Jump to content

Spel man inte får missa 2010


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det bara jag, eller har det nästan bara nämnts uppföljare här? :confused: Dom enda icke-uppföljarna jag noterat är Heavy Rain och Bayonetta. Visserligen längtar jag ihjäl mig efter Heavy Rain, men utöver det är jag inte så intresserad av några uppföljare och Bayonetta har jag förvisso inte läst något om, men utifrån alla screenshots jag sett så ser det ut som ett God of War med en Final Fantasy-inspirerad brud i huvudrollen.

Tips på helt nya icke-uppföljare som kommer i år?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag, eller har det nästan bara nämnts uppföljare här? :confused: Dom enda icke-uppföljarna jag noterat är Heavy Rain och Bayonetta. Visserligen längtar jag ihjäl mig efter Heavy Rain, men utöver det är jag inte så intresserad av några uppföljare och Bayonetta har jag förvisso inte läst något om, men utifrån alla screenshots jag sett så ser det ut som ett God of War med en Final Fantasy-inspirerad brud i huvudrollen.

Tips på helt nya icke-uppföljare som kommer i år?

Dantes inferno

Justfan, The last Guardian verkar ballt med

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-th.../50284?type=flv

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag, eller har det nästan bara nämnts uppföljare här? :confused: Dom enda icke-uppföljarna jag noterat är Heavy Rain och Bayonetta. Visserligen längtar jag ihjäl mig efter Heavy Rain, men utöver det är jag inte så intresserad av några uppföljare och Bayonetta har jag förvisso inte läst något om, men utifrån alla screenshots jag sett så ser det ut som ett God of War med en Final Fantasy-inspirerad brud i huvudrollen.

Tips på helt nya icke-uppföljare som kommer i år?

Jag gissar att du redan sett Game of the Year kandidaterna på många spelsiter 2009?

  • Assassin's Creed 2
  • Batman Arkham Asylum
  • Modern Warfare 2
  • Uncharted 2

Dessa är de som mest frekvent dykt upp. Det är lite ledsamt att efter att ha sett detta dra slutsatsen att dagens spelutvecklare hellre satsar på säkra kort som uppföljare än att satsa på nya idéer.

Bayonetta är enligt många kritiker bättre än vad God of War var (3:an är ju inte släppt än...) och ett av de få spel som fått extremt höga poäng. Den fick också hela 9.5 av IGN, så det är inte bara japanska recensenter som satt höga betyg.

PS3 versionen är dock dålig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dantes inferno

Justfan, The last Guardian verkar ballt med

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-th.../50284?type=flv

Dantes Inferno verkar precis som Bayonetta vara ett nytt God of War.

The Last Guardian verkar intressant, skulle dock vilja veta hur dess gameplay ser ut.

Bayonetta är enligt många kritiker bättre än vad God of War var (3:an är ju inte släppt än...) och ett av de få spel som fått extremt höga poäng. Den fick också hela 9.5 av IGN, så det är inte bara japanska recensenter som satt höga betyg.

PS3 versionen är dock dålig...

Ser väldigt wacky ut, dock verkar det inte direkt nyskapande. Har dessvärre varken ett Xbox360 eller PS3 själv, däremot har jag möjlighet att låna ett PS3. Lite otursamt sådär.

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intresserar inte Heavy Rain dig?
Ställer samma fråga.

Nej, eftersom det endast kommer till PS3 atm.

AHA! Det är alltså aliensex som du blir upphetsad av.... :rolleyes:

Oh yeees! :innocent:(w00t)

Är det bara jag, eller har det nästan bara nämnts uppföljare här? :innocent: Dom enda icke-uppföljarna jag noterat är Heavy Rain och Bayonetta. Visserligen längtar jag ihjäl mig efter Heavy Rain, men utöver det är jag inte så intresserad av några uppföljare och Bayonetta har jag förvisso inte läst något om, men utifrån alla screenshots jag sett så ser det ut som ett God of War med en Final Fantasy-inspirerad brud i huvudrollen.

Tips på helt nya icke-uppföljare som kommer i år?

Hmm... Alan Wake?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag, eller har det nästan bara nämnts uppföljare här? :mf_doof: Dom enda icke-uppföljarna jag noterat är Heavy Rain och Bayonetta. Visserligen längtar jag ihjäl mig efter Heavy Rain, men utöver det är jag inte så intresserad av några uppföljare och Bayonetta har jag förvisso inte läst något om, men utifrån alla screenshots jag sett så ser det ut som ett God of War med en Final Fantasy-inspirerad brud i huvudrollen.

Tips på helt nya icke-uppföljare som kommer i år?

Red Dead Redemption. Den är väl mer en spirituell uppföljare till Red Dead Revolver. De har i princip inget gemensamt förutom Vilda Västern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...