Jump to content

Göra musik


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Sorry för dålig tråd tite. Nu är det så att ja har suttit och funderat över på att ja ska börja göra musik genom trance/techno genren eftersom jag har ett stort intresse där så jag undrar vad för program ska ja använda? Just nu sitter ja på Dance ejay 7 har testat FL Studio men var lite klurigt att göra finns det andra program så är lite enklare eller är FL Studio det bästa genom att göra trance/techno musik.

Kan ja bli stor typ då menar ja typ som alla andra som håller på med trance hur mycke krävs det mycke för att bli känd genom detta menar typ om ja måste vara ganska bra? För ja vill nämligen satsa nu med nån hobby att göra egen musik. Så kom med tips på bra program att göra sen järna vad jag bör tänka på :) För nu vill jag verkligen satsa på att göra nåt. Jag vill helst att alla oseriösa och allmänt korkade inlägg så som "Skippa skiten" "Skippa trance det är så jävla dåligt" ska hålla sig borta från denna tråd om ni inte har nåt vettigt att säga här så skriv ingenting då

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör på FL Studio säger jag, använder det själv. Nu kommer du säkert bli sur men jag råder dig faktiskt att skippa trance, inte för att det är dåligt utan för att det redan finns gott om det. Om du inte tänker köra på en egen trance stil så säger jag nej till det. Finns redan gott om CS musik och Cascada bajs. Hade jag varit du hade jag satsat på John Dahlbäck stilen typ, mer åt Electro hållet.

Förövrigt, du kan göra vad du vill med FL Studio, hip-hop, trance, jazz, ambient musik, allt!.

Skaffa FL Studio, därefter börjar du skaffa VSTi:s och Samples :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Agenthunter? :)

Haha nej har inte tänk nåt namn i den stilen

Och till tux förtog nästan att nåt sånt skulle komma i tråden men tack för ditt råd men nej tack jag håller mig fast vid trance musik och göra egen.

Vad bör ja tänka på mera? Skulle uppskatta av förslag av namn dessa har ja tänkt ut

Dj Tikki

Dj Firetrance

Dj Frostfire

Inga oseriösa namn tack detta är nåt ja vill verkligen satsa på.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...