Jump to content

Dåligt uppfostrade Ungar!


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Jo, det är så att jag har tänkt mycket över detta länge nu om dåligt uppfostrade ungar!

Jag blir väldigt arg när jag fångar en unge som har gjort något dåligt som t.ex. förstört något eller brutit mot någon lag, varför gör dom såhär? Varför slutar dom respektera oss som är större? Och värst av allt så slutar dom respektera vuxna personer och sina föräldrar! Detta är ju helt sjukt! Är det skolan det är fel på eller är det föräldrarnas fel? Kanske något annat!

Hur ska man ta hand om ungar som bryter mot lagen och beter sig som idioter ute på torget m.m.? Du kan ju inte direkt dra dom i öronen eller ge dom smisk längre, dmo förstår ju nu att vuxna inte kan göra något mot dom, dom kan förstöra saker för att imponera på sina kompisar och veta att ingenting kan hända!

Nu pratar jag också om små barn runt 10 års åldern... Detta är ju helt jäkla sinnessjukt! Bör föräldrarna bli mer hårda på reglerna eller borde polisen få rättigheter att skicka barnet till ett special hem (tänk er typ att dom hamnar på ett ställe som ett barnhem eller något) i någon vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är så att jag har tänkt mycket över detta länge nu om dåligt uppfostrade ungar!

Jag blir väldigt arg när jag fångar en unge som har gjort något dåligt som t.ex. förstört något eller brutit mot någon lag, varför gör dom såhär? Varför slutar dom respektera oss som är större? Och värst av allt så slutar dom respektera vuxna personer och sina föräldrar! Detta är ju helt sjukt! Är det skolan det är fel på eller är det föräldrarnas fel? Kanske något annat!

Hur ska man ta hand om ungar som bryter mot lagen och beter sig som idioter ute på torget m.m.? Du kan ju inte direkt dra dom i öronen eller ge dom smisk längre, dmo förstår ju nu att vuxna inte kan göra något mot dom, dom kan förstöra saker för att imponera på sina kompisar och veta att ingenting kan hända!

Nu pratar jag också om små barn runt 10 års åldern... Detta är ju helt jäkla sinnessjukt! Bör föräldrarna bli mer hårda på reglerna eller borde polisen få rättigheter att skicka barnet till ett special hem (tänk er typ att dom hamnar på ett ställe som ett barnhem eller något) i någon vecka?

Troligen är det skolorna där barn få umgås med andra barn som har det svårt och kanske beter sig som arslen. Te.x på dagis, fanns en kille (4-5 år) som försökte få en flicka att dra ned byxorna på toletten. En annan flicka som hade mycket värre hade tagit upp bajs och börjat leka med, Hon hade också svårt att fatta vad man kan säga och inte säga. Hon hade då troligen också något symptom.

Nu menar jag alltså att de barn som umgås med sådana barn tar efter eller värre tycker att dom gör fel och börjar reta dom.

Sedan finns det ju också invandrare (Jag är inte rasist men jag har min kommentarer). Te.x Araber är ju bana vid sitt land och att man beter sig annourlund. Te.x starkast först och kvinnor har inte lika mycket rätt osv.

Många barn som blir bortskämda av sina pappor med saker får i 90% av falla inte heller någon riktig kärlek eller uppfostring som gör så att dom agera som dom själv vill och tror dom är världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppfostran kommer hemifrån, det är inte skolans uppgift. Föräldrar behöver sluta curla sina barn

och låt dem istället ta ansvar för sigsjälv och sina handlingar, låt dem inte hela tiden få sin vilja

igenom och bestraffa med förbud. Spendera mer tid med familjen, skapa sammanhållning.

Lite av sakerna jag tror på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligen är det skolorna där barn få umgås med andra barn som har det svårt och kanske beter sig som arslen. Te.x på dagis, fanns en kille (4-5 år) som försökte få en flicka att dra ned byxorna på toletten. En annan flicka som hade mycket värre hade tagit upp bajs och börjat leka med, Hon hade också svårt att fatta vad man kan säga och inte säga. Hon hade då troligen också något symptom.

Nu menar jag alltså att de barn som umgås med sådana barn tar efter eller värre tycker att dom gör fel och börjar reta dom.

Sedan finns det ju också invandrare (Jag är inte rasist men jag har min kommentarer). Te.x Araber är ju bana vid sitt land och att man beter sig annourlund. Te.x starkast först och kvinnor har inte lika mycket rätt osv.

