Jump to content

Klarar din dator GTA IV?


kire21
 Share

Recommended Posts

Hej jag skulle behöva lite råd här.

Jag köpte tyvärr gta 4 utan att jag först kollade specs på det. Jag prövade ovan som hette "yougamers" för att se om jag datorn klarade. Där låg jag över rekommenderat. När jag försöker spela så laggar det galet fastän min auto konfigurering slutade på 1280x1024*75 och textures medium render high, vehicles distance o det grejset på 25/35/25/3 och hade fortfarande grönt på resources usage med över 100 kvar. Har prövat att sänka spelet till 800x600*60 och texture/render low och allt i distance på 1/1/1/0. Laggar mindre men fortfarande en del lagg och inte alls snygg grafik. Som fotnot vill jag säga att jag prövade "can you run it" på fallout 3 där jag spelar på high där endast very high är högre. Delvis 3/4 i grafiken och det rör sig som smör på 1024*768. Enda problemet där är screen resolution på 1280 laggar lite.

På "can you run it" ser det ut såhär för gta 4:

(visar endast recommended då allting på minimum är fint förutom cpu)

Som ni ser klarar jag operativsystem. Har också senaste drivrutinerna åt grafikkortet och dx10 och c-media. Nog med diskutrymme, har exakt det rekommenderade grafikkortet. Ett litet smärre problem som inte bör vara så stort är att jag ligger 500mb för lite i rekommenderat ram minne. Dock har jag DDR2. Största problemet verkar vara att jag endast har 2 st gamla p4 processorer som ligger på 3.0 sammanlagt. Vet inte om det är detta som förstör hela gta och gör att det laggar för mig. Har också hört att vissa som klarat rekommenderat ändå har problem så undrar om detta bidrar, förstår att jag inte bör kunna spela på high men bör väl iaf klara medium, om inte det så low. Eller är det så att processor spelar så stor roll för just gta? Prövade att installera på min brors dator där han klarade allting på recommended utom sitt grafikkort som är att ati radeon 2600 xt, där kunde jag knappt komma förbi startskärmen utan lagg och resources usage var på rött direkt. En annan tanke är då att allting behöver ligga i symbios för att det ska funka bra.

Skulle uppskatta om någon som kan en del om detta kunde ge sin åsikt, funderar på en ny processor t.ex. intel duo core e8400 men då kanske jag måste byta moderkort också...

Tack för all eventuell hjälp!

Redigerad av Hartassen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...