Jump to content

Hur bli av med abstinens?


felshoe
 Share

Recommended Posts

Jag sitter hemma och vill verkligen inte gå och köpa snus. Eller, det är klart jag vill, men jag gör det inte. Har en sån jäkla abstinens just nu (tog min senaste klockan fyra), och det enda som dämpar den är mat. Har tryckt i mig en stor portion kycklingfilé och potatisgratäng till middag. En och en halv timma efteråt åt jag upp ett paket glass, och en pirog efter det. Nu har jag precis tryckt i mig fyra pannkakor från IKEA.

Om jag fortsätter så här kommer jag äta ihjäl mig, så jag ber er om tips! Vad kan man göra för att bli av med abstinensen? Motion och sådant fungerar inte på mig; jag är alldeles för lat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter hemma och vill verkligen inte gå och köpa snus. Eller, det är klart jag vill, men jag gör det inte. Har en sån jäkla abstinens just nu (tog min senaste klockan fyra), och det enda som dämpar den är mat. Har tryckt i mig en stor portion kycklingfilé och potatisgratäng till middag. En och en halv timma efteråt åt jag upp ett paket glass, och en pirog efter det. Nu har jag precis tryckt i mig fyra pannkakor från IKEA.

Om jag fortsätter så här kommer jag äta ihjäl mig, så jag ber er om tips! Vad kan man göra för att bli av med abstinensen? Motion och sådant fungerar inte på mig; jag är alldeles för lat.

Tuggummi och någonting som håller dig sysselsatt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho! En till som slutar, vi kan stödja varandra. Slutade 22/10-09

Har snusat general portion. Slutade cold turkey. Lättare än vad jag trott när jag verkligen hade bestämt mig.

Det svåraste är de där små infallen. de varar ju inte mer än ett par minuter men det är de som är farliga. Suget är så starkt att jag hade kunnat nita någon för att få en prilla. :o

När det faller på, se till att du gör något. Tänk: ska bara duscha/lyssna på en låt först sen köper jag om jag fortfarande är sugen. TA en dusch/lyssna på en låt, sen när du är klar ska du se att du inte är så sugen längre.

Lycka till min vän.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, tack. Det enda jag oroar mig över är att jag inte har tänkt över det här alls. Kom på det idag, liksom. Min dosa tog slut, och jag var bara inte sugen på att köpa en ny. Får se om jag har psyke nog att klara mig igenom några jobbiga veckor :o

Hehe mitt var med ett infall. Satt hemma och spelade och min snus var slut. Victoria var inte hemma så jag kunde inte be henne handla och är för lat för att själv sticka bort till butiken. Så jag bestämde mig för att sluta.

Klart du har psyke till att sluta. Du kommer sakna det i början men det avtar mer och mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju testa snus-ersättning till en början, Onico.

Tobak och Nikotinfritt snus, det ger inte direkt samma effekt som en vanlig snus, utan du blir mer bara av med suget av att "ha-nånting-under-läppen"

Jag har testat det ett tag och det funkar bättre än väntat, det vanliga snus suget börjar ge av sig, men just det här med att ha nånting under läppen sitter fortfarande i. Det är åtminstone en början till att sluta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att få socialt stöd kan också vara en viktig del i att bli av med ett beroende.

Sen kan du också pröva att lägga undan pengar för varje oköpt dosa.

Och byt aldrig ut en drog mot en annan drog speciellt om dem innehåller samma huvudämne,

ta i stället en Fisherman pastil eller något liknande med stark smak även alternativt nikotin-fritt snus.

Många f.d. narkotikamissbrukare blev av med beroendet genom att börja träna.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lätt att ersätta ett beroende med ett annat. Många som slutar röka brukar ofta börja missbruka socker eller annan mat så akta dig för det. Försök umgås med folk eller uppehåll dig med något annat.

Varför vill du sluta?

Det är dyrt, men framför allt fult att snusa. Snusleende, gula tänder, och min mage är rätt känslig. Snuset gör ingenting bättre, precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...