Jump to content

Rekommendera mig ett bra spel


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Testat ändra sensitivityn? :mf_doof:

Då hinner man inte med när gubbarna man möter rör sig i sidled. Det som är tricket är ju att inte dra på fullt ös med spaken åt det hållet man ska sikta när det är en liten bit man ska bara. Utan man får vara lite kall, trots att man har folk som skjuter mot en.

I alla fall, annars så kan ju spelskaparna göra det enklare. COD har till exempel i femman lagt till ett svagt auto-aim. Om man först siktar rätt grovt med spaken så man kommer hyffsat nära, sedan trycker man på L2 eller vilken knapp som nu än är down-to-sight, då hoppar ju siktet till gubben, men det är inte locked on så att säga utan man får därefter följa med själv.

I UT3 så hinner man omöjligt med när folk hoppar fram och tillbaka i sidled, så att om man har siktet på en kille och han rör sig i sidled så följer siktet med, men bara lite löst sedan släpper den efter och man får sikta själv.

Men det tycker jag själv är lite jobbigt, om man t ex skjuter mot en som är på avstånd, sedan springer en annan förbi då följer siktet den andre ett litet tag och då är jag helt ur fokus från den jag skjöt på först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naah, tycker det är svårt. Siktar man på en snubbe så kommer siktet för långt åt vänster, så drar man höger så blir det för långt åt det hållet. Och när man väl siktar rätt ser man bara en kula komma farande sedan blir det svart... ><

Håller med, dock tycker jag inte om FPS-spel öht på konsol, mer känsla när man styr med mus!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det tycker jag själv är lite jobbigt, om man t ex skjuter mot en som är på avstånd, sedan springer en annan förbi då följer siktet den andre ett litet tag och då är jag helt ur fokus från den jag skjöt på först.

Haha jag vet jag får värsta rycken när det händer. Extra irriterande är om man sniprar och sedan springer det förbi en hund framför den man siktar mot och då följer siktet med hunden. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...