Jump to content

Japanese Woman Kills Online Husband


Alle090
 Share

Recommended Posts

Friday the Associated Press reported that a Japanese woman hacked into her online "husband’s" Maple Story account and killed the avatar. While the report said that she had no intent to cause the other player physical harm in the real world, she now faces a prison term up to 5 years or a fine up to $5,000 for "illegally accessing a computer and manipulating electronic data," or in other words, hacking.

Full story

Även då detta inte är något nytt så stör jag mig så in åt helvete. Vad FAN håller dom på med, hon blir sur för att någon över internet dumpar henne i ett MMORPG!

Och sedan döda hans 'avatar' som hämnd.

Så min ide till disskusions ämne är:

Har detta/liknande hänt er?

Något blivit sur och hackat/rå-sabbat för er...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Full story

Även då detta inte är något nytt så stör jag mig så in åt helvete. Vad FAN håller dom på med, hon blir sur för att någon över internet dumpar henne i ett MMORPG!

Och sedan döda hans 'avatar' som hämnd.

Det skulle man kunna vända på, och säga att han blir arg för att någon över internet tar bort hans fiktiva karaktär i ett MMORPG - bara för att det är online betyder det inte att känslor inte är inblandade. Men jag vet inte, jag tyckte det var en ganska.. blek nyhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, måste älska MapleStory. <3

Har inte läst hela artikeln, men det är sjukt hur folk på MapleStory håller på och låtsas som om de verkligen vore tillsammans. Alltså till viss del kan jag förstå men.. ah.

Jag spelar MapleStory så jaa.. :)

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, måste älska MapleStory. <3

Har inte läst hela artikeln, men det är sjukt hur folk på MapleStory håller på och låtsas som om de verkligen vore tillsammans. Alltså till viss del kan jag förstå men.. ah.

Jag spelar MapleStory så jaa.. ^_^

Typ dom som hänger i henesys ch 1.

Haha galet vad med NX dom har :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är väl något som händer dagligen och inte behöver uppmärksammas speciellt. ^_^

Han lämnade ut sina account details och blev hackad. Låter ganska logiskt, trots att det var väldigt dumt gjort. Man bör inte lita på någon på det sättet. det har faktist hänt några av mina polare, fast då på SRO.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han lämnade ut sina account details och blev hackad. Låter ganska logiskt, trots att det var väldigt dumt gjort. Man bör inte lita på någon på det sättet. det har faktist hänt några av mina polare, fast då på SRO.

Det händer nästan alltid, och ändå ska folk envisas med att ge ut sin info. Alltså inget ont om dina vänner, men om man ger ut sitt P/W och account ID får man väl skylla sig själv tycker jag.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det händer nästan alltid, och ändå ska folk envisas med att ge ut sin info. Alltså inget ont om dina vänner, men om man ger ut sitt P/W och account ID får man väl skylla sig själv tycker jag.

Jag håller med dig fullständigt och dom flesta av dom har faktist insett sitt misstag och gått vidare ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är väl något som händer dagligen och inte behöver uppmärksammas speciellt. :(

Han lämnade ut sina account details och blev hackad. Låter ganska logiskt, trots att det var väldigt dumt gjort. Man bör inte lita på någon på det sättet. det har faktist hänt några av mina polare, fast då på SRO.

Känns inte som at 'hacka' är rätt ord när någon själv lämnat ut uppgifterna, hacka anser jag är när någon bruteforcar lösenordet eller tar reda på det på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...