Jump to content

Rage


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Jag beställde på Game.se för de brukar alltid vara snabbast och har hygliga priser.

Förr beställde jag alltid på Spelbutiken men sedan danskarna tog över så har de blivit betydligt sämre. Inte bara det att de bara skickar spel på Mån/Ons/Fre.

Okej jag har beställt två spel eller ja blir tre nu har alltid fått dem genom 2 dagar lagom till release dagen. Har aldrig haft problem med deras kundsupport heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rage är fiiiiint! :D

Men har hört att en hel del har problem med texturer och refresh rate.

Det texturer jag har stött på och sett så är det bara flimmer eller den hinner inte rendera alla texturer om man rör sig snabbt. Spelat ca 1 timme och nu märker jag inget fel på texturer och refresh rate. Tar nog bort spelet imorgon och installerar när mitt ex kommer på fredag fick sån ångest att jag var tvungen att testa det lite grann. Och ja än så länge älskar jag det.

Dessutom blir det väl att tabort sina saves så man kan jaga achivments också. Btw kommer spelet kräva steam för att köra? Har inte hört så mycket från den biten om det kommer vara stand alone eller om man måste ha steam för att köra.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upprepar min fråga till er som kört: Hur öppen är spelvärlden? Rör det sig om en helt öppen värld, eller mindre sektioner som i Borderlands?

Sektioner som i Borderlands tyvärr. Men du kommer finna ändå en del trevliga ställen i spelet under spelet gång. Men du kommer inte bli besviken såg min sparfil nu på 2h och 30min fast då är det bara spenderat på side quest och dra in pengar samt tävlingar vilket som har skrivit om att man kan delta i.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sektioner som i Borderlands tyvärr. Men du kommer finna ändå en del trevliga ställen i spelet under spelet gång. Men du kommer inte bli besviken såg min sparfil nu på 2h och 30min fast då är det bara spenderat på side quest och dra in pengar samt tävlingar vilket som har skrivit om att man kan delta i.

Men man kan åka runt i dessa sektioner hur man vill va? Gå runt och utforska? Finns det mycket att se?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men man kan åka runt i dessa sektioner hur man vill va? Gå runt och utforska? Finns det mycket att se?

Som jag har upplevt det än så länge, så är det väldigt linjärt.

Visst, du kan åka 5 meter till höger och vänster, men vägen leder mest troligen bara till ett ställe.

Har hört att det ska bli mer open world längre fram, men det här är långt i från Fallout på open world.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Wu skrev så är det inte långt du kommer man stöter oftast på avspärrningar eller berg

Men jag bör tillägga att det inte alltid är till det sämre.

Det blir mer actionpackat och man får progress hela tiden, istället för att vimsa runt i ödemark.

Däremot hade jag blivit väldigt glad om det kom något större ökenområde som man kan rasta kusarna i buggyn på.

Hade vart skitkul att freestyla på öppna fält och kullar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag bör tillägga att det inte alltid är till det sämre.

Det blir mer actionpackat och man får progress hela tiden, istället för att vimsa runt i ödemark.

Däremot hade jag blivit väldigt glad om det kom något större ökenområde som man kan rasta kusarna i buggyn på.

Hade vart skitkul att freestyla på öppna fält och kullar :D

Vilka kusar måste ha missat nåt nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka kusar måste ha missat nåt nu

Kusar = Hästkrafter.

Speciellt med tanke på att man kan uppgradera motorn också.

Jag kom på mig själv med att hoppas hitta destruction derby, det hade vart skoj!

Jag skulle gissa på att de 20 kr är administrativ avgift, inte papperskostnader.

Du använder en tjänst som kostar pengar (20 kr i det här fallet)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah tackar. Om du söker på faster Harder scooter så är det nå liknande du menar. Skulle vart kul som du sa åka ner från klippor och sånt

Mjoo, eller bara hoppa, drifta och leka.

Pro tip #1: Quick save på F5

Pro tip #2: Quick load på F9

Pro tip #3: Save vid ett mini game, betta max, vinner du inte så är det bara att quick loada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många som har läst romanen kommer bli sura när de startar spelet ochg upptäcker att det är samma handling. De har spoilat hela spelets story utan att veta om det.

Jag fattar inte varför de inte berättade i förväg att boken var samma handling med samma karaktär i huvudrollen. Ända orsaken jag vet är för att jag frågade en av utvecklarna på officiella forumet. Men jag vet att många har läst boken och tror att den bara är en prequel.

Själv så har jag bara läst prologen som utspelar sig innan spelets början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...