Många barn som blir bortskämda av sina pappor med saker får i 90% av falla inte heller någon riktig kärlek eller uppfostring som gör så att dom agera som dom själv vill och tror dom är världen.

Det sista du sa om invandrare på minner om våra gamla grannar som var från Irak om barnen gjorde nåt fel då kom farsan eller morsan med handflatan och bara klappar till dom över ansiktet antingen blir det 1-3 slag i ansiktet eller flera på kroppen. Och man hörde enda ut i trappan när dom misshandlade ungarna om dom inte gjorde som dom sa.

Vet att farsan sa till sin näst äldsta grabb om nån bråkar med dig eller nåt så ska du ge tillbaks. Och det gjorde killen men vad gjorde farsan? Jo han kom ut i högsta hugg och klappade till grabben i anstiket 2-3 slag blev det och mitt på gården ingen gjorde nåt heller mot detta. Då deras äldsta son sa upp kontakten med familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppfostran kommer hemifrån, det är inte skolans uppgift. Föräldrar behöver sluta curla sina barn

och låt dem istället ta ansvar för sigsjälv och sina handlingar, låt dem inte hela tiden få sin vilja

igenom och bestraffa med förbud. Spendera mer tid med familjen, skapa sammanhållning.

Lite av sakerna jag tror på.

Håller med, tror också att det är viktigt att båda föräldrarna bor ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppfostran kommer hemifrån, det är inte skolans uppgift. Föräldrar behöver sluta curla sina barn

och låt dem istället ta ansvar för sigsjälv och sina handlingar, låt dem inte hela tiden få sin vilja

igenom och bestraffa med förbud. Spendera mer tid med familjen, skapa sammanhållning.

Lite av sakerna jag tror på.

Helt rätt. Personligen är jag så trött och förbannad på folk som vill att skolor och lärare ska ha ett stort ansvar för ungarnas uppfostran. Det är inte skolans ansvar! En lärare ska undervisa i sitt ämne och inte fungera som någon sorts "reservförälder". Folkvett ska läras hemifrån och det ska läras i tidig ålder! Satan.

Skolan bör dock givetvis fungera under principer som inte motverkar uppfostran i hemmet. Jag tror att de rödgröna vänsterideologiernas inflytande på hur utbildningssystemet fungerar inte ska förringas och att det troligtvis utgör en delförklaring till moraset. Socialakrobatisk politik har i flera decennier reducerat läraryrkets status och kraftigt underminerat lärarens ställning som en auktoritet i klassrummet och med det har ordning, disciplin, krav, lydnad, flit, respekt och kunskap (begrepp som är självklara honnörsord i en bra skola) flugit all världens väg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch! Här som jag bor finns det en hel drös med skitungar. De har inte respekt för någon, har rökt sedan dom va 10 år, skolkar skolan varje dag. Dom sitter bara utanför konsum och är allmänt störande. För några månader snodde en av dom, tror han är 15, en bil och krockade med den i ca: 100km /h. Han kom undan utan skador, och dagen efter så skröt han till alla om det, och tyckte han va jättecool. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt. Personligen är jag så trött och förbannad på folk som vill att skolor och lärare ska ha ett stort ansvar för ungarnas uppfostran. Det är inte skolans ansvar! En lärare ska undervisa i sitt ämne och inte fungera som någon sorts "reservförälder". Folkvett ska läras hemifrån och det ska läras i tidig ålder! Satan.

Skolan bör dock givetvis fungera under principer som inte motverkar uppfostran i hemmet. Jag tror att de rödgröna vänsterideologiernas inflytande på hur utbildningssystemet fungerar inte ska förringas och att det troligtvis utgör en delförklaring till moraset. Socialakrobatisk politik har i flera decennier reducerat läraryrkets status och kraftigt underminerat lärarens ställning som en auktoritet i klassrummet och med det har ordning, disciplin, krav, lydnad, flit, respekt och kunskap (begrepp som är självklara honnörsord i en bra skola) flugit all världens väg.

Jag håller med det som står ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inget annat att tillägga? Det finns väl en anledning till att "Håller med till 100%!"-filtret finns?

Visst, hade du varit med i diskussionen å sagt något så hade jag nästan kunna godta det där fittiga skiten.

men nu känns det mest som du setat på vänta på att han ska komentera något sånt här du kan flaema.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa tror jag helt enkelt beter sig som idioter naturligt. Vissa beter sig nördigt, andra laidback och vissa är bara idioter. Sen blir det ofta att idioten får en follower som vill ha en kompis och försöker ställa sig in hos idioten kan ta ett exempel.

