Fiskaren Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Naah, tycker det är svårt. Siktar man på en snubbe så kommer siktet för långt åt vänster, så drar man höger så blir det för långt åt det hållet. Och när man väl siktar rätt ser man bara en kula komma farande sedan blir det svart... >< Testat ändra sensitivityn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Testat ändra sensitivityn? Då hinner man inte med när gubbarna man möter rör sig i sidled. Det som är tricket är ju att inte dra på fullt ös med spaken åt det hållet man ska sikta när det är en liten bit man ska bara. Utan man får vara lite kall, trots att man har folk som skjuter mot en. I alla fall, annars så kan ju spelskaparna göra det enklare. COD har till exempel i femman lagt till ett svagt auto-aim. Om man först siktar rätt grovt med spaken så man kommer hyffsat nära, sedan trycker man på L2 eller vilken knapp som nu än är down-to-sight, då hoppar ju siktet till gubben, men det är inte locked on så att säga utan man får därefter följa med själv. I UT3 så hinner man omöjligt med när folk hoppar fram och tillbaka i sidled, så att om man har siktet på en kille och han rör sig i sidled så följer siktet med, men bara lite löst sedan släpper den efter och man får sikta själv. Men det tycker jag själv är lite jobbigt, om man t ex skjuter mot en som är på avstånd, sedan springer en annan förbi då följer siktet den andre ett litet tag och då är jag helt ur fokus från den jag skjöt på först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Naah, tycker det är svårt. Siktar man på en snubbe så kommer siktet för långt åt vänster, så drar man höger så blir det för långt åt det hållet. Och när man väl siktar rätt ser man bara en kula komma farande sedan blir det svart... >< Håller med, dock tycker jag inte om FPS-spel öht på konsol, mer känsla när man styr med mus! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Håller med, dock tycker jag inte om FPS-spel öht på konsol, mer känsla när man styr med mus! Japp känslan är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Men det tycker jag själv är lite jobbigt, om man t ex skjuter mot en som är på avstånd, sedan springer en annan förbi då följer siktet den andre ett litet tag och då är jag helt ur fokus från den jag skjöt på först. Haha jag vet jag får värsta rycken när det händer. Extra irriterande är om man sniprar och sedan springer det förbi en hund framför den man siktar mot och då följer siktet med hunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Haha jag vet jag får värsta rycken när det händer. Extra irriterande är om man sniprar och sedan springer det förbi en hund framför den man siktar mot och då följer siktet med hunden. Går det inte att stänga av då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Går det inte att stänga av då? Självklart går det att stänga av men det är ju skönt att ha igång det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Silent Hill Homecoming och Silent Hill 2 är förmodligen dom bästa spelen jag någonsin spelat, trots att 2:an är gammal så är det helt klart värt att köpas Om du kollar nån post uppåt så ser du att jag har införskaffat GTA IV Men tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Om du kollar nån post uppåt så ser du att jag har införskaffat GTA IV Men tack för tipset. Ja, men inte Silent Hill Homecoming och det bör du införskaffa. Bästa spelet jag spelat i år. (men året är dock inte slut än...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts