Jump to content

Rage


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Rage är ett nytt spel som kommer det är princip samma sak som Fallout 3 att man dödar mutanter och så. Har sett bilder och videos ser ganska nice ut faktist. Dom som ligger bakom spelet är id Software som gjorde Doom och Quake. Utgivare blir Electronic Arts spelet kommer även släppa till multi platfrom som PC, Mac, Xbox360, PS3. Spelet kommer använda sig av Tech 5 grafikmotorn. Och spelet utspelar sig i en mad-max liknande värld.

Quakecon rage film

Spelmässan Quakecon är i full gång i USA och John Carmack, Id Softwares grundare och kodgeni, demonstrerar i skrivande stund ytterligare en talang - att hålla marantonlånga tal. Under ungefär två timmars oavbrutet prat har han avhandlat Playstation 3, Wii, Xbox 360, handhållet, pc och Mac. Och tonvis och åter tonvis med Iphone-snack.

Väntar du på Doom 4-nytt är du redo för fortsättningen: att fortsätta vänta. Carmack sänkte alla förhoppningar med beskedet att mer information om spelet kan komma på nästa års Quakecon.

Bättre ser det ut för dig som suktar efter Rage. En (till stora delar) ny film från den kombinerade shootern och racingliret visar att Id vill ha ett ord med i laget när det gäller snygg grafik. Ett par korta actionsekvenser lovar gott för dig som minns 90-talets största i genren: stora fiender, snabba fiender, massor av fiender. Huruvida företagets första helt nya spelidé på tretton år lyckas leva upp till forna dagars storverk vet du först when it´s done.

Här går det att se två trailers som har kommit till spelet

Rage (QuakeCon 2007)

Rage (QuakeCon 2009)

Bilder: Rage Bilder.

Gillar dessa två screenshot

Den första bilden ser fan nästan verklig ut och jag ser faktist fram emot att få testa Rage.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser grymt ut, men känns riktigt jävla fel att det ligger "i skuggan" utav fallout 3, det förtjänar mycket mer.

Jo, men så är det med spel. Alla spel av den typen kommer alltid hamna i skuggan av Fallout-serien precis som alla FPS alltid hamnar i skuggan av Half-Life 2.

Nu är det ju int5e så enkelt som att säga att Rage är som Fallout 3 (för det första så verkar det inte vara något RPG och har inget V.A.T.S. liknande system) utan det är bara atmosvären och världen som påminner om Fallout.

Som spelutvecklarna säger så är spelet mer en blandning av Fallout, DOOM och HALO men igentligen något helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommit lite ny information om spelet man ska nu kunna utforska världen samtidigt man gör quest alltså som i Stalker när man får uppdrag så kan man gå runt och utforska själva världen på samma gång utan att behöva gö uppdrag.

I en Shacknews-intervju säger id Software-killarna Tim Willits (creative director) och Matt Hooper (lead designer) att Rage kommer få en öppen "men regisserad" spelvärld. Hooper vidareutvecklar.

Vårt lilla slagord är "öppen men regisserad". Det är nästan som, om du har en whiteboard, så skriver du upp de viktigaste sakerna. Att aldrig gå vilse är en av de viktigaste sakerna. Vi gillar inte det helt enkelt, vi försöker inte göra ett komplext rollspel, vi försöker inte förvirra spelarna. Vi vill att de ska veta exakt vad de ska göra. Det är litegrann som en actionfilm kontra en indiefilm. Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen. Men samtidigt vill vi att världen ska kännas stor och öppen och vi uppmuntrar spelaren att se sig omkring. Vi sätter ut små intressanta platser i ödemarken som vi förväntar oss att spelaren kommer gå till och besöka. Men samtidigt, om spelaren någonsin känner sig vilse, kommer det alltid finnas någonstans att gå för att veta exakt "var är jag i huvudhandlingen, var ska jag gå".

Tim Willits inflikar också att både han och Hooper avskyr när man har "för många uppdrag" och grejer på gång samtidigt, och föredrar att hålla spelet fokuserat.

Rage kommer att släppas "när det är klart", till pc, Mac, Xbox 360 och Playstation 3.

Ser faktist fram att få testa detta :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser väldigt bra ut, det ända jag oroar mig för är det han säger i slutet, har hört det förut... Duke Nukem Forever.

De flesta spelutvecklare säger så för att inte bli jäktade av fans. Men de har redan visat mycket mer från spelet än 3D Realms någonsin gjorde från sitt.

Idén till Rage är baserat på den meteorit som kanske på riktigt kommer att kracha på Jorden 2034. Här har den krachat.

Stora öppna vidder, massor med quest, olinjärt, fordon, våldsam racing med vapen, unika karaktärer och alla platser ser annorlunda ut. Whats not to like. :)

Ett väldigt annorlunda spel från ID Software så långt från DOOM och QUAKE som man kan komma. Det första nya ID spelet på 16 år som inte är en uppföljare på tidigare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 5 months later...

BUMP:

Tänkte informera er att det har kommit lite mer filmer från spelet vilket kan ses direkt härifrån

FZ

Och från deras hemsida RAGE

Och för er som förhandsbokar special utgåvan av spelet vilket är inte möjligt än i Europa men man kan göra det via steam amazon eller gamestop så kommer dessa saker innehålla:

• Fists of Rage

• Double Barrel Shotgun

• Crimson Elite Armor

• Rat Rod Buggy

Bilder på sakerna syns här:

RAGE_Anarchy_Edition_13031557793753_1216373_0.jpg

Själv så ska jag förhandsboka Anarchy Edition av spelet fort det blir möjligt. Kommer bli en fin fin höst för mig :)!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en förhandstitt att läsa på FZ om Rage och ja det var verkligen intressant läsning bedöm själv:

Förhandstitt

Jag gillar hur han förklarar att även då spelet blir snyggare på PC så är det inget PC-spel utan i grunden gjort för att passa alla formaten.

Min nya PC borde klara spelet men det flyter visst bättre på XBox 360 med högre fps än PC. Och jag har svårt att spela FPS med must/tangentbord. Föredrar klart handkontroll.

Intervju

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar hur han förklarar att även då spelet blir snyggare på PC så är det inget PC-spel utan i grunden gjort för att passa alla formaten.

Min nya PC borde klara spelet men det flyter visst bättre på XBox 360 med högre fps än PC. Och jag har svårt att spela FPS med must/tangentbord. Föredrar klart handkontroll.

Intervju

För mig har alltid FPS spel varit en självklarhet på PC men smaken är som baken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av sakerna jag tycker är intresantast är att bakgrundshistorien till spelet bygger på verklighet. En meteorit kallad Apophis kommer åka nära Jorden 2029 och risken finns att den kan träffa (dock mycket mindre nu än 2004 när de upptäkte den) men risken är destu större att den träffar 2036 när den kommer igen.

Att basera ett spel på verklighet är verkligen ett bra sätt att få en att känna sig involverad i det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...