Idioten är en kille som har gått i klassen under mig genom hela skolan. Kommer ihåg att när han gick i tvåan, trean var han bara busig. Sedan gick vi på olika skolor i två år, men när jag gick i sjuan började han i sexan i klassen under mig igen. Det året var han inte så stor idiot då man som sexa var yngst och inte vågade göra nåt. Det var året därpå när han gick i sjuan som han började bete sig som en idiot, han var helt enkelt en liten skitunge, skulle vara cool osv. Dessutom fick han en follower, en ny sexa som började hänga efter han. Nu när jag går i nian och han åttan och followern i sjuan så har dom utmärkt sig första veckan genom att bete sig som idioter, försöka starta bråk med en unge som har AD/HD och vara allmänt irriterande. Försöker starta bråk med alla, även med mig, men jag brukar bara skratta åt dom då jag har känt idioten sedan han gick i andra klass och ser han fortfarande som en 8-åring, och hans follower som också börjar bli väldigt kaxig och irriterande är ännu roligare, för jag kommer ihåg han från hans första dag på skolan, för han stod i ett hörn och våga inte prata med en själ, att se han stå och skrika åt folk nu är bara roligt.

Vet inte vad meningen med det här inlägget är, tycker bara det är lite kul att se småkillar stå och försöka vara tuffa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, hade du varit med i diskussionen å sagt något så hade jag nästan kunna godta det där fittiga skiten.

men nu känns det mest som du setat på vänta på att han ska komentera något sånt här du kan flaema.

Precis, man kan inte kritisera något som man själv inte kan göra bättre. eller?

Nae då, jag vill inte flamea, egentligen. Jag ville bara upplysa (som jag mycket möjligt gjorde på ett lite halvtaskigt sätt) att blivit fruktansvärt trött på folk som skriver utan att bidra. Jag får väl egentligen försöka bara svälja och sluta lägga energi på det.

no hard feelings, sniper

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt och hållet föräldrarnas fel. Dom vill vara bättre föräldrar än sina egna och så har det varit de senaste generationerna. Dom låter barn göra som dom vill och säger föräldrarna emot så börjar ungarna tjata, skrika etc. Men vad kan man förvänta sig egentligen, när dom till och med på TV visar att man får som man vill om man tjatar. *Sneglar på danonino-reklamen.*'

Förhoppningsvis kommer det vända inom 50 år, när ungarna idag har växt upp och märkt att man inte blir något vettigt om man beter sig som en idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och värst av allt så slutar dom respektera vuxna personer och sina föräldrar!

Respekt ska förtjänas, jag tänker fan inte respektera mina föräldrar på grund av att de hade sex för 16 år sedan(nu respekterar jag i och för sig mina föräldrar men det är för att de har varit bra föräldrar och förtjänat den respekten).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Respekt ska förtjänas, jag tänker fan inte respektera mina föräldrar på grund av att de hade sex för 16 år sedan(nu respekterar jag i och för sig mina föräldrar men det är för att de har varit bra föräldrar och förtjänat den respekten).

Nu är jag osäker på vad du menar...

Repsekten ska förtjänas? Ska ungarna lyda sina föräldrar för att få sin respekt eller ska föräldrarna visa respekt till ungarna så att dom sköter sig??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anser mig själv vara bra uppfostrad. Jag vet hur jag ska bete mig bland folk, och jag respekterar de människor som bör respekteras.

Dock har det inte alltid varit så; jag har själv varit väldigt glad för att hålla på med massa skit. Men det jag har gjort har inte varit någon skada mot andra. Jag har aldrig gjort någonting med avsikt att skada någon annan. Så länge ungar inte gör någonting som skadar, eller stör någon annan, så tycker jag inte det är så farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Respekt ska förtjänas, jag tänker fan inte respektera mina föräldrar på grund av att de hade sex för 16 år sedan(nu respekterar jag i och för sig mina föräldrar men det är för att de har varit bra föräldrar och förtjänat den respekten).

Vad hände med den där lilla grundrespekten som alla människor kanske förtjänar tills dom har visat på motsatsen? Det låter väldigt narcissistiskt och löjligt att utgå från att folk ens har något intresse av att försöka "förtjäna" din respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hände med den där lilla grundrespekten som alla människor kanske förtjänar tills dom har visat på motsatsen? Det låter väldigt narcissistiskt och löjligt att utgå från att folk ens har något intresse av att försöka "förtjäna" din respekt.

Håller verkligen med, vad tjänar man på att gå runt och tro att man är så mycket bättre än alla andra? Ödmjukhet is the shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...