stereo jag hade en gång,

men kunde spela äldre brända skivor, brända i en äldre brännare med lägre hastighet.

Är det en kombi kasett- och cd-spelare finns det också att skaffa "elektro-magnet"-band kasetter,

som man kan koppla till MP3-spelaren. Ljudet överförs direkt från mp3 spelaren till kasetten som

radion lyssnar av. Vet inte dock var man får tag på dessa kasetter.

Har för mig att syrrans kille har en sån. Gissar på att han köpte den på teknikmagasinet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...