Jump to content

LEK: Vilken forumit är vilken?


Siana
 Share

Recommended Posts

Vilken forumit är vilken?

Umberto approved.

Det här en lek som jag har hittat på rakt ifrån huvudet, även om det säkert finns liknande lekar.

I den här leken, till skillnad från många andra, kretsar allt kring forumiterna. Hur väl känner vi egentligen varandra? Går det att tyda vilken forumit som är vilken utifrån dess favoritmat, skostorlek och fasters jungfrunamn?

Såhär går det till:

1. FEM forumiter anmäler sig till mig, direkt i tråden. Först till kvarn gäller.

2. När fem forumiter är uppraddade för en första omgång så kommer jag att be er att PMa in en viss information om er själva. Detta skrivs i tråden och kan vara "Alla forumiter ska skicka in namnet på den forumit de anser sig vara likast" eller så (jag tar gärna förslag om olika roliga ämnen att PMa).

3. När jag fått alla fem PM börjar omgången. Jag raddar då upp de fem olika svar jag fått, och det är då upp till alla som inte deltar i leken att komma fram till vilken forumit som har PMat in vilken information. Man får gissa en gång var femtonde minut, och man får inte gissa på nytt förrän man vet att man fått fel på sin tidigare gissning. Har man gissat rätt får man inte gissa mer.

4. Om man gissar rätt på en forumit får man en spot till att PMa i nästa omgång.

5. Rinse and repeat, de fem forumiter som gissat rätt får nu ett nytt ämne att PMa in och alla som inte deltar i den nya omgången får gissa vilka de är när deras PM har publicerats.

Känn er fria att ställa frågor, för detta kanske är rätt rörigt.

Let's roll!

För att anmäla er ska ni alltså bara posta att ni vill vara med i tråden. Anmälningen öppnar... Nu!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 456
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okay, första omgången är så mycket som:

1. kattälskaren

2. Kebab

3. Vice.

4. VickeX

5. RavenE

Vi prövar den ursprungliga metoden först. De som står på listan ska PMa mig namnet på den forumit de anser sig vara likast!

Usch så svårt. Men jag tror att jag bestämt mig för en person. :( Ska PMa dig nu då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska inte ändra reglerna men är det inte bättre att man skall gissa vem av de 5 forumiterna du skriver om istället?

Skickar mitt pm strax

Fråga: Likast av ALLA forumiter eller bara av de andra 4.a?

Likast av ALLA.

Leken är fortfarande beta så det är bra att ni kommer med förslag :(

Jag är inte säker på vad du menar, jag tror du har missförstått. Det klarnar nog när jag får publicera era svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...