Jump to content

Longboards!


DizzY
 Share

Recommended Posts

tja alla longboard lovers! :)

tänkte starta en tråd ang just longboard då jag ändå letar efter ny Griptape till Min bräda, och jag undrar om någon vet ett schysst ställe som har snygga sådana o till ett fint pris? :rolleyes:

här e bild på brädan jag har själv, fett nöjd! haft den sen sensommaren 2009. kosta 2700;-

vr7gc9_1157829_0.jpg

kan även tilllägga en schysst video som ja hittat på youtube, man blir sjukt sugen o man längtar efter varmare dagar direkt! :D

http://www.youtube.com/watch?v=9rXwBmGyMRo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och KalleR är båda stolta ägare av Loaded Bamboo Dervish.

Har ägt den sen april förra året, och dessvärre bara åkt 10 gånger max. Känns som att de där 5000,- som brädan kostade var lite bortslösade.

Men nu till sommaren ska jag ta mig fan på att åka och lära mig tricks, då brädan är en bra slide och tricks bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och KalleR är båda stolta ägare av Loaded Bamboo Dervish.

Har ägt den sen april förra året, och dessvärre bara åkt 10 gånger max. Känns som att de där 5000,- som brädan kostade var lite bortslösade.

Men nu till sommaren ska jag ta mig fan på att åka och lära mig tricks, då brädan är en bra slide och tricks bräda.

fyfan va snygg de är alltså, hur kommer de säg att du åkt så lite? :) sen jag fick min ville jag åka konstant, o har varit sugen enda sen sist. längtar tills snön e väck och dom sopar gatorna så där inte e grus mer! hoppas våren kommer lika våldsamt fort som snön gjorde! :D

Okej att snacka skateboard här också? Isåfall kan jag meddela att jag tänkte äntligen försöka lära mig den här våren/sommaren. Har gjort lite halv-arslade försök tidigare somrar, men nu jäklar.

haha självklart kan du de :rolleyes: dock tycker ja du ska ta longboard, fet mycket nice:igare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fyfan va snygg de är alltså, hur kommer de säg att du åkt så lite? :rolleyes: sen jag fick min ville jag åka konstant, o har varit sugen enda sen sist. längtar tills snön e väck och dom sopar gatorna så där inte e grus mer! hoppas våren kommer lika våldsamt fort som snön gjorde! :)

Det bara blev inte så.

Jobbade mycket och tappade ork/lusten.

Plus att jag var lite retard och tyckte att det gick för fort att åka. Nu menar jag att det gick vansinnigt fort. Har ägt en longboard tidigare och älskade farten, men det här var extremt. Förstod framåt sensommaren att jag kunde skruva åt däcken hårdare :D

Fast nu längtar jag enormt mycket efter våren. Oslo har så jävla bra parker och backar över allt, så det kommer bli underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag tänker på longboards så ser jag bara nån som glider runt, skateboards är mer för att trixa och stuff o.o

kolla på videon jag länka i första inlägget, där e killar som faktiskt tricksar med longboards. riktigt sjukt! kolla deras andra videos för att se coolare!

någon sa att de va lite otympligt me longboards, hm jo dom e ju inte lika simpla att dra med sig som en liten bräda, MEN det jag märkt e att man vill inte gå så mkt när du väl har den med dig, även om det är 50 eller 100 meter, man vill åka för man tar bara några pushes, o så e du iväg. medans en bräda behöver fler pushes i genomsnitt.

åh fan va fusk att du bor i olso, själv är man i malmö, dock har jag riiiktigt soft underlag just här jag bor, har en halvt nyasfalterad väg runt Hela mitt område o lite till. så det är ju soft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ägt ett flertal skateboards. Haft funderingar på longboards.

Men jag tror jag skiter i att skaffa något av dem igen, det gick så fruktansvärt dåligt för mig när det gällde balansen. Även fast jag åkte rätt mycket lärde jag mig aldrig trixa and stuff riktigt ordentligt...

Och jag hatar dig DizzY för du får mig att längta efter sommaren! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ägt ett flertal skateboards. Haft funderingar på longboards.

Men jag tror jag skiter i att skaffa något av dem igen, det gick så fruktansvärt dåligt för mig när det gällde balansen. Även fast jag åkte rätt mycket lärde jag mig aldrig trixa and stuff riktigt ordentligt...

Och jag hatar dig DizzY för du får mig att längta efter sommaren! :P

hahaha, förlåt mig, från botten av mitt hjärta! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör inget, jag älskar dig ändå.

Men, om man nu ska börja åka longboard eller så, har du nått tips på en bra nybörjar bräda? Helst så billigt du kan komma!

haha, jag e nog inte rätt person att fråga då detta är min absolut första bräda, hade bara testat min kompis några gånger innan och blev störtkär. så jag visste direkt att detta skulle va något jag skulle komma att använda väldigt mycket! därav blev det den bästa jag hitta i affär i malmö.

men alltså, min syster sambo köpte en för 800-900 på stadium som va helt okej. men alltså ska man ändå lägga ut runt där så e de bättre att smälla en på 1200-1500, kvaliten e fet mycket bättre!

dock se till att du inte köper en för hög bräda, då kommer du tröttna då det inte alls e skönt att åka, så en bräda som känns naturlig liksom :P

Denna ser bra ut för priset (dom har rea just nu dessutom!)

http://www.junkyard.se/Product.aspx?Produc...ctDetailId=3533

EDIT: holy crap, hitta skummaste brädan nyss, tror dock någon här har sett den förut men ändå tvungen att visa alltså

Loaded Hammerhead;

loaded-hammerhead-long-board1_1158079_0.jpg

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och en följdfråga. Hur stor är skillnaden från skateboard när det gäller longboard?

hm, hur stor skillnad det är? hur menar du? en longboard e bekvämare att åka med som transport, såsom cykla t.ex medans då skateboard e mest för trix o stuff.

om ni missa min edit i förra inlägget!

Loaded hammerhead!;

loaded-hammerhead-long-board1_1158079_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om ni missa min edit i förra inlägget!

Loaded hammerhead!;

hah, oroa dig inte - det är två stora, bilder med skrikande orangea färger. Chansen är liten att man missar den första! Vad är det för speciellt med den, förresten? Är den där orangea grejen någon slags bromskloss, förresten? Finns den på alla longboards?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hah, oroa dig inte - det är två stora, bilder med skrikande orangea färger. Chansen är liten att man missar den första! Vad är det för speciellt med den, förresten? Är den där orangea grejen någon slags bromskloss, förresten? Finns den på alla longboards?

"den orangea grejen" är ju 7 hjul ju! :P

Det är väl det som är den coola grejen. Frågan är om det är speciellt skönt o åka på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...