Jump to content

Bild på det utanför ditt fönster.


Vice.
 Share

Recommended Posts

Snö är ju underbart! :P

Bevis!

Men vad gör du om du tex får motorstop där ute i ingenstans? Om vi antar att du inte har någon täckning på mobilen, om du ens har en mobil med dig.

Nu är jag ingen skogsmulle, så själv hade nog bara accepterat läget. Insett att det var kört. Sedan lagt mig ner och inväntat den sista vilan. :)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad gör du om du tex får motorstop där ute i ingenstans? Om vi antar att du inte har någon täckning på mobilen, om du ens har en mobil med dig.

Nu är jag ingen skogsmulle, så själv hade nog bara accepterat läget. Insett att det var kört. Sedan lagt mig ner och inväntat den sista vilan. :)

95 gånger av 100 är man aldrig själv, men om det skulle vara fallet så är det bara till att börja gå för oftast är man bara på en kort utstickare från lederna så man kan gå hem eller tills man får täckning.

Leder är alltså vägar för skotrar och andra terränggående fordon (cross, fyrhjuling,vessla och en å annan Volvo Valp) men det vet du säkert. Eller så börjar man felsöka maskinen och försöker få igång den.

Om det nu skulle råka vara så att det är alldeles förträffligt jävla långt ifrån civilisationen så kan man ju alltid vänta. Jag försöker alltid ha en tändare/tändstickor med mig så man inte behöver frysa ihjäl.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad gör du om du tex får motorstop där ute i ingenstans? Om vi antar att du inte har någon täckning på mobilen, om du ens har en mobil med dig.

Nu är jag ingen skogsmulle, så själv hade nog bara accepterat läget. Insett att det var kört. Sedan lagt mig ner och inväntat den sista vilan. :)

Så klart vet ju familjen om på ett ungefär var vi är.

Den där bilden är tagen i Lumivaara, och alla i min familj kan nog hitta dit sovandes, fastän det är 2 mil rakt in i skogen. Det är ett så populärt ställe för lokalinvånare (tur att det inte kommer turister dit :P ) att man kan göra upp en eld och vänta tills det passerar en skoter.

Det är sällan det finns ett "ingenstans", för det enda sätten du kan ta dig dit är via leder. Skogen är så tätvuxen här i krokarna så det är sällan man kan hitta nån annan väg än lederna leder. Förutom på myrar och kalhyggen då.

Täckningen har nog ökat en hel del på senaste åren, för jag har aldrig råkat ut för att inte ha nån täckning, råkar det vara så att man inte har nån, så är det bara att söka sig till högre höjder. Så klart har man ju mobil med sig, nyladdad (om man ska på längre turer). Och det finns över 40 byar bara i Pajala kommun, så om du lägger dig ner å dör, så lär dem hitta en förfrusen Vice just bredvid byns hotell.. Byarna är så utspridda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så klart har man ju mobil med sig, nyladdad (om man ska på längre turer). Och det finns över 40 byar bara i Pajala kommun, så om du lägger dig ner å dör, så lär dem hitta en förfrusen Vice just bredvid byns hotell.. Byarna är så utspridda.

Haha

Skånsk glasspinne funnen i Pajala! Säljs nu på Ebay. xD

Bilden ser i alla fall så jäkla soft ut! Helt orörd snö, tyst och fridfullt. Måste vara grymt fett att åka omkring sådär. Nästan bud på att göra slag i saken och åka upp till Norrland. Har alltid velat göra det. Kolla på renar, det där gröna på himmelen och åka skoter. :)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch och fy... Nu är det sånt skitväder här nere igen. För en vecka sedan började det nästan bli lite varmt ute, men så kommer det hit snöoväder.

Har ingen bild själv, men Vice eller Gizmo kan väl lägga upp en bild för att visa.

Vart bodde du?

Edit: Ah, såg i din profil. Du bor i samma samma stad som Tiffany Persson. :(

Bild kommer i eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

As some of you might know... Jag ville ju jätte gärna ha snö. Nu har vi haft snö hela denna veckan + lite längre. Denna veckan har det snöat ungefär varannan dag. Det har varit soligt nån dag, men snön smälte inte bort, chockerande nog. Så nu ikväll ser det ut såhär:

th_Sn_1088291_0.jpg

Det syns inte men det snöar ganska mycket nu med, det har lagt sig flera cm under typ 20 min och det ska väl vad jag förstått snöa hela natten.

Min önskan för snö högg mig i ryggen för nu slutar det inte :( Länge sen vi hade snö så många dagar i rad, och att det fortfarande kommer snö i dom mängder det gör, Im chocked.

I guess I have myself to blame :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch att de snöar nu, hoppas att dom plogar vägarna tidigt imorrn annars blir det ett helvete att köra in till hundshowen i hässleholm </3

Sitter och väntar på vädret just nu, det kommer kraftigt med snö här nu, kan tänka att det är ungerfär lika hos dig. Fortsätter det i samma takt hela natten så har vi ett tjockt täcke imorgon.

Edit, "se upp om ni ska ut och köra imorgon" - Listen to the man GiZmo :(

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...