Jump to content

en grej jag funderade på sen nån minut tillbaka...


knurra
 Share

Recommended Posts

när man är på gymmet och kör bänkpress/benpress, varför lägger man alltid de största vikterna längst in, blir det skillnad om man sätter de största vikterna längst ut och de små längst in? frågar för att jag tycker det är så värdelöst när man ska sätta upp dem och de största är ju hängandes längst in på väggen, ja ni förstår nog, går ju fortare att sätta upp de som är närmast eller hur?

hoppas jag formulerar så ni förstår, frågan i klartext är iaf om det blir nån skillnad när man sätter de minsta vikterna på skivstången längst in och sen de större längre ut

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Som felshoe sa, om du har dom tyngre vikterna ute så blir det vingligare. Samtidigt så är det smidigare, om du har 85 kg på stången med två st 2,5 kg för att få femman och vill öka till 90 kg så blir det lättare att ta bort 2,5orna och sätta dit femmor istället.

Fast på benpressen kan det ju knappast vingla, den är ju i princip fastgjutad, en skivstång kan jag ju förstå om det blir så, å andra sidan är de flesta vikterna till benpressen lika stora (iaf där jag tränar) oavsett vikt. Men fortfarande, jag ser inte riktigt logiken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...