Jump to content

NFS Shift


SilentViper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vem vet. Detta kanske blir bra denna gång svårt att säga när inte spelet har släppt än. Men visst dom andra spelen har varit en flopp men vi få se tror faktist starkt på detta.

Baserat på spelet och utvecklarens rykte, denna versionens koncept samt dess konkurrens inom simulationsvärlden så tror jag starkt på att det floppar. :D

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Baserat på spelet och utvecklarens rykte, denna versionens koncept samt dess konkurrens inom simulationsvärlden så tror jag starkt på att det floppar. :D

Grejen är ju dock att GT5 är PS3-exklusivt och Forza 3 är 360-exklusivt medans Shift är multi-platform.

Det är synd att Shift är ett NFS-spel i och med att NFS-serien har fått rätt dåligt rykte på senaste tiden och har aldrig riktigt kört inom simulation, Shift behöver leverera något utöver racing för att bli bra.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Baserat på spelet och utvecklarens rykte, denna versionens koncept samt dess konkurrens inom simulationsvärlden så tror jag starkt på att det floppar. :D

Uttala dig inte om något du inte vet någonting om. NFS har gått över på utvecklingscykler över 2 år i taget istället (två olika studior), och det är Slightly Mad Studios som gör Shift vilka har aldrig gjort något NFS-spel tidigare utan mest GT-spelen (Legends, GTR osv.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uttala dig inte om något du inte vet någonting om. NFS har gått över på utvecklingscykler över 2 år i taget istället (två olika studior), och det är Slightly Mad Studios som gör Shift vilka har aldrig gjort något NFS-spel tidigare utan mest GT-spelen (Legends, GTR osv.).

Va ja vet så är det inte svenska simbin som har gjort GTR och GT-Legends? Eller är dom utgivare för spelen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nu har ytterligare ny film kommit till Shift. Detta ser faktist ut att bli nåt fast ser mer ut som en kopia av GRiD. Tur nog att det är ej EA som utvecklar spelet denna gång.

Det känns lite ovant att se Need for Speed utan de neonskyltar och blingbling som serien har varit nedsyltad med de senaste åren. Med Need for Speed: Shift verkar dock allt sånt vara nedtonat till fördel för, hör och häpna, banracing.

Den senaste trailen handlar om hur du kan utveckla ditt körande efter din egen stil genom att uppdatera olika färdigheter.

Film: SHIFT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nu kommer man kunna drifta i shift. Jag hoppas verkligen nu att detta blir lyckat NFS spel hoppas på ett karriär spel som GRiD hade där man vinner sponsorer och sånt.

EA har presenterat ytterligare en spelform till racingliret Need for Speed: Shift, nämligen drifting. Sladdglada får alltså chansen att bränna stora doser däck. Realistisk fysik, anpassning för såväl nybörjare som proffs och kunniga åsikter från drift-esset Vaughn Gittin Jr är de slagord spelformen presenteras med. Samt en film, som du hittar på spelets hemsida.

Bilder och filmer går att se från denna länk: SHIFT samt filmen här Drifting.

Ganska coolt att dom filmar in rörelserna från verkligheten om det nu stämmer då man ser en bil åker bakom kameran samt kameran på bilen som driftar. Kan verkligen säga att jag är smått hypad inför Shift.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...