Jump to content

Vem skall ha HD-tvn?


Vice.
 Share

  

39 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Okej.

Det finns 2 tvapparater i ett hushåll.

En (1) 24" Sony "tjocktv" och en 42" full HD tv.

Person A skall se Idol och vill se detta i full HD på 42" och person B skall spela sitt nya spel Uncharted 2 och vill spela detta i full HD på 42".

Vem har störst "rätt" att använda 42"´s tven?

Att ha en ruggigt bra bild är viktigare när man spelar tvspel än när man ser tv. När man ser på tv är det mycket annat som man fokuserar på än just bilden. Musik, röster mm. Man är inte i behov av kristallklar bild. Men när man spelar så studerar man bilden mer ingående, man kanske letar efter nån ledtråd eller håller på med nått pussel i spelet.

Så jag skulle utan tvekan säga person B.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe nej detta har inte med mig att göra. Säkert. =)

Men även om idol eller filmen sänds i HD så bör tvspelaren få ha tv eftersom det är viktigare att ha en bra tv vid spel änvid tvtittande kan jag tycka. Hade ni inte accepterat det om det var ni som ville se tv?

Är det film med HD eller Blueraykvalitet så ska dessa givetvis avnjutas på en HD-TV och inte en tjock-TV.

Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på.

Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på.

Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna.

Det var det grövsta! 1½ timme! 5 kvällar i veckan!!! :):P

Samsas och samsas. Om man jobbar/heltidsstuderar, sover normalt, älskar, sköter hushållssysslor samt motionerar är 1½ timme/vardagskväll mycket tid och kanske den enda tid man har över till spelande och övriga fritidssysselsättningar. Tv-program, och i synnerhet enfaldig grottmännisko-underhållning som Idol, kan med fördel beskådas medelst vilken 70-tals-Telefunken som helst men till spelande krävs ordentliga grejer för att förvissa sig om en skaplig upplevelse. Nu har jag inte spelat ifrågavarande spel men jag har emellertid hört att det ska vara bra och att slösa bort ett bra spel på undermålig utrustning är bara idiotiskt. Jag kommer osökt att tänka på en av mina goda (nåja) vänner som spelar Xböx-360 på samma 18-tummare som han i barndomens fagra dagar använde till sin SNES... Dårskap är vad det är. :teehee:

Slå knytnäven i biljardbordet och visa att du är karl, Vice! Så här får det inte gå till.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. det går inte. Man kan bara spela under idol.

Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på.

Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna.

Hmm..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det film med HD eller Blueraykvalitet så ska dessa givetvis avnjutas på en HD-TV och inte en tjock-TV.

Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på.

Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna.

Idol är bara på fredagar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...