Jump to content

Nästa decenniums musikstil!


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Detta decennium har då sannerligen haft många upp och ner gångar när det gäller musikstilen. Vi har haft mycket pop, mycket rock, mycket metall, mycket hiphop under 2000 talet.

Men nu så är det snart 2010, så vilken musikstil tycker ni ska dominera det nya decenniumet, vad vill ni höra på radion? Vad vill ni köpa för skivor och lyssna i flera timmar på?

Kort och gott, vad tycker ni ska bli 2010-2020's musikstil?

Själv vill jag oerhört gärna se en ny Grunge era, där ett band helt plötsligt kommer fram och fångar till sig publik världen över!

Vad vill ni höra för skoj?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv vill jag oerhört gärna se en ny Grunge era, där ett band helt plötsligt kommer fram och fångar till sig publik världen över!

Ja lätt, för postgrungen är ju inte plågsam nog. Jag utnämner postgrungen tidernas sämsta musikstil, så dålig är den faktiskt! :shifty:

Sen undrar jag om man verkligen kan lägga en musikstil per decennium, t.ex 90-talet hade ju så mycket mer än just grunge, särskilt den senare halvan.

---

Jag vill ha mer bluesinfluerat och ännu mer (intressant) electro. Sen om det spelas på radion eller inte spelar ingen roll för mig.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...jag instämmer i det Jacker sade, men musikstilar kan inte dominera en hel musikvärld på samma sätt som den gjorde under tidiga 2000-talet, då man var mer begränsad till det som någon i princip valde att man skulle lyssna på - vilket tillät genrer att bli stora. Valfriheten kommer istället prägla - och har gjort det under senaste åren - musiklyssnade.

Själv hoppas jag starkt på att någon uppfinner genren nu-folk, att vi får höra mer stråkar och brass i popmusik, samt mer varierad hiphop. Men det senare kanske bara är att jag måste bevandra mig mer i hiphop.

edit: radbrytning!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weener: Tror du att det ens är möjligt idag? Har du någon bild för vad det skulle luta åt för genrer.

Nej faktiskt inte. Det känns som att det är ganska omöjligt att komma på något nytt i nuläget. Det skulle vara om någon uppfann något nytt instrument eller så. Men det är just därför jag vill se det! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag önskar att jazzen fick en renässans nästa decennium, det är en minimal musikgenre idag som har potential för så mycket mer.

yes_645834_0.gifyes_645834_0.gifyes_645834_0.gifyes_645834_0.gif

Ang. "nyskapande" musik: Musikvetare brukar säga att ingen har egentligen gjort nåt nytt sedan 60-talet. Allt som hänt är att folk kombinerat olika sorters musik samt utvecklat några småsaker här och där. Men generellt sett så var allting inom populärmusik redan "gjort" vid 60-talets slut.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

yes_645834_0.gifyes_645834_0.gifyes_645834_0.gifyes_645834_0.gif

Ang. "nyskapande" musik: Musikvetare brukar säga att ingen har egentligen gjort nåt nytt sedan 60-talet. Allt som hänt är att folk kombinerat olika sorters musik samt utvecklat några småsaker här och där. Men generellt sett så var allting inom populärmusik redan "gjort" vid 60-talets slut.

Electron då? Den måste väl ses som "ogjord"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...