Jump to content

Operation Flashpoint: Dragon Rising


Jacker
 Share

Recommended Posts

Okej, som en del av er säkert vet var jag lite skeptisk till detta spel, men jag tyckte ändå det förtjänade en ärlig chans. Så idag köpte jag det, och till min förvåning verkar det faktiskt vara bra. Trots att jag bara precis börjat på det andra uppdraget ger det mig en bra känsla. Visst, det är inte lika realistiskt som OFP/Arma 2, men när man spelar det inser man att det är just uppoffringen av viss realism som gör det spelbart. En ganska hög grad av realism finns dock fortfarande kvar, om ni undrar. Det enda negativa jag har att säga om spelet hittills är att ordersystemet känns opraktiskt för tangentbord, samt att animationerna är lite sådär...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, som en del av er säkert vet var jag lite skeptisk till detta spel, men jag tyckte ändå det förtjänade en ärlig chans. Så idag köpte jag det, och till min förvåning verkar det faktiskt vara bra. Trots att jag bara precis börjat på det andra uppdraget ger det mig en bra känsla. Visst, det är inte lika realistiskt som OFP/Arma 2, men när man spelar det inser man att det är just uppoffringen av viss realism som gör det spelbart. En ganska hög grad av realism finns dock fortfarande kvar, om ni undrar. Det enda negativa jag har att säga om spelet hittills är att ordersystemet känns opraktiskt för tangentbord, samt att animationerna är lite sådär...

Finner en del små saker dåligt med spelet

1. När man springer förbi line of fire och blir träffad så vill man ta fram field dressing, men när man scrollar så stannar gubben, mitt i allt. Lite jobbigt men en sak man vänjer sig med.

2. Online måste göras stabilare. Var tvungena att leta efter matcher i ca 10 min (om inte hosten var AFK så var det klan medlemar endast). Alltså, alla servrar går på klient sida, ingen huvudserver sida.

3. AI'n är inte den smartaste, ber min medic att heala heavy machinegunner. Va gör han, jo HMG springer iväg ifrån medic som jagar honom runt för att heala.

Även då dessa kritiker stör mig mycket så är spelet otroligt kul, det är verkligen inte bara att rusha och hoppas på det bästa. Kanske till och med att jag köper spelet senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat ettan men jag själv tyckte de här spelet sög ganska redigt hårt xD de som jag stör mig mest på är att man inte kan titta runt när man kör liksom wtf? och det var ju inte riktigt någon simulator som arma 2 det hära var ju mer som cod 4 bara springa och skjuta :/ spelet är absolut inget alls som det har verkat i trailersna :'(

Edit: Kan man spela detta co-op via lokalt nätverk? Ja de kan man.

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat ettan men jag själv tyckte de här spelet sög ganska redigt hårt xD de som jag stör mig mest på är att man inte kan titta runt när man kör liksom wtf? och det var ju inte riktigt någon simulator som arma 2 det hära var ju mer som cod 4 bara springa och skjuta :/ spelet är absolut inget alls som det har verkat i trailersna :'(

Edit: Kan man spela detta co-op via lokalt nätverk? Ja de kan man.

Dra upp svårigheten om det bara är springa och skjuta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska skriva lite om spelet, nu när jag har testat det i runt 2 timmar tänkte jag.

Och första intrycket var ju faktiskt bra, menyer och allt såg klockrent ut, musiken var passande, men när man kom till gameplayen så fanns det mycket bristningar.

Man kan inte hoppa (precis som vanligt i OFP iof., men man tycker ju att man borde kunna det i nått som kallas stridssimulator år 2009)

Sen så var grafiken väldigt störande, flimrig och inte speciellt ögonvänlig, men efter ett tag så gick det bra.

Ett STORT minus på att man inte kunde köra de "civila" bilarna, traktorerna med mera som man kunde i det tidigare spelet, detta var ju bland det roligaste! :D

Värt att prova, jag har enbart spelat det på internet än så länge, och det var kul, när man hade spelat in sig lite. :D

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa delar av gameplayet är ju skönt, men vafan, ljuden?! Det är krig, inte soft air gun-möte i Skellefteå. :D Sen känns det som att man är typ 1,20 lång. FOV, field of view är dessutom otroligt låg, och de svarta kanterna på skärmen irriterar och ger intryck av tunnelseende.

Exakt!

Det stör jag mig sjukt på, att man verkar vara så kort + tunnelseendet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa delar av gameplayet är ju skönt, men vafan, ljuden?! Det är krig, inte soft air gun-möte i Skellefteå. :ermm: Sen känns det som att man är typ 1,20 lång. FOV, field of view är dessutom otroligt låg, och de svarta kanterna på skärmen irriterar och ger intryck av tunnelseende.

Håller delvis med dig förutom på punkten att vapnen låter orealistiska. Jag har aldrig avfyrat de vapen som finns i spelet i verkligheten, men det är ju trots allt autentiska ljud från fordon och vapen i spelet. Hittade en video:

http://www.youtube.com/watch?v=_u51fhTCe9g

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller delvis med dig förutom på punkten att vapnen låter orealistiska. Jag har aldrig avfyrat de vapen som finns i spelet i verkligheten, men det är ju trots allt autentiska ljud från fordon och vapen i spelet. Hittade en video:

http://www.youtube.com/watch?v=_u51fhTCe9g

Det dumma är att du länkar en trailer av utvecklarna. Självklart lyfter de fram hur verklighetstroget allt är och hur de strävar efter realism. Samtidigt om du lyssnar på 02:08 i trailern, och jämför det med precis vilken "firing M16"-film på youtube så hör du hur de faktiskt låter i verkligheten, förutsatt att kameran har någorlunda ljudomfång. Det dåliga med ljud i de flesta spel är att man helt ignorerar eko och fokuserar enbart på det karaktäristiska med vapenskjutljudet. De flesta låter egentligen bara som höga smällar.

Ljuden i BF:Bad Company är ett exempel på hur man tar med eko-aspekten på ett bra sätt bidrar till (enligt mig) den bästa actionspelsljudmotorn, samtidigt som alla vapen skiljer sig åt ljudmässigt. :(

"Random M16"-film :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...