Jump to content

Echoes


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Hah, ursäkta den smått pretentiösa undertiteln, jag var på det humöret. Hursomhelst - ett nytt spel är i görningen, Echoes. Första delen (Act 1 - Operation Stranglehold) kommer snart till ett Internet nära dig.

Det är ett actionspel, en jätte till spel, en slags hybrid mellan tredjepersonsskjutare, och realtidsstrategi. Det tar plats nästan trehundra år i framtiden på ett sargat jorden, där den utomjordiska rasen The Hybrid Pantheon (någon som vågar sig på en svensk översättning?) precis har börjat sitt metodiska övertagande för totalt herravälde i universum. Och du är den enda som kan stoppa det!

Spelet kommer någon gång under tredje kvartalet, och tills dess får ni gärna kolla in hemsidan (läs igenom Universe, stört omfattande bakgrundshistoria), eller forumet.

Officiell hemsida

start_imagegallery_1122938_0.jpg

web_history_1122938_1.jpg

111221_promo2_2_1122938_2.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tufft. :confused:

Vad av det har du gjort? Pixelgrafiken eller? :o

Lätt och svår fråga på samma gång! All grafik och animation (förutom skisserna till avatarerna - jag är usel på ansikten) står jag för, likaså en hel del speldesign, producering av spelet, en mindre del manusskrivande, samt en massa allt-i-allojobb (leta voice actors, hjälpa till att göra musik, med mera). Och så designade jag hemsidan!

Ingen pixelgrafik i det här spelet dock :<

Är det bara jag som får lite axelvibbar av Richard Parker?

Hah, har hört det förut! I mitt försvar ser jag ut som ganska många snälla, blonda killar. Och det var inte jag som ritade honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ambitiöst ut! :o

Får man fråga hur mycket ArmorGames pröjsar för ett sånt här projekt?

Är den där Synderion EVIL btw? När jag läste namnet började jag fundera på var jag har hört det förut - och då slog det mig, i TES Oblivion naturligtvis: Sinderion, alkemisten som bor i en källare i Skingrad. (Fan vilken nörd man är :confused: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ambitiöst ut! :o

Får man fråga hur mycket ArmorGames pröjsar för ett sånt här projekt?

Tack, och jag skulle säga att det är väldigt ambitiöst! Har dock ingen vidare lust att offentligt diskutera monetär ersättning/sponsring för projektet - men jag kan säga att om jag gjorde det för pengarnas skull, skulle jag tjäna bättre på att vända hamburgare.

Är den där Synderion EVIL btw? När jag läste namnet började jag fundera på var jag har hört det förut - och då slog det mig, i TES Oblivion naturligtvis: Sinderion, alkemisten som bor i en källare i Skingrad. (Fan vilken nörd man är :confused: )
Hah, intressant! Han är rätt evil, men såvitt jag vet finns ingen direkt referens till TES:Oblivion. Men å andra sidan skrev jag inte manus till det, så det kan tänkas att Paul, manusförfattaren, o-/medvetet har hittat inspiration därifrån. Namnet verkar dock vara det enda de två karaktärerna har gemensamt!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur mycket kommer spelet kosta

kommer de finnas i affärer?

Kosta att spela? Det är gratis. Och det kommer att finnas på Internet :lol:

Intressant, jag visste inte att du höll på med att göra spel Alex. Hur lärde du dig det?

Axel*

Tack! Jag är väl mer eller mindre självlärd, efter otaliga antalet timmar framför Flash sedan ~11-årsåldern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Tack, och jag skulle säga att det är väldigt ambitiöst! Har dock ingen vidare lust att offentligt diskutera monetär ersättning/sponsring för projektet - men jag kan säga att om jag gjorde det för pengarnas skull, skulle jag tjäna bättre på att vända hamburgare.

Ber om ursäkt för min ohövligt framfusiga nyfikenhet.

Kan du berätta lite om hur själva spelskaparprocessen går till? Hur kommer ni igång? Och hur har ni träffats? Ser ju ut att vara ett ganska internationellt team, om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det med spelet? :(:huh:
Jaa, vi vill ha mer information :cry:

Oundvikligen försenat! Hah, förlåt, men räkna med att det släpps i... Oktober. Typ. Tror jag. Men för att svara på frågan går det annars väldigt bra - eller, lite segt just nu på grund av diverse anledningar - men det går inte dåligt. Det kommer att slutföras.

Ber om ursäkt för min ohövligt framfusiga nyfikenhet.

Kan du berätta lite om hur själva spelskaparprocessen går till? Hur kommer ni igång? Och hur har ni träffats? Ser ju ut att vara ett ganska internationellt team, om man säger så.

Ingen fara skedd, och inget att be om ursäkt för, nyfikenhet är en dygd! Det hela började med Ido, som fick en idé - embryot till Echoes. Vid den här tiden kände jag honom inte alls, men jag kände till honom genom Portal: The Flash Version. Han pitchade idén för en snubbe på ArmorGames, Dan, som kände till mig iochmed Prince of War 2, så det var Dan som hookade upp mig med Ido. Vi är kärn-teamet i projektet, och sedan huvudjagade jag Paul, manusskrivaren (som jag jobbade med i PoW-serien), och utöver det har lite diverse folk blivit indragna till mindre saker som ska göras (ansikts-skisser, musik, voice acting, med mera).

Vi har aldrig träffats på riktigt, utan all kommunikation, planering och dokumentation sker över Skype, MSN och Google Docs. Vi bestämmer det här och det här, gör lite Flash-filer vi skickar mellan oss, kommenterar, ändrar, med mera. Han, som kodar hela shebanget, pusslar också ihop det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...
Om du som läser det här tyckte att det var kefft på något sätt, säg för all del det! Jag blir inte förnärmad, tvärtom - allt som är dåligt kan förbättras.

Ja, alltså... jag skulle gärna se att man kunde få typ... ja jag vet inte... troféer för sina framgångar i spelet. Kanske en Platinum man kan vinna eller så. Kanske... :D

Koppla gärna det till folk PSN konto. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...