Jump to content

Retro


redoid
 Share

Recommended Posts

Efter en tids letande så fann jag mig själv undrande - Varför finns det ingen tråd om retrospel här?

Jag gillar retrospel och tror icket att jag är ensam här, i denna tråd diskuteras endast retrospel och inget nytt tjafs såsom fläskboxen (No offense).

Till ämnet - Den femte oktober får jag hem mitt SEGA Mega Drive i originalkartong med fem spel, vilket kommer att äga.

Har ni någon retrokonsol?

Vad för spel gillar ni att lira?

Redigerad av redoid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad klassas som retro? Bara undrar.

Själv har jag nyligen spelat igenom Salomons key och Duck Tales för nostalgins skull :cry:

Skulle gissa på allt mellan Atari's tidiga konsoller till 8-bit.

8-bit var väl riktigt det mest retro man spelade, har en eller två konsoller uppe på vinden, inte säker på att någon av dem fungerar dock, vet att en av dem strulade rejält för ett tag sen.

Minns också att farsan hade ett gammalt atari, kom ihåg att jag tänkte "Vad fan är det här?" när jag spelade, tänkte ju inte riktigt på att det var revolutionerande på deras tid.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta, då ni snackar om "8-bit", snackar ni om hela 8-bitseran eller bara NES?

Och med retro så tänker jag på i princip det mesta innan 64bitars kom, även 32 går fint att snacka om. Helt okej att även klassa N64 som retro imo eftersom att den har ett nostalgiskt värde, men "riktig" retro är väl runt 8-bitarseran och tidigare.

Mina konsoler: (Även en del nyare då)

Nintendo Entertainment System (NES)

Playstation (X/1) - Den stora feta tidiga versionen that is

Playstation 2 - Phat även där

Gameboy Color

Gameboy Advance

Xbox 360

Och snart även mitt Mega Drive som kommer den femte oktober som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta, då ni snackar om "8-bit", snackar ni om hela 8-bitseran eller bara NES?

Jag pratar enbart om NES iaf. Har två stycken som ligger o vägrar fungera trots att de funkade senast jag hade dem framme :cry:

För att göra en såndär liten lista du nyss gjorde:

C64

NES (2)

Gameboy

PS

PS2

Xbox (2)

Xbox 360

Planerat inköp utav ett PS3 när lönen kommer in :cry: (blev pengar över för bilköp också :cry: )

Sen äger vi något annat ifrån Sega som jag ärligt talat aldrig använt eller sett någon i familjen använda. Det bara står. Ingen aning om vad det kan va. Ganska stort o fyrkantigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag ta fram en äldre konsol att spela blir det ofta N64 och spelet Mystical Ninja.

Ägde aldrig ett nes och spelen på SNES har inget större återspelningsvärde ( undantag A link to the past )

NES emultor har jag spelat väldigt mycket, då är det mega man serien som gäller.

Snes-spelen tycker jag visst har en del återspelningsvärde. Även om det inte ger något nytt får man ju alltid en dos nostalgi om inte annat?

Fast sen spelar man spel för att det är kul, och folk har olika åsikter.

Just det! Nyss fått hem min Gamebit för öppnande av cartridges (yes!).

Redigerad av redoid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...