Jump to content

Gäng sålde 14-åring till hundratals män


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Taget från Aftonbladet

I dag kom åtalet i Malmö tingsrätt

Tonårsgänget sålde den 14-åriga lätt förståndshandikappade flickan till hundratals män.

I dag åtalas de för grovt koppleri.

– De tog runt 500-1 000 kronor per kund, säger åklagare Ulrika Rogland.

Det är ett ovanligt kopplerimål där alla de inblandade är unga personer. I dag kom åtalet i Malmö tingsrätt.

Två flickor och en pojke, i åldrarna 17-20 år, misstänks ha sålt en ung bekant till flera män per dag på olika platser runt om i Malmö. De skötte kontakerna med sexköparna och sedan skjutsade de flickan till träffarna.

Såldes till åtta män i veckan

Trion tog sedan betalningen, som varierade mellan 500 - 1 000 kronor, och stoppade den i egen ficka.Det unga offret fick bara småsummor som betalning. Åklagaren tror att den 14-åriga flickan såldes till mellan fem och tio män i veckan under perioden augusti till december i fjol.

– Det är ett ovanligt mål. Dels är de inblandade så unga och sedan är det tjejer som misstänks ha varit drivande, säger åklagare Ulrika Rogland.

Det var anhöriga till den 14-åriga flickan som anmälde händelsen redan i februari i år. Men ärendet blev liggande i närmare ett halvår innan polisen tog tag i det.

Spåra torskarna

Den 14-åriga flickan kommer eventuellt att medverka under rättegången, men då troligtvis via videolänk.

Alla de inblandade har vuxit upp under svåra sociala förhållanden. En av de åtalade flickorna, en 17-åring, är gravid. Hon har erkänt allt.

Polisen kommer nu att försöka spåra de män som köpt sex av flickan.

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6129932.ab

Tycker det är för jävligt detta sälja ut en handikappad människa för sex nej fyfan det är det värsta jag vet. Att se en handikappad bli mobbad är det värsta jag vet eller blir utnyttjad på detta sättet gör mig bara arg. Vart fan är dagens ungdomar på väg i dagens samhälle? Hur uppfostrar deras föräldrar deras barn? Visst det beror inte bara på föräldrarna och så.

Sen ska man ju också inte lita på allt som skrivs på AB då de förstorar det hela med 100 gånger värre och en del av sanningen kommer inte fram. Men nej det värsta jag vet det är nåt sån här händer mot de som är handikappade sen gamlingar som är försvarslösa. Det jag har lärt mig under min uppväxt som vilket inte var så bra så har jag iallafall lärt mig vett och etikett att fan respektera dem gamla. Jag har alltid under min tid visat gamla respekt samt de handikappade visar jag även respekt till.

Samma sak när kompisarna då skojar om dem vilket dem brukar mobba dem om man säger så så får dem alltid svar av mig Ge fan i att mobba dem det är ju för fan synd om dem de kan inte råför hur dem ser ut eller hur dem är. Tänk om det var du/ni som satt där och jag och andra skulle stå och skratta åt er sen mobba er. Säger samma sak när de mobbar gamla också och skojar om dem.

Låter även gamla och handikappade få gå före i kön spelar inge roll om det är i affären eller bussen eller bankomaten så är det dem som får gå före mig. Visst man hör ett suck av de andra men det skiter jag i. Har fått bra svar tillbaks av dem. Nepp detta är värsta jag vet att de inte visar hänsyn till dessa personer dem skulle verkligen behöva lära sig vett och etikett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt skriva något asfyndigt efter att ha läst artikeln men såg sen hur du lyckades vända tråden till någon form av anti-mobbing tråd där du framstår som världens mysigaste kille. Jag gillar det! ^_^

Sen undrar jag om du inte borde fundera på att byta kompiskrets ifall de i din nuvarande skryter om hur de brukar mobba folk, det låter sjukt lamt nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt skriva något asfyndigt efter att ha läst artikeln men såg sen hur du lyckades vända tråden till någon form av anti-mobbing tråd där du framstår som världens mysigaste kille. Jag gillar det! ^_^

Sen undrar jag om du inte borde fundera på att byta kompiskrets ifall de i din nuvarande skryter om hur de brukar mobba folk, det låter sjukt lamt nämligen.

Det var väl lite mera form av det samt väcka lite liv på forumet. Visst jag är ENORMT emot mobbning av dessa folk visst det händer inte hela tiden att de mobbar nån gamling eller handikappad det är rätt så sällan. Men när det väl händer så är jag där och hugger till och försvarar dem. Så jag börjar undra vart dagens ungdomar är på väg. Får väl hoppas att detta blir nån form av diskussion. Eller kanske ska starta en egen tråd om mobbning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var väl lite mera form av det samt väcka lite liv på forumet. Visst jag är ENORMT emot mobbning av dessa folk visst det händer inte hela tiden att de mobbar nån gamling eller handikappad det är rätt så sällan. Men när det väl händer så är jag där och hugger till och försvarar dem. Så jag börjar undra vart dagens ungdomar är på väg. Får väl hoppas att detta blir nån form av diskussion. Eller kanske ska starta en egen tråd om mobbning?

Mobbing av personer som inte lider av div. störningar då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du att det är med synd om "Rullstols-Agda" än "Tönt-Danne"?

Sorry om jag nu verkar lite efterbliven men fattar fortfarande inget. Sorry om jag verkar dryg nu.

EDIT: Glöm det sjävklart tycker jag synd om att alla ska bli mobbade överhuvudtaget. Och att alla inte kan respektera för den man är man kan ju liksom inte rå för vem man är.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För djälva hemskt, om flickan ändå hade varit "normal", vilken skillnad det hade blivit.

Ingen, varken en normalbegåvad eller en mentalt handikappad, ska behöva bli sexuellt uttnytjad. Men att en utvecklingsstörd tjej, som är beroende av människorna i sin omgivning för att ens kunna leva, ska bli utsatt för detta är för jävligt. Så jävla fegt att ge sig på någon som inte förstår att det hon blir utsatt för är fel.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker ändå det är rätt okej, handikappade brukar inte bidra så mycket till samhället men kan de ge oss "normala" något i utbyte för all vård så är det bra. Jag är mest upprörd över att flickorna inte skattade för pengarna!

Det är lite problematiskt att det inte finns några människor kvar på få forumet som skulle kunna tycka så där(eller åt det hållet). Det blir aldrig några riktiga debatter längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite problematiskt att det inte finns några människor kvar på få forumet som skulle kunna tycka så där(eller åt det hållet). Det blir aldrig några riktiga debatter längre.

Jag håller med, och det beror inte bara på att det inte finns så många puckon längre, jag tänkte precis på att jag skulle vilja veta vad typ Umberto, Jacker, R2D2 eller kicken tycker om frågeställningen i till exempel Kriminalitet-tråden (sorry om det verkar som jag klumpar ihop er i någon slags mer-till-höger-grupp nu, det är inte min mening).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med, och det beror inte bara på att det inte finns så många puckon längre, jag tänkte precis på att jag skulle vilja veta vad typ Umberto, Jacker, R2D2 eller kicken tycker om frågeställningen i till exempel Kriminalitet-tråden (sorry om det verkar som jag klumpar ihop er i någon slags mer-till-höger-grupp nu, det är inte min mening).

BS

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade hoppats på att någon skulle gå på mitt trolleri och bli upprörd men inte då ^_^

Tänkte det, har faktiskt tänk att göra samma sak ibland. Om man vill starta en debattråd kanske det kan vara en bra ide att presentera de två sidornas åsikter i första posten istället för att sätta ner foten det första man gör genom att skriva vad man själv tycker.

Jag håller med, och det beror inte bara på att det inte finns så många puckon längre, jag tänkte precis på att jag skulle vilja veta vad typ Umberto, Jacker, R2D2 eller kicken tycker om frågeställningen i till exempel Kriminalitet-tråden (sorry om det verkar som jag klumpar ihop er i någon slags mer-till-höger-grupp nu, det är inte min mening).

Det kanske är så att vi har haft liknande diskussioner så många gånger att gamla medlemmar har tröttnat på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BS

Mm, är väl mest att folk inte bryr sig om puckona lika mycket längre då. ^_^

Tänkte det, har faktiskt tänk att göra samma sak ibland. Om man vill starta en debattråd kanske det kan vara en bra ide att presentera de två sidornas åsikter i första posten istället för att sätta ner foten det första man gör genom att skriva vad man själv tycker.

Det kanske är så att vi har haft liknande diskussioner så många gånger att gamla medlemmar har tröttnat på dem.

Haha, ja, det är ju så. Typ debatten som kommer inledas mellan DrStupid och Vaxxor i Kriminalitettråden nu. Har man sett den innan eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja, det är ju så. Typ debatten som kommer inledas mellan DrStupid och Vaxxor i Kriminalitettråden nu. Har man sett den innan eller?

Mjo, det känns som att jag sitter och upprepar det som redan sagts hundratals gånger men samtidigt så har ju inte alla varit kloka nog att sluta ha dumma åsikter så det är väl bara att säga det 100 gånger till och hoppas... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...