Jump to content

Tiden...


Sniper
 Share

Recommended Posts

Man borde inte behöva ställa in klockan på fel tidszon för att forumet ska fungera rätt?

Bla bla bla.. Jag hade inte kollat upp om det var så att det berodde på tidszon eller om det var så att Sniper inte ställt in DST!

Fucker!

Men efter lite efterforskningar har jag nu upptäckt att tiden faktiskt är fel med en timme. Detta bör ju åtgärdas snarast då det sticker i ögonen på folk (wohoo..).

Näe men menar inte o låta dum. Själv bryr jag mig inte men det är ju bra att folk uppmärksammas på det ^_^

Eller som den gode Henki skulle uttryckt det:

Jag bryr mig inte så ändra inte!

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bla bla bla.. Jag hade inte kollat upp om det var så att det berodde på tidszon eller om det var så att Sniper inte ställt in DST!

Fucker!

Men efter lite efterforskningar har jag nu upptäckt att tiden faktiskt är fel med en timme. Detta bör ju åtgärdas snarast då det sticker i ögonen på folk (wohoo..).

Näe men menar inte o låta dum. Själv bryr jag mig inte men det är ju bra att folk uppmärksammas på det ^_^

Eller som den gode Henki skulle uttryckt det:

Jag bryr mig inte så ändra inte!

När det inte fungerade att dissa Sniper kallar du Mathias fucker (eller om även det var menat till Sniper, du är lite otydlig) och försöker sedan plocka lite poänger genom att dissa Henkibojj? Imponerande.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det inte fungerade att dissa Sniper kallar du Mathias fucker (eller om även det var menat till Sniper, du är lite otydlig) och försöker sedan plocka lite poänger genom att dissa Henkibojj? Imponerande.

Jag försökte aldrig dissa Sniper? Jag trodde bara att han missat att ställa in DST på automatiskt.

Jag trodde ärligt talat inte att någon skulle ta mitt Fucker seriöst. Det var menat till Mathias men det va inte på något sätt menat att reta upp någon. Förlåt om du tog åt dig Mathias. Trodde att man förstod när någon inte menade såna saker här men misstog mig tydligen.

Dissa o dissa när det gäller Henki. Han ansåg att sökrutan skulle bort för att den inte gav honom något medans andra inklusive mig tycker att den är bra att ha och använder den regelbundet.

Har du en dålig dag eller vad är det frågan om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte aldrig dissa Sniper? Jag trodde bara att han missat att ställa in DST på automatiskt.

Jag trodde ärligt talat inte att någon skulle ta mitt Fucker seriöst. Det var menat till Mathias men det va inte på något sätt menat att reta upp någon. Förlåt om du tog åt dig Mathias. Trodde att man förstod när någon inte menade såna saker här men misstog mig tydligen.

Dissa o dissa när det gäller Henki. Han ansåg att sökrutan skulle bort för att den inte gav honom något medans andra inklusive mig tycker att den är bra att ha och använder den regelbundet.

Har du en dålig dag eller vad är det frågan om?

Nej då. Jag tyckte bara, som sagt, att det var rätt imponerande vad du lyckades tillföra tråden med dina tre poster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men det är väl något man får göra själv om jag inte minns totalt fel?

Nej, det blir såhär ibland - fast aldrig utanför tidsändringarna väl? - och då kommer Hultan in och ändrar tiden.

Men det brukar som sagt bara hända när vi byter från sommar- till vintertid och vice versa, men aldrig eller sällan bara sådär utan anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plaisir, nu drar du lite väl hårda linjer. Låter snarare som om det är du som har en dålig dag. Ang. sökrutan så ÄR den ju kass i jämförelse med advanced search så du behöver inte klanka ner så förbannat.

T: Om en forumklocka går fel ska det ju såklart ändras.

Nu vet ju inte jag riktigt om du är allvarlig men om så är fallet:

Varför tar ni allt så fruktansvärt seriöst och personligt för? Självdistans?

Sökrutan är smidigare än att klicka in sig på advanced search any day. Så enkelt är det. Varför man skulle ta bort den bara för att den inte söker trådar är för mig helt fullkomligt obegripligt.

Och vad gäller mina inlägg i tråden.

I mitt första inlägg framlägger jag om något subtilt teorin att han endast har fel pga sommar-/vintertid problemet.

I mitt andra inlägg förkarar jag att jag som sagt tror att det är något man får göra själv.

I det tredje SKÄMTAR jag när jag låtsas som att jag inte bryr mig ett skit om vad Mathias sagt (varför nån fick för sig att jag skulle vilja hoppa på honom som jag aldrig haft något otalt med vet i fan men...) och förklarar mer exakt vad jag menar med det jag skrivit. Samt att jag själv upptäckt att klockan FAKTISKT går fel vilket jag aldrig annars tänker på (Därav mitt "Vem bryr sig?").

I den tredje drar jag även en liten paralell till tråden där du så fint argumenterar med mycket djup för att helt ta bort sökrutan eftersom att DU inte har någon användning av den. "Då kan vi ju ta bort tidsangivelser för JAG har ingen användning av dem".

Does ANYONE get me?

Om inte, synd.

Den enda som verkar ha förstått hur jag tänkte från början verkar vara eXotic. Så mitt tips till er är att ni läser hans svar och tänker om. Jag trodde nämligen bara att han hade fått fel tid pga det eftersom att jag själv aldrig tänker på tidsangivelserna runtom på forumet. Därför tittade jag inte ens när jag såg tråden efter några klockslag utan antog bara direkt att han fått fel på nån inställning helt plötsligt, vilket kan hända när databaser säkerhetskopieras eller servrar startas om eller vem fan vet vad. NÅT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte helt enkelt att du lät jävligt dryg för ovanlighetens skull och pekade ut person på person som gjort dig nåt ont de senaste 24 timmarna. Är väl inte så konstigt om man svarar då.

Vilket uppenbarligen är en misstolkning då jag inte anser att någon gjort mig något ont de senaste 24 timmarna. Eller ens den senaste veckan. och speciellt inte på ett forum :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket uppenbarligen är en misstolkning då jag inte anser att någon gjort mig något ont de senaste 24 timmarna. Eller ens den senaste veckan. och speciellt inte på ett forum :D

Hokay, problem solved :D

Btw verkar tiden stämma? Jag vet inte om klockan var fel innan men nu ser jag inget fel på klockan. Din post är från 15:35 och min klocka säger 15:38 just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hokay, problem solved :D

Btw verkar tiden stämma? Jag vet inte om klockan var fel innan men nu ser jag inget fel på klockan. Din post är från 15:35 och min klocka säger 15:38 just nu.

Jag såg också att det var ordnat förut. Frågan är om Hultan gjort något eller om det är så att klockan på servern ändrats.

För det känns som en av de möjliga anledningarna till att den gick fel från första början. Att servern ändrats o då har IPB känt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...