Jump to content

Longboards!


DizzY
 Share

Recommended Posts

Jag och KalleR är båda stolta ägare av Loaded Bamboo Dervish.

Har ägt den sen april förra året, och dessvärre bara åkt 10 gånger max. Känns som att de där 5000,- som brädan kostade var lite bortslösade.

Men nu till sommaren ska jag ta mig fan på att åka och lära mig tricks, då brädan är en bra slide och tricks bräda.

Jag åkte nästan dagligen hela förra sommaren, och lärde mig dansa på brädan rätt bra, och shuvit och lite andra små-trick :P

Byggde även egna slidehandskar, till denna sommaren ska jag nog köpa ett par riktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

En longboard kan man väl i princip färdas på platt mark utan att behöva foten att ta fart med? Om man tillämpar "slalomtekniken". Det är det jag tycker verkar soft med Longboard iaf. Skulle aldrig köpa en longboard för att vilja trixa med. Jag ser en longboard som en färdcykel med tunna däck och en skateboard som en BMX. Jobbigt att färdas med en BMX, jobbigt att trixa med en färdcykel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En longboard kan man väl i princip färdas på platt mark utan att behöva foten att ta fart med? Om man tillämpar "slalomtekniken". Det är det jag tycker verkar soft med Longboard iaf. Skulle aldrig köpa en longboard för att vilja trixa med. Jag ser en longboard som en färdcykel med tunna däck och en skateboard som en BMX. Jobbigt att färdas med en BMX, jobbigt att trixa med en färdcykel.

Ah kan nog ha rätt, my bad då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...