Jump to content

Inspirera mig!


P-C
 Share

Recommended Posts

Hej och hå, kära forumiter.

Jag hade idén att fråga på forumet långt innan men ville ta mig fram på egen maskin så långt jag kunde. Well, nu har jag säckat ihop och behöver er hjälp för att landa ett stort fotojobb. Jag har sen i juni arbetat på ett fotoprojekt för en stor forskningsstiftelse och har lyckats få ihop 14 bilder av de 20 som är beställda. Jag tänker inte posta alla här men lite finns att se i fototråden. Idag fick jag dock reda på att stiftelsen kommer lägga ner hela kommunikationsavdelningen och att min deadline har blivit avkortad REJÄLT. Så om jag inte levererar så fort som möjligt kommer jag ha jagat en falsk morot i nästan ett halvår och det vore trist eftersom det är sjuka summor pengar involverade.

Så, jag behöver som sagt er hjälp med idéer. Själva fotandet klarar jag av men att arbeta kreativt under tidspress är jag inge bra på.

Temat på bilderna har skiftat lite hit och dit men konceptet är kort och gott: parter som inte brukar arbeta tillsammans samt nya idéer/forskningsmiljöer. Det kan tänkas lite snävt men är ett ganska stort område. Koncept som kan användas är typ "tänka utanför lådan" eller kombinationer av saker som inte brukar kombineras.

Jag behöver verkligen er hjälp och alla idéer, stora som små är välkomna men kom ihåg att det ska verka professionellt. Tack <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du säger "kombinationer av saker som inte brukar kombineras" så tänker jag själv på ny teknik mot det gamla. Jag vet inte om det är lite off... Men annars så kan du ju t e x pröva att "koppla" in datordelar i något där en datordel inte ska vara. Något gammalmodigt objekt där det sticker ut en mus till exempel... Det är kanske dumt, jag vet inte.

En annan idé jag fick är att plantera en växt där den inte alls brukar vara? En ros som växer ur diskhon till exempel...

Känns som dumheter alltihop men jag kanske gav dig inspiration till något iaf ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du säger "kombinationer av saker som inte brukar kombineras" så tänker jag själv på ny teknik mot det gamla. Jag vet inte om det är lite off... Men annars så kan du ju t e x pröva att "koppla" in datordelar i något där en datordel inte ska vara. Något gammalmodigt objekt där det sticker ut en mus till exempel... Det är kanske dumt, jag vet inte.

En annan idé jag fick är att plantera en växt där den inte alls brukar vara? En ros som växer ur diskhon till exempel...

Känns som dumheter alltihop men jag kanske gav dig inspiration till något iaf ^_^

Nej, det var jättebra! Förutom att jag redan gjort exakt dom två sakerna redan, heh. Gjorde Whistlers Mother med headset och laptop samt blommor som växer fram ur torrt gräs. Men mer åt det hållet, vadsomhelst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte nytt men w/e...

Hitta en gammal dörr och ställ den ute på ett gärde, den leder ingenstans men på något vis måste man titta på andra sidan...

Åh, asbra idé. Fan, det stog ju massa gamla dörrar i förrådet i torpet. Fast det kanske går att lösa i alla fall med lite photomanip. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick en fin bild framför mig med en väldigt väldigt bonnig man (schletna kläder, olja och skit i ansiktet och riktigt omodern) som står på en sunkig plats (byggområde, kalhygge, soptipp e.t.c) men han har en röd skinande Gibson Les Paul fastspänd över sin kropp, med axelband.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick en fin bild framför mig med en väldigt väldigt bonnig man (schletna kläder, olja och skit i ansiktet och riktigt omodern) som står på en sunkig plats (byggområde, kalhygge, soptipp e.t.c) men han har en röd skinande Gibson Les Paul fastspänd över sin kropp, med axelband.

^_^

Eller så står han framför en väldigt, väldigt fin bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta en hink vatten och en behållare med bensin, och sätt eld på bensinen. Sen häller du den brinnande bensinen i vattnet, och medans det faller mot vattnet så tar du bild. Brainstorm.

Eller så tar du bild på en sjuk ljudanläggning med dyra och nya grejer, och istället för en stereo så smäckar du dit en skivspelare

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...