Jump to content

Att donera sperma


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Personligen skulle jag nog inte ha några problem med det. Det skulle kännas bra att kunna hjälpa någon/några som inte kan få barn på annat sätt. Varför man hellre går igenom barnafödsel än adopterar är något jag inte förstår, men skitsamma.

Och om någon kommer och knackar på dörren efter 18 år och säger "hej, du är min pappa" är det ju bara att säga "okej, hej hej" och stänga dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle ni kunna tänka er att göra det?

Jag är inte så insatt, men jag googlade lite och insåg att man får mellan 300 och 500 kronor. Rätt bra pengar ändå om man får göra det några gånger per månad, och man gör det ju för en bra sak. Tyvärr är det så att barnet, när det fyller 18, har rätt att få reda på vem den "riktiga" pappan är. Där faller det för mig; för även fast man inte på något som helst sätt har något ansvar för barnet så skulle det verkligen inte vara kul när de kommer och plingar på dörren om 20 år.

Hade det varit 100% anonymt hade det emellertid helt klart varit något att satsa på.

Man skall få göra det några gånger per månad, det vet jag. Dock finns det en gräns som jag inte är så där dundersäker på var den ligger. Men låt oss säga att man får göra det cirka tre gånger per månad. Om man får 500 kronor per gång är man uppe i 18 000 per år och det är ju inte fy skam precis. Däremot är det kanske inte så lyckat om det en dag står 36 barn i rad utanför din dörr, men det är smällar man får ta för pengar, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bara äta lite chips innan jag skriver lite.. Vänta.

Personligen skulle jag nog inte ha några problem med det. Det skulle kännas bra att kunna hjälpa någon/några som inte kan få barn på annat sätt. Varför man hellre går igenom barnafödsel än adopterar är något jag inte förstår, men skitsamma.

Där har vi en grej som jag inte riktigt förstår heller.

Om man så gärna vill ha ett barn varför då inte adoptera och hjälpa ett barn som kanske inte har det så himla bra? Det skulle jag göra om det nu var så att jag inte kunde få barn på annat sätt.

Man skall få göra det några gånger per månad, det vet jag. Dock finns det en gräns som jag inte är så där dundersäker på var den ligger. Men låt oss säga att man får göra det cirka tre gånger per månad. Om man får 500 kronor per gång är man uppe i 18 000 per år och det är ju inte fy skam precis. Däremot är det kanske inte så lyckat om det en dag står 36 barn i rad utanför din dörr, men det är smällar man får ta för pengar, haha.

Har man tur är man så pass oattraktiv på spermamarknaden att ingen vill ha ens sperma :confused:

Hmm, okej då, men då skulle jag koka säden innan jag lämnade över den.

hahahaha

För mig känns det som att det krävs en hel del mer än att bara spruta fram spermier för att man ska vara en pappa.

Agree! Men man räknas ju trots det som biologisk pappa. Sen är man ju inte PAPPA men..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast får man inte för mycket kromosomer n shit då? Könscellerna är ju de enda med halva uppsättningar.

Aha, men hur gör man när man klonar och sånt då? Det är ju rätt så advanced shit anyway, så det kanske inte är för alla. Men om det funkar, då kan man ju låta en snubbe som har varit död ett tag bli pappa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig i livet. För det första är ersättningen skrattretande och för det andra är dylik verksamhet ytterst moraliskt tveksam. Kan man inte få ungar på normal väg, och om man absolut måste måste ha dylika, tycker jag att man ska fundera på adoption eller köpa en katt eller tre.

Fin tanke med adoption men att ha ett eget är speciellt. Och det är ofta mycket viktigare för kvinnan att kunna få ett barn än vad det är för mannen. (stereotypt tänkande jag vet)

Jag menar, jag tro det är lättare för en man att säga: okej vi får inte barn, vi adopterar. Än vad det är för en kvinna. Att bära ett barn en så stor del av att vara kvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...