Jump to content

Satanism..


Martin-123
 Share

Recommended Posts

Har nyss kollat på Aftonbladets webb TV om Norges mest hatade man, och jag måste säga, att jag blev nästan rädd. Programmet handlar om en norsk vokalist som är en djävulsdyrkare. Om ni vill kolla så finns hela programmet här!

Länkar lite annan info här också!

Gaahl

Satanism

Mr.Crowley

Det jag vill komma fram till är, vad är det som får en människa att vilja göra något sånt här? Varför blir dom satanister från första början?

Jag suger verkligen på att starta diskussionstrådar, men men, diskutera på!

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, nej så behöver det inte alls vara, och är antagligen inte för de flesta satanister.

Men menar du då att ALLA som e kristna/muslimer/whatever växt upp så? :angry:

Den här tråden har ju fokus på satanismen, så det finns ingenting konstigt att fråga vad som får folk att bli satanister. Om den skulle ha fokus på kristendomen skulle frågan antagligen vara varför man väljer att bli kristen och etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du skulle göra en tråd av det här. Såg nämnligen del 5/5 i morse. Fy fan vad han är obehaglig. Besatt av demoner for sure!

Mer OT nu: Anledningen till varför man lockas av satanism är väl att det är "coolare" och mörkare. Vissa faller ju för det. Själv går jag aldrig längre än att rita pentagram på skolbänken och klottra ner väggar med 666 :angry:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, han har iallafall varit med och gjort en del sjukt bra musik. Det respekterar jag honom för, även om jag inte tycker att man ska springa runt och bränna kyrkor och misshandla folk.

Visste ni förresten att snubben är homosexuell?

Bra musik? Han står ju bara och skriker satanistiska texter. Står även på Wiki att han är homosexuell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra musik? Han står ju bara och skriker satanistiska texter. Står även på Wiki att han är homosexuell.

Nej då, det finns en text.

ridin' blind from heaven high

from volvy the chain

if hate sudden children

why repare the choke of unchances lierin' worm

through a new bladin` in

tired to raped your lair

write the janata decive

blessin' in dark heaven

run tied from hell

run chain of the hebrow

rechain the proved new earth

when blood rages in the sky

chaos head destruction

incipit satan

incipit satan

incipit satan

incipit satan

destroyed of all

god along destruction

destroyed of all

rise of pop hell

incipit satan

incipit satan

incipit satan

incipit satan ...

http://www.musicsonglyrics.com/G/gorgoroth...satanlyrics.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På vilket sätt tycker du att hans musik är bra Stoffe? Jag är bara nyfiken.
"hans" var nog fel ordval. Inom extreme metal har sången ofta en mindre betydelsefull roll i musiken. Det handlar väl mer om att öka intensiteten och känslan i musiken, än att framföra en egentlig text. Sångarens röst blir ett extra instrument. Många band släpper aldrig några texter. Jag anser att Gaahl lyckas med detta även om det finns väldigt många talangfulla vokalister inom extreme metal. Och en hel del dåliga också.
Tror knappast att det där är några officiellt släppta låttexter. Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...