Jump to content

GTA: Liberty City Stories Frame rate problem!


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan! :D

Igår kom äntligen min PSP 3004 och Liberty City Stories som jag beställde helt nytt från Game.se för ett tag sedan, visst har spelet lite jobbig kontroll och kamera men vad jag stör mig mest på är frame raten! Den är hemsk! Jag kan knappt åka förbi en bil utan att spelet ska sega ner till något som känns långt under 30 fps, vad är problemet? Finns det någon här som har liknande problem med spelet på PSP? Jag har hört sen förut att spelet har Frame rate problem på PSP men jag trodde inte att det var så här allvarligt...

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var det väldigt länge sen jag trixade med PSP-hackning så jag vet inte vad som är möjligt med just PSP-3000, men man kan klocka processorn med hjälp av antingen fuskprogrammet Edison Carter's Cheat Device eller med custom firmware. Custom firmware ger möjlighet att ändra inställningar och starta hemmagjorda program som annars hade varit blockerade.

Nackdelen är att man inte längre kan logga in på PSN med PSPn eftersom de kräver senaste programvaran, och det har inte custom firmwares hunnit med än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var det väldigt länge sen jag trixade med PSP-hackning så jag vet inte vad som är möjligt med just PSP-3000, men man kan klocka processorn med hjälp av antingen fuskprogrammet Edison Carter's Cheat Device eller med custom firmware. Custom firmware ger möjlighet att ändra inställningar och starta hemmagjorda program som annars hade varit blockerade.

Nackdelen är att man inte längre kan logga in på PSN med PSPn eftersom de kräver senaste programvaran, och det har inte custom firmwares hunnit med än.

Okej, men man måste väl göra nåt speciellt för att få Custom Firmware va? Men funkar Edisons Carter's Cheat Device på en PSP utan Custom Firmware?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag köpt Vice City Stories i hopp om att det skulle ha bättre Frame rate, men det laggar ännu mer. :naughty:

Jag börjar faktiskt vänja mig med GTA: LCS men finns det inget sätt att få båda spelen att fungera bättre utan att ha massa Custom Firmware och sånt där? Det verkar ju som att PSP:n är värdelös utan CFW...

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...