Jump to content

LEK: Vilken forumit är vilken?


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 456
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Forumit 2 - Skruven.

Fel!

Ferkurz 5

Fel!

Forumit 1:RavenE

Forumit 2:Green_Goblin

Forumit 4:Ferkurz

Forumit 5:ZcruweN

Egentligen är ju det förbjudet, men på grund av att leken håller på att dö ut, så accepterar jag det. Rätt på 2 & 4(lol).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Jag hoppas verkligen inte denna lek dör ut då den faktiskt är rätt nice. Därför har jag tillsammans med Mr. U kommit på ett alternativt koncept. Jag hoppas det drar fler forumiter än nu. Reglerna är följande.

Under nästkommande 24 timmar kommer alla ni som vill vara med i denna lek få registerar er (skriva en post i tråden). Det är viktigt att så många som möjligt gör detta för att det blir bra "flyt" i leken. Alla som vill vara med i fortsättningen skriver alltså en post med erat användarnamn. Om det är någon som vill hoppa av/hoppa in under lekens gång så kan ni gärna göra det, men kom ihåg att skriva i tråden i sådana fall.

Efter att alla registerat sig kommer jag göra en lista över vilka som valt att vara med i leken. Efter detta kommer tio(alternativt mindre/fler beroende på hur aktiv tråden blir) omgångar följa efter varandra. Leken kommer gå ut på att gissa så många rätt som möjligt som vanligt, men på ett helt annat sätt. Jag tar tre forumiter (kebab, ravene, ferkurz) som exempel. Vi säger att de alla har lagt upp en bild på den person de uppskattar mest. Då kommer Umberto och gissar i tråden på alla forumiter, precis som man gjorde i början när Siana skapade denna.

Exempel:

Umberto skriver:

Forumit 1 - kebab

Forumit 2 - ravene

Forumit 3 - ferkurz

Jag svarar då på umbertos post genom att säga hur många rätt han hade.

Exempel:

kicken skriver:

Umberto hade 1 rätt.

Jag avslöjar dock inte vem han hade rätt på. Efter detta får alla forumiter gissa en hel rad på vilka de tror som är rätt. Exempel:

Tweak skriver:

Forumit 1 - ferkurz

Forumit 2 - ravene

Forumit 3 - kebab

Jag svarar:

Tweak hade 0 rätt.

Agent47 skriver:

Forumit 1 - kebab

Forumit 2 - ferkurz

Forumit 3 - ravene

Jag svarar:

3 rätt, Agenten vann omgången!

Det låter väldigt komplicerat, men det är egentligen hur enkelt som helst. Jag sänker deltagarantalet till fem och ni som deltar i leken (ni som ska bli utgissade) får ej gissa. Detta kan dock ändras (och kommer ändras om det blir allt för få som registrerar sig).

P.S: Eftersom den som gissar först har en klar nackdel (=mindre chans att vinna) så kommer jag utse den forumit som sätter igång med gissandet.

P.S(2): Om ni har några invändningar, tankar, åsikter eller förbättringar får ni gärna dela med er i tråden.

Nao skriv i tråden om ni vill vara med! Ni har tills klockan 20:10 imorgon (tisdag) på er!